Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"409ec168-5e84-47bb-9c1e-b13b5f781474","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A digitális média és a streaming megjelenése akár mindörökre el is törölhette volna az unalmat, azonban ennek éppen az ellenkezője történt – állítják kanadai kutatók.","shortLead":"A digitális média és a streaming megjelenése akár mindörökre el is törölhette volna az unalmat, azonban ennek éppen...","id":"20241228_digtalis-media-szorakoztato-szolgaltatasok-unatkozas-unalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/409ec168-5e84-47bb-9c1e-b13b5f781474.jpg","index":0,"item":"7614bd31-d4ea-4134-baa8-0ae1e8ffee5b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_digtalis-media-szorakoztato-szolgaltatasok-unatkozas-unalom","timestamp":"2024. december. 28. 12:03","title":"Ömlenek ránk a filmek, a sorozatok, a zenék, és mégis többet unatkozik az emberiség, mint eddig bármikor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31cad66b-1f88-4343-83d0-155b5505f6dc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az okostelefonokba rejtett számítástechnikát használják fel egy rugalmas, a testen viselhető tapasz által gyűjtött egészségügyi adatok elemzésére, beleértve a szívritmuszavart, a köhögést és az esést.","shortLead":"Az okostelefonokba rejtett számítástechnikát használják fel egy rugalmas, a testen viselhető tapasz által gyűjtött...","id":"20241227_okostapasz-edge-computing-egeszsegugyi-ertekek-problemak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31cad66b-1f88-4343-83d0-155b5505f6dc.jpg","index":0,"item":"423ed220-84f2-4fa7-9d06-b7a42a6797f1","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_okostapasz-edge-computing-egeszsegugyi-ertekek-problemak","timestamp":"2024. december. 27. 20:03","title":"Nem kell szerver, nem kell felhő: helyben jelzi a betegségeket, problémákat ez a tapasz – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia fejlődésének újabb állomásához közelítünk. Amint a mesterséges intelligencia elég okossá válik ahhoz, hogy eltitkolja viselkedését az ember elől, számítania kell arra, hogy könyörtelenül fogja követni a saját céljait.","shortLead":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia...","id":"20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324.jpg","index":0,"item":"3742f8c2-f9fc-4471-9fbb-3f1f1c5e3ee5","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","timestamp":"2024. december. 28. 18:03","title":"Már hazudik is a mesterséges intelligencia, nehogy kikapcsolják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"465db35f-eaea-44e9-909c-fd9e21ffea52","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Korábban mostohagyereknek számított a savanyú íz, a kutatások az édes és a sós ízre adott reakciókkal foglalkoztak. A savanyú íz általános megítélése negatív: „mintha citromba haraptál volna”, szól a mondás. Egy új vizsgálat viszont kiderítette, hogy ez egyáltalán nincs így, vannak, akik kifejezetten előnyben részesítik a „savanyúságokat”, és egyáltalán nincsenek kevesen.","shortLead":"Korábban mostohagyereknek számított a savanyú íz, a kutatások az édes és a sós ízre adott reakciókkal foglalkoztak...","id":"20241227_savanyu-iz-megitelese-kedvelese-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/465db35f-eaea-44e9-909c-fd9e21ffea52.jpg","index":0,"item":"23439200-33ad-4ad0-bce4-2e41238c2388","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_savanyu-iz-megitelese-kedvelese-kutatas","timestamp":"2024. december. 27. 18:03","title":"Nyolc emberenként van egy, aki valóban szereti a savanyú ízt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fb5f90e-362c-4824-b5b6-c559bff2f425","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Egy belorusz bíróság hatéves börtönbüntetésre ítélte az ismert ellenzéki aktivistát, Dzmitrij Kucsukot – írta pénteken a legrégebbi és legismertebb belorusz emberi jogi csoport, a Vjasna.","shortLead":"Egy belorusz bíróság hatéves börtönbüntetésre ítélte az ismert ellenzéki aktivistát, Dzmitrij Kucsukot – írta pénteken...","id":"20241227_Hat-ev-borton-Belaruszban-egy-viragert-es-egy-gyertyaert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fb5f90e-362c-4824-b5b6-c559bff2f425.jpg","index":0,"item":"4ba21abd-6cff-4b12-946f-0a11516efd1d","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Hat-ev-borton-Belaruszban-egy-viragert-es-egy-gyertyaert","timestamp":"2024. december. 27. 