#pláza


Robban a bevásárlóközpontok piaca – de nem Magyarországon
 

Robban a bevásárlóközpontok piaca – de nem Magyarországon

Példátlan mértékű, 32 millió négyzetméter bevásárlóközpont-terület áll jelenleg a világon építés alatt, ami 15 százalékos bővülést jelent a 2012-es évhez képest – derül ki a CBRE legfrissebb kutatásából. Magyarországon ma semmi sem épül. Magyarországon ugyanis a gyenge vásárlóerő, az üres területek és a finanszírozás hiánya is akadályozza a fejlesztéseket.

hvg.hu hvg.hu

A TriGránit 120 millió euróból veszi be Szófiát
 

A TriGránit 120 millió euróból veszi be Szófiát

A TriGranit Management Zrt. (TGM) egy több szakaszból álló tenderen elnyerte a bolgár fővárosban található Sofia Ring Mall bevásárló- és szórakoztatóközpont megnyitását segítő létesítmény-üzemeltetési és marketing-tanácsadási megbízást.

hvg.hu hvg.hu

Hamarosan nyit Demjánék új gigaprojektje
 

Hamarosan nyit Demjánék új gigaprojektje

A 164 ezer négyzetméteres lengyelországi pláza üzleteinek 70 százaléka már bérlőre talált. A bevásárlóközpont a TriGranit, az Europa Capital és a lengyel vasút (PKP) közös beruházásában valósul meg.

MTI MTI

Két gigapláza között fut a négyes metró
 

Két gigapláza között fut a négyes metró

A négyes metró mindkét végén nagyszabású projektek készülődnek: keleten az Echo Investment multifunkcionális fejlesztése a Bosnyák téren, nyugaton pedig a Futureal Csoport újabb városrevitalizációs projektje a Kelenföldi pályaudvarnál. Ezek a megaprojektek felmentést kaptak a vitatott plázastop törvény alól.

hvg.hu hvg.hu


A vevők nagyobb biztonságban érzik magukat a bevásárlóközpontokban
 

A vevők nagyobb biztonságban érzik magukat a bevásárlóközpontokban

Kevés optimizmusra okot adó jelenség van a kiskereskedelemben, de a bevásárló központok üzemeltetőinek és bérlőinek nem nagyon kell aggódniuk a téli időszak előtt. Egy felmérés szerint ugyanis a vásárlók több mint 80 százaléka úgy véli, ott jobban érvényesülnek a fogyasztói jogaik, mint a kisebb egyéni üzletekben.

hvg.hu hvg.hu

Már 85 éve működik az első budapesti pláza
 

Már 85 éve működik az első budapesti pláza

Talán kevesen gondolnák, hogy Budapest első plázája már több mint 85 évvel ezelőtt megnyílt és ma is kereskedelmi objektumként működik. A Corvin Áruházról van szó, amely 1926-os nyitásakor a "plázalét" szinte összes ismérvét magán hordozta.

hvg.hu hvg.hu



Sorra nyílnak a plázák Európában
 

Sorra nyílnak a plázák Európában

Idén az új bevásárlóközpont-fejlesztések várhatóan 25 százalékkal haladják meg a tavalyi szintet, hogy a kiskereskedelem modern, első osztályú üzlethelyiségek iránti igényét kielégítsék. – derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatási eredményeiből.

hvg.hu hvg.hu

Google térképpel a fehérneműboltban
 

Google térképpel a fehérneműboltban

Tévedt már el bevásárlóközpontban? Vonszolt már maga után kétségbeesetten Gucci reklámszatyrokat, míg szemével Ralph Lauren nyomok után pásztázta a horizontvonalat? Íme, egy új Google-csoda, ami segít megtalálni a következő boltot, ahol többet költhet.

hvg.hu hvg.hu

Plázastop: egy Metro és két Penny Market nem épülhet meg
 

Plázastop: egy Metro és két Penny Market nem épülhet meg

A plázastop alóli felmentéseket elbíráló bizottsághoz eddig 41 felmentési kérelmet nyújtottak be, amelyből 29-et tárgyaltak meg, 12 esetben a kérelmet elutasították, 15 esetben támogatták és kettőnél további információkat kértek - derül ki Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter írásban adott válaszából.

MTI MTI

Megnyitott a Futureal legújabb plazája
 

Megnyitott a Futureal legújabb plazája

Lengyelország észak-nyugati részén a Lubuski régióban nyílt meg a legújabb magyar fejlesztésű pláza, a NoVa Park Üzletközpont. A bevásárlóközpontot a magyar tulajdonú Futureal Csoport és az ír ingatlanfejlesztő, a Caelum Development közös projekt keretében hozta létre – írja a portfolio.hu.

hvg.hu hvg.hu

Bevásárlóközpontok: új építés helyett ráncfelvarrás
 

Bevásárlóközpontok: új építés helyett ráncfelvarrás

A következő években sem várható ugrásszerű növekedés az új kiskereskedelmi egységek fejlesztése terén, pozitív trend azonban a szektorban, hogy mind több első generációs bevásárlóközpont újul meg, alakul át akár koncepcióját tekintve is. A tapasztalatok szerint egy jó koncepcióval végrehajtott át-, illetve újrapozícionálás révén jelentős eredmény érhető el a bevásárlóközpontok vásárlóinak, és ezáltal végső soron a bérlők aktivizálása terén.

hvg.hu hvg.hu