Ceglédi Zoltán
Ceglédi Zoltán

Na, mi a MÁV-nál az első osztály luxusa?

Jó reggelt, szeretettel üdvözlöm az igazgatóság tagjait, Dr. Ejtő Ernő vagyok, a vasúttársaság új vezérigazgatója. Páran talán már ismernek korábbról, a Külügyi és Külgazdasági tárca fölzselézett haja és szakállamtitkára voltam, majd a Nemzetgazdasági Minisztériumban működtem előtte, utána és közbeszerzési főosztályvezetőként. Haha, hát a szóviccek, igen, Kósa frakcióvezető úr titkáraként kezdtem a pályát, hehe, hogy dögölnék meg. De a szívem mindig is a vasútért dobogott, Kati, pecsételje le valaki a parkolási engedélyem… igen, A8… nem, a lézeres… ami hátul sötétített… szóval mindig is a vasútért dobogott, ezért kértem önöket, hogy tegyünk egy véletlenszerűen kiválasztott szerelvénnyel egy utazást, biztosan tanulságos lesz. Egy előzetes kérdésem lenne, Ede, mielőtt fölszállnánk, maga biztosan tudja, hiszen húsz éve a felügyelőbizottság tagja, és idefelé csak kétszer tévedt el, szóval, mi most ugye az első osztályon utazunk majd. A kérdésem az, hogy mi a különbség az első és a másodosztály között ezen a járaton? Már azon kívül, hogy többe kerül?

– Hát, kedves Ernő, igazgató úr, pardon, az első osztályon utasaink kényelmét szolgálja például a szőnyeg.

– Értem, de egyéb? Mondjuk a mosdók, mellékhelyiségek?

– Ugyanúgy karimáig vágva, levakarhatatlanul, mint arrébb, a másodosztályon. Víz nincs, papír nincs, szappan nincs, mondjuk ugye minek is, ha mindenki kifordul, amint benéz. De említettem már a szőnyeget?

– Igen, igen, de biztos van más is. Mondjuk a konnektorok, áramvételezési lehetőség, jól mondom, ugye, azzal biztosan…

– …biztosan nem lesz gondja, mivel van pár törött, ezért inkább lekapcsoltuk az áramot, fő a biztonság, ugye. De van szőnyeg.

– Van, de légkondi van-e? Hiszen a drágább, komfortosabb utazáshoz ebben a nagy melegben bizonyára hozzájárulna.

– Ha működne, feltétlenül. Viszont az ablakokat szépen, kulccsal lezártuk, így ha majd valamikor működni fog, nem szökik ki a friss levegő. Addig is, a szőnyegre hívnám fel a figyelmet.

– Megtette már párszor. De akkor talán az ülések nagyobbak, kényelmesebbek, tisztábbak, mobilak esetleg?

– Átlagban mobilak. Van, amelyiknek eltörtek a csavarjai, az nagyon mobil, a többi meg kicsit sem, tehát átlagban jobban mozdulnak, mint a fix másodosztályúak… nagyobbnak vagy kényelmesebbnek viszont nem mondanám, mert nem azok, igaz, nem is kisebbek. Mert pont ugyanolyanok. Van viszont szőnyeg.

– És wifi? Ha már többet fizettek az utasok, biztos örömmel veszik, hogy netezhetnek!

– Ha a mobilelőfizetésükért is többet fizettek, és van rajta net, akkor nagy lesz az öröm. Egyébként nem igazán. Kamuból belengetünk egy-egy hálózatnevet, de eddig még senki nem tudott egy fél hvg.hu címlapot se letölteni vele. De van szőnyeg, ez egy fontos különbség a másodosztályhoz képest.

– Akkor esetleg a büfékocsi közelsége, esetleg jön is egy felszolgáló, ingyen, na jó, megvásárolható frissítőkkel?

– Hát a büfékocsikat pont most vonjuk ki a forgalomból, ki is adtunk egy közleményt, hogy a pincérhiányos balatoni turistacsapdák vegyék át az itt dolgozókat, szokva vannak már a túlárazáshoz. Ergo ez nincs, viszont van szőnyeg, csakis az első osztályon.

– Okos kijelző, információ az útvonalról, késésről?

– Szőnyeg.

– Állítható világítás, gondosabb takarítás?

– Szőnyeg.

– Szabályozható fűtés, minőségi anyagok?

– Szőnyeg.

– Ede, fordítsuk meg a kérdést. Van-e bármi, ami a feláras, első osztályú kocsikban egyébként önök szerint is kéne, hogy legyen, de itt speciel nincsen?

– Hát, ha már így megkérdezte, egy dolog, egyetlen dolog, picike kis komfortnövelő apróság most valóban hiányzik.

– És mi az?

– Hármat találgathat.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A brit gyárosok elunták a politikusok totojázását, készülnek a Brexitre, de nincs benne köszönet

A brit gyárosok elunták a politikusok totojázását, készülnek a Brexitre, de nincs benne köszönet

Genetikusok szerint a honfoglalók ősei hunok voltak – megjelent a tanulmány

Genetikusok szerint a honfoglalók ősei hunok voltak – megjelent a tanulmány

11. számú Orbán Viktor Úttörőcsapat, vigyázz! Zászlónak tisztelegj!

11. számú Orbán Viktor Úttörőcsapat, vigyázz! Zászlónak tisztelegj!

Kósa Lajos Demeter Márta nemzetbiztonsági felülvizsgálatát kezdeményezi

Kósa Lajos Demeter Márta nemzetbiztonsági felülvizsgálatát kezdeményezi

Embertelen húzás: már az asztalon feküdt az elbocsátott szívsebész betege, mikor lefújták a műtétjét

Embertelen húzás: már az asztalon feküdt az elbocsátott szívsebész betege, mikor lefújták a műtétjét

1000 hajóbalesetből 700-at ember okoz: az Intel és a Rolls-Royce kitalálta a megoldást

1000 hajóbalesetből 700-at ember okoz: az Intel és a Rolls-Royce kitalálta a megoldást