17:24","title":"Hat év börtön Belaruszban egy virágért és egy gyertyáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6a6eaf1-8583-47c4-9327-561c3bf3f0df","c_author":"HVG","category":"360","description":"2024 Krónikája – Világ című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez az 2. rész.","shortLead":"2024 Krónikája – Világ című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez az 2...","id":"20241227_hvg-2024-Kronikaja-vilag-2-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6a6eaf1-8583-47c4-9327-561c3bf3f0df.jpg","index":0,"item":"2d334f6a-4846-4e32-9005-73f08c054427","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-2024-Kronikaja-vilag-2-resz","timestamp":"2024. december. 27. 12:00","title":"Anomáliák az időjárásban és a politikában, papírforma a fociban – 2024 Krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fd4b4d7-5fbc-49b4-9f2a-3207aeee1fde","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az EUV litográfia alapvető fontosságú eljárás a korszerű félvezetők esetében. Azaz nincs nélküle chipgyártás, ami nélkül pedig a modern társadalom sem igazán működőképes. A módszer hozzájárul ahhoz, hogy a chipek energiahatékonyak legyenek, a litográfia gépei viszont csak úgy falják az energiát.","shortLead":"Az EUV litográfia alapvető fontosságú eljárás a korszerű félvezetők esetében. Azaz nincs nélküle chipgyártás, ami...","id":"20241228_euv-litografia-gepek-oriasi-energiafogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fd4b4d7-5fbc-49b4-9f2a-3207aeee1fde.jpg","index":0,"item":"6aa15043-4aa8-4ae8-81c3-6ea716fbcbbe","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_euv-litografia-gepek-oriasi-energiafogyasztas","timestamp":"2024. december. 28. 14:03","title":"De hogy lehet bírni energiával az energiatakarékosságot?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b634daf4-ad23-4842-af9c-f5000221346c","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"A lecsúszott pedagógusok, a gyenge forint és az emberek életébe folyton beavatkozó kormány mind benne vannak abban, hogy a választók harmada új ígéretet talált az alig tíz hónapja felbukkant Magyar Péterben. Orbán Viktor látja a problémát, de a mozgástere sokkal szűkebb, mint korábban.","shortLead":"A lecsúszott pedagógusok, a gyenge forint és az emberek életébe folyton beavatkozó kormány mind benne vannak abban...","id":"20241227_hvg-magyar-peter-orban-viktor-tisza-fidesz-nepszeruseg-kozvelemeny-kutatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b634daf4-ad23-4842-af9c-f5000221346c.jpg","index":0,"item":"9a4bc60e-c110-48e2-a81f-b18ba9fd322a","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-magyar-peter-orban-viktor-tisza-fidesz-nepszeruseg-kozvelemeny-kutatasok","timestamp":"2024. december. 27. 06:30","title":"A fordulat éve: Magyar Péter jött, látott és egyre többen elhiszik neki, hogy legyőzi Orbán Viktort","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Netflix új bankrablásos sorozatának epizódjait bármilyen sorrendben megnézhetjük, ez a variációs lehetőség önmagában izgalmasabb, mint a sorozat részei akármilyen fix elrendezésben. Mindez arról is képes elvonni a figyelmünket, hogy tulajdonképpen egy közepes, logikai buktatóktól és fájó hiányosságtól sem mentes sztorit nézünk. Kaleidoszkóp kritika.
Elvileg több mint negyvenezer (egész konkrétan 40 320) különböző módon lehet megnézni a Netflix új, nyolcrészes, bankrablásos sztoriját. A Kaleidoszkópot Eric Garcia ötlete alapján deklaráltan úgy készítettek el, hogy felrúgják vele a sorozatfogyasztás klasszikus linearitását: a sorszámok helyett színkóddal megkülönböztetett epizódok elvileg nem egymásra épülnek, a történetnek így a részek sorrendjétől függetlenül össze kellene állnia a nézőkben. Igaz, a készítőknek van egyetlen szabálya: a befejezést ők jelölték ki, ez alapján 8 rész közül a Fehéret kellene a legvégére hagyni.
Netflix
Ha ezt betartjuk, akkor is marad 5040 különböző lehetőség a teljes sorozat elfogyasztására,
a streamingszolgáltató ezekből kínál fel egy-egy véletlenszerű sorrendet minden felhasználójának, úgy, hogy előre szól, ezt mások más sorrendben fogják nézni. Ez pedig egy csomó kérdést felvet. Működhet-e egy csavaros történet össze-vissza sorrendben egymásra dobált epizódokkal? Van jó és rossz nézési sorrendje a Kaleidoszkóp részeinek? És egyáltalán, valóban lehet ötezer különböző élményt kihozni ugyanabból a 8 részből pusztán a sorrend variálásával?
De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg előbb, hogy ha megpróbálunk eltekinteni a kirakósként tálalt epizódszerkezettől, akkor mivel állunk szemben.
