szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

„Kulturálisan érzéketlen” reklámot kellett eltávolítania a gyorsétteremláncnak.

Több más nyugati céghez hasonlóan a Burger King is elkövette azt a hibát, hogy az ázsiai étkezési szokásokból gúnyt űzve próbálta meg reklámozni a termékeit. A cég új-zélandi Instagram-oldalára került ki egy reklám, amelyben nyugatiak próbálnak evőpálcikával megenni egy vietnami chilis hamburgert.

A videót több millióan látták, és nagyon sokan fel háborodtak, azzal vádolva meg a Burger Kinget, hogy gúnyt űz az evőpálcikákból és az ázsiai szokásokból. A Burger King ezek után felszólította az új-zélandi láncát, hogy azonnal távolítsák el a videót.

A Burger King nem az első cég, amelyiket rasszizmussal vádoltak meg. A Gucci nem győzött elnézést kérni egy blackface-re emlékeztető pulóvere miatt. A Pradának szintén blackface-vádak miatt kellett visszavonnia néhány termékét. A Dolce & Gabbanát pedig Kínában vádolták meg rasszizmussal, miután egy olyan reklámmal jöttek ki, amelyben egy kínai modell próbál meg olasz ételeket enni pálcikával. 

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!