#közlekedés









Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken
 

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

Budapest már Tarlós István idején sem tudott mit kezdeni a HÉV vonalaival, ezért a magyar állam, konkrétan a MÁV 2016. november 1-én átvette a fővárosi gyorsvasúti rendszer üzemeltetését. Az ezt követő öt évben semmit sem fejlődött a HÉV-üzem, és most úgy néz ki, hogy még legalább tíz évig velünk maradnak a jelenlegi HÉV-vonalak, és az ott közlekedő járművek is, miközben pár milliárd már így is elment a semmire.

Kengyel Kristóf Kengyel Kristóf









Budapesten el kell érni, hogy újra az ember legyen a mértékegység – videó
 

Budapesten el kell érni, hogy újra az ember legyen a mértékegység – videó

Közlekedő emberek, nem pedig biciklisek, rolleresek vagy autósok vannak – vallja Halász Áron fenntartható közlekedési szakértő, aki a kerékpáros aktivizmustól jutott odáig, hogy már nem elsősorban biciklisnek tartja magát, és az autóellenességet is elmaradott álláspontnak tekinti. A fenntartható város koncepciójának megvalósításán dolgozó szakember többek között az élhető város ismérveiről, a körúti bringasávról, a Lánchídról és a pesti alsó rakpart átalakításáról is beszél TEDx-videósorozatunk ötödik részében.

hvg.hu hvg.hu