A Kaleidoszkóp sztorijából egy elég klasszikus, nagyszabású bankrablós film (angolul: heist movie) is készülhetett volna: adott egy idősödő, börtönviselt tolvaj, a Giancarlo Esposito által alakított Leo Pap, aki megtervez egy 7 milliárd dollár megszerzésének lehetőségével kecsegtető, utolsó nagy balhét, amihez különböző specialistákat (például csempészt, vegyészt, sofőrt, kasszafúrót és belsőst) toboroz. A hipermodern biztonsági rendszerrel őrzött, New York-i széf kirablásának megtervezése és kivitelezése mellett a balhé következményeire is kitér a történet, miközben azt is felvillantja, hogy Leót és a hozzá csatlakozó csapattagokat (Paz Vega, Rosaline Elbay, Jai Courtney, Tati Gabrielle és Peter Mark Kendall) milyen személyes motivációk hajthatják.
Egy olyan skálán, ahol a hollywoodi Oceans-filmek tükörsima lazasága és eleganciája az egyik végpont, a másik szélsőséget pedig a Netflixnek köszönhetően világhírű, spanyol Nagy pénzrablásmelodramatikus, olykor szappanoperába is átcsapó kaotikussága képviseli, a Kaleidoszkóp valahol félúton egyensúlyoz, de inkább az utóbbi felé leng ki időnként. A mesterterv nem működik óraműpontossággal, a specialisták eleve sem megkérdőjelezhetetlen szakértelme menetközben meg-megbicsaklik, és minél több homokszem kerül a gépezetbe, annál több a rögtönzés és az érzelem is.
Nem öli meg a csavarokat az összevisszaság?
A rablásos mozik kulcseleme az átverés, és ez alatt nem csak azt értjük, hogy a tolvajok hogyan játsszák ki az áldozataikat, a hatóságokat és olykor egymást is, hanem azt is, hogy maga a film hogyan zavarja össze és lepi meg a nézőket. Hogy ezek a csavarok mennyire működnek, az alapesetben az információk megfelelő adagolásán és időzítésén múlik, emiatt akár bátor vállalás is lehetne az epizódsorrend variálhatósága. A készítők azonban nem tettek le arról, hogy megpróbálják a nézőket az orruknál fogva vezetni:
azért rögzítették, hogy mindenki számára a Fehér rész legyen az utolsó, mert egy pontosan időzíthető nagy csavart is be akartak dobni.
Így azonban kevésbé függ a korábbi epizódsorrendtől az, hogy kire milyen hatással van a rablás éjszakáját bemutató záróepizód. Az, hogy bizonyos epizódsorrendet kifogva kuszább, nehezebben követhető sztorit kapunk, csak abból a szempontból necces, hogy akár el is mehet a kedvünk a folytatástól. De ha végigküzdi magát az ember az elsőre kontextus nélkülinek tűnő részeken, a sorozat a végére eléggé a szájába rágja majd, hogy mikről kell okvetlenül tudnia a végjáték előtt.
Netflix
A készítők a történetmesélési munka nehezét a fordulatok helyett sokkal inkább bízhatták volna a karakterábrázolásra is, de mégis inkább a csavarosságot erőltették. A legárnyaltabb ábrázolást egyértelműen a balhé agya, Leo kapta, és ez nem csak annak köszönhető, hogy az övé a legtöbb játékidő és ezzel együtt a legkidolgozottabb háttérsztori. A Breaking Badből, a Mandalorianból is ismert Giancarlo Esposito játékában életszerű egyensúlyban vannak a magabiztosságot sugalló vezetői utasítások, a nüansznyi elbizonytalanodások és a pánikszerű kétségbeesések, illetve az elfojtott traumák és a kirobbanó érzelmek. Mindez ráadásul még abban a részben is igaz, amit úgy játszott végig, hogy digitálisan fiatalítottak rajta 25 évet, amitől karikaturisztikussá vált a mimikája.
Giancarlo Esposito Leoként a Kaleidoszkóp című sorozatban
Netflix
Leóhoz képest a többi csapattag megformálása felszínesnek, elnagyoltnak vagy színpadiasan túlzónak hat. Hogy csak egy konkrét példát említsünk: a baltával faragott kasszafúró, Bob nem csak akkor viselkedik két lábon járó kliséhalmazként, amikor ostobaságával, kapzsiságával vagy épp erőszakosságával hátráltatja a többieket. Akkor is sablonos marad, amikor olyan érzelmes pillanatokat kap, amelyekben szembenézhet(ne) a saját gyarlóságával. Ilyenkor akár esendőbb és kedvelhetőbb is lehetne, mint az egydimenziós izomagy skatulyájában, de inkább csak humorfaktorként szolgál.
Mennyit számít az epizódok sorrendje?
