Az iskolaállamosítás fő célja kudarcot vallott
A 2011-ben elkezdett átalakítást azzal indokolták, hogy csökkenti majd a különbségeket a városokban, illetve községekben élő diákok teljesítménye között. Na, ez a különbség azóta éppenséggel nőtt.
A 2011-ben elkezdett átalakítást azzal indokolták, hogy csökkenti majd a különbségeket a városokban, illetve községekben élő diákok teljesítménye között. Na, ez a különbség azóta éppenséggel nőtt.
Itt a sokat emlegetett tesztsorozat legújabb eredménye, most kiderül, hogy állnak a magyar 15 évesek a mérésben szereplő másik 71 ország diákjaihoz képest.
A középszintű németérettségin egy szafaripark fehér oroszlánjairól szóló szöveg részleteire kérdez rá az első szövegértési feladat. Ezt követően a Feröer-szigetek téli és nyári időjárásáról olvashatnak egy interjút a diákok.
Kikerültek a 2012-es PISA szövegértési felmérés eredményei, több ponton megrendítően rossz eredményeket értek el a diákok, rengeteg feladatot el sem kezdtek. Számítógépes szövegértési feladatokban a harmincadik helyen zártak a diákok a harmincnégyből. Minden ötödik magyar diák funkcionális analfabéta.
A módosítás után a Grendel Lajos szövegére vonatkozó kérdésre adható mindkét választ elfogadják. Az ominózus feladatnál arra kellett válaszolni, igaz-e, hogy Grendel Lajos a modernizmus korszakhatárnak tartja 1908-at. Az eredeti megoldókulcs szerint az állítás hamis, pedig valójában igaz.
Bár jobban olvasnak a lányok, mint a fiúk, de az erősebb nem olvasásértése sokkal gyorsabban fejlődik az iskolás évek alatt. Nem igaz, hogy az egyházi iskolák sikeresebbek az írástudatlanság elleni küzdelemben.
Azért nem zuhant ma a forint, mert a Nemzetgazdasági Minisztérium nem ér rá dolgozni, ugyanis még mindig lapunkkal levelezik. Most a minisztérium mai produkcióját közöljük teljes terjedelmében, rövidesen pedig válaszolunk is rá.
Országos kompetenciamérés lesz május 25-én az iskolákban: a feladatlapokat összesen 2870 intézmény 4186 telephelyén a 4., a 6., a 8. és a 10. évfolyamon tanulók oldják meg.