szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Így lesz egy ártatlannak tűnő, XIX. századi bevándorlósztorit feldolgozó hirdetésből politikai fegyver. A márka megerősítése helyett pedig bojkott.

Kiverte a biztosítékot Amerikában a Budweiser Super Bowl-ra készített új, bevándorláspárti reklámja. Bár a filmet még az előtt készítették, hogy Donald Trump aláírta volna az egyes muszlim többségű országokra vonatkozó bevándorlási tilalmát, a reklám új jelentőséget kapott a "Muslim ban" bevezetésével.

A hirdetés a márkaalapító Adolphus Busch 1857-es kivándorlását örökíti meg Németországból St. Louis-ba. Akkoriban az amerikaiak bizalmatlanul fogadták a német bevándorlókat, ebből ad ízelítőt a Born The Hard Way (kb. Nehéz születés) című reklám. "Nem ide tartozol, húzzál haza!" – lökdösik már a kikötőben is a későbbi sörgyárost, kigyullad a hajó, viharos a tenger, de az alapító végül is találkozik egy másik német bevándorlóval, akivel megalapítják a Budweisert felfuttató céget.

A reklám annyira betalált egyes nézőknél, hogy bojkottot hirdettek Amerika kedvenc söre, a Budweiser ellen – ahogy arról a Business Insider beszámol. Bár a cég szerint reklámjuk a szabadságról és az amerikai álom megvalósításáról szól, sokan Trump-ellenes üzenetet vélnek benne felfedezni.

Íme néhány dühös tweet a korábbi Bud-ivóktól, akikből antibudweiseristák lettek. Van itt minden: antiamerikaiság, Trump-ellenesség, illetve hogy egy európai cég akar beledumálni az amerikai politikába.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!