Bár a „nagy csavar” előkészítését nem befolyásolja lényegesen az epizódsorrend, azt meghatározhatja, hogy mennyire feltűnőek és zavaróak a karakterábrázolás esetleges hiányosságai, sőt a sorrend befolyásolhatja azt is, hogy a Kaleidoszkóp hangulata milyen korábbi film- vagy sorozatélményekre emlékezteti a nézőt.
Nem véletlen, hogy néhány nappal a sorozat premierje után már se szeri, se száma az „ideális” nézési sorrendről szóló ajánlásoknak (amelyek között egyáltalán nem ritka az sem, hogy nem a Fehér című epizódot hagyják utolsónak):
A kronologikus sorrend
Lila (Violet) – 25 évvel a rablás előtt
Zöld (Green) – 7 évvel a rablás előtt
Sárga (Yellow) – 6 héttel a rablás előtt
Narancssárga (Orange) – 3 héttel a rablás előtt
Kék (Blue) – 5 nappal a rablás előtt
Fehér (White) – a rablás éjszakája (ez a készítők által utolsó helyen rögzített rész)
Piros (Red) – a rablást követő reggel
Rózsaszín (Pink) – 6 hónappal a rablás után
A Vulture ajánlása:
Sárga (Yellow) – 6 héttel a rablás előtt
Lila (Violet) – 25 évvel a rablás előtt
Narancssárga (Orange) – 3 héttel a rablás előtt
Zöld (Green) – 7 évvel a rablás előtt
Kék (Blue) – 5 nappal a rablás előtt
Piros (Red) – a rablást követő reggel
Rózsaszín (Pink) – 6 hónappal a rablás után
Fehér (White) – a rablás éjszakája (ez a készítők által utolsó helyen rögzített rész)
A „detektívfilmes” sorrend:
Narancssárga (Orange) – 3 héttel a rablás előtt
Zöld (Green) – 7 évvel a rablás előtt
Lila (Violet) – 25 évvel a rablás előtt
Piros (Red) – a rablást követő reggel
Sárga (Yellow) – 6 héttel a rablás előtt
Kék (Blue) – 5 nappal a rablás előtt
Rózsaszín (Pink) – 6 hónappal a rablás után
Fehér (White) – a rablás éjszakája (ez a készítők által utolsó helyen rögzített rész)
Az „Orange is the new black” logikáját követő sorrend
Zöld (Green) – 7 évvel a rablás előtt
Lila (Violet) – 25 évvel a rablás előtt
Piros (Red) – a rablást követő reggel
Narancssárga (Orange) – 3 héttel a rablás előtt
Sárga (Yellow) – 6 héttel a rablás előtt
Kék (Blue) – 5 nappal a rablás előtt
Fehér (White) – a rablás éjszakája (ez a készítők által utolsó helyen rögzített rész)
Rózsaszín (Pink) – 6 hónappal a rablás után
A „Tarantino”-felépítést idéző sorrend:
Kék (Blue) – 5 nappal a rablás előtt
Zöld (Green) – 7 évvel a rablás előtt
Sárga (Yellow) – 6 héttel a rablás előtt
Narancssárga (Orange) – 3 héttel a rablás előtt
Lila (Violet) – 25 évvel a rablás előtt
Rózsaszín (Pink) – 6 hónappal a rablás után
Fehér (White) – a rablás éjszakája (ez a készítők által utolsó helyen rögzített rész)
Piros (Red) – a rablást követő reggel
Mivel a Netflix híres arról, hogy a felhasználói szokások monitorozásával mindenki számára személyre szabottan ajánl tartalmat, ezen a ponton felmerülhetne, hogy a Kaleidoszkóp részeit is a felhasználók korábban kiismert igényeihez igazított sorrendben tálalják. Ezzel viszont láthatóan nem bajlódott a streamingszolgáltató, ugyanis azok, akik egy előfizetésen belül használnak több különböző, személyes ízlésre szabott profilt, most azt tapasztalhatják, hogy minden összetartozó profilon ugyanaz az epizódsorrend várja őket.
Kijön ebből ötezer különböző élmény?
A Netflix nem a Kaleidoszkópban próbálkozott először a lineáris történetmesélés megtörésével, ezzel játszottak például már négy éve, az interaktív Black Mirror részben is. A két kísérlet abban hasonlít, hogy a koncepció önmagában sokkal izgalmasabbnak tűnik, mint a végeredmény, amit kihoztak belőlük.
Netflix
A Kaleidoszkóp trükkje mégis izgalmasabban működik, mint a Bandersnatché, ezúttal ugyanis senki nem ígérte azt nekünk, nézőnek, hogy a döntéseinkkel befolyásolhatjuk a történet alakulását. Csupán folyamatosan a szemünk