Új menetrend jön a MÁV-nál, a Volánbusznál és a HÉV-nél
A vasútvonalak közel harmadát érintik a december 11-től érvényes változások.
A vasútvonalak közel harmadát érintik a december 11-től érvényes változások.
A Rail Cargo Hungaria – az egykori MÁV Cargo – magyar állami visszavásárlásáról viszont semmi fejlemény, hiába kerül elő pár évente a hazai sajtóban. A háború miatt kieső tengeri kikötőket Magyarországon keresztül pótolják, ami nagyon megdobta a záhonyi teherforgalmat.
A forgalomszámlálók rengeteg bringást számoltak a főváros utcáin.
Pályakarbantartás miatt.
Fonti Krisztina szerint a fogaskerekű működésének biztosítása fontosabb feladata lenne a fővárosnak, mint egy többszáz milliós rózsakert vagy a súlyos pénzekért fenntartott brüsszeli iroda.
Közlekedő emberek, nem pedig biciklisek, rolleresek vagy autósok vannak – vallja Halász Áron fenntartható közlekedési szakértő, aki a kerékpáros aktivizmustól jutott odáig, hogy már nem elsősorban biciklisnek tartja magát, és az autóellenességet is elmaradott álláspontnak tekinti. A fenntartható város koncepciójának megvalósításán dolgozó szakember többek között az élhető város ismérveiről, a körúti bringasávról, a Lánchídról és a pesti alsó rakpart átalakításáról is beszél TEDx-videósorozatunk ötödik részében.
A megengedett ötvenes tempó közel háromszorosával hajtott.
A következő hetekben helyreállítják a Clark Ádám téren a körforgalmat.
Októberben sem tűntek sokkal szabálykövetőbbnek a magyar autósok.
Az emelkedő energiaárak a tömegközlekedési szolgáltatásokat is elérték.
Még a rendőrök is meglepődtek, hogy az ellenőrzésen ugyanaz a példány került az útjukba.
Két extrém példát is mutatott a közútkezelő, amikor figyelmetlen autósok okoznak kárt az eszközeikben.
Az EU-ban kötelező, nálunk azonban még mindig bajos a helyközi buszos piac liberalizációja. A MÁV évtizedes felmentést kap.
Budapest már Tarlós István idején sem tudott mit kezdeni a HÉV vonalaival, ezért a magyar állam, konkrétan a MÁV 2016. november 1-én átvette a fővárosi gyorsvasúti rendszer üzemeltetését. Az ezt követő öt évben semmit sem fejlődött a HÉV-üzem, és most úgy néz ki, hogy még legalább tíz évig velünk maradnak a jelenlegi HÉV-vonalak, és az ott közlekedő járművek is, miközben pár milliárd már így is elment a semmire.
A Deák téri állomáson fognak füstpróbát tartani a hétvégétől.
Már egy kereke is eltűnt a magára hagyott járműnek.
Műszaki hiba miatt meg kellett szakítani egy Egyiptomba tartó charterjárat felszállását Ferihegyen. Az egyik utas várakozás közben ittasan üvöltözni kezdett a személyzettel, rendőröket hívtak rá.
Közel száz ilyen dobozt telepítenek országszerte, mert a rendőrség szerint pozitív hatással van a közlekedésbiztonságra.
A leállás a ki- és belépő irányú forgalmat egyaránt érinti.
Centiken múltak a balesetek részben a látási viszonyok miatt.