Bojkott és őrjöngés: Trump-ellenesnek nézik a Budweiser Super Bowl-reklámját
Így lesz egy ártatlannak tűnő, XIX. századi bevándorlósztorit feldolgozó hirdetésből politikai fegyver. A márka megerősítése helyett pedig bojkott.
hvg.hu
Kiverte a biztosítékot Amerikában a Budweiser Super Bowl-ra készített új, bevándorláspárti reklámja. Bár a filmet még az előtt készítették, hogy Donald Trump aláírta volna az egyes muszlim többségű országokra vonatkozó bevándorlási tilalmát, a reklám új jelentőséget kapott a "Muslim ban" bevezetésével.
A hirdetés a márkaalapító Adolphus Busch 1857-es kivándorlását örökíti meg Németországból St. Louis-ba. Akkoriban az amerikaiak bizalmatlanul fogadták a német bevándorlókat, ebből ad ízelítőt a Born The Hard Way (kb. Nehéz születés) című reklám. "Nem ide tartozol, húzzál haza!" – lökdösik már a kikötőben is a későbbi sörgyárost, kigyullad a hajó, viharos a tenger, de az alapító végül is találkozik egy másik német bevándorlóval, akivel megalapítják a Budweisert felfuttató céget.
A reklám annyira betalált egyes nézőknél, hogy bojkottot hirdettek Amerika kedvenc söre, a Budweiser ellen – ahogy arról a Business Insider beszámol. Bár a cég szerint reklámjuk a szabadságról és az amerikai álom megvalósításáról szól, sokan Trump-ellenes üzenetet vélnek benne felfedezni.
Íme néhány dühös tweet a korábbi Bud-ivóktól, akikből antibudweiseristák lettek. Van itt minden: antiamerikaiság, Trump-ellenesség, illetve hogy egy európai cég akar beledumálni az amerikai politikába.
Nem az Amazon-alapító Jeff Bezos múlt heti esküvője volt az első celebesemény Velencében, de még egyik sem váltott ki ekkora tiltakozást. A közel 50 millió dolláros nászünnep a mérhetetlen pazarláson túl a társadalmi érzéketlenség jelképévé is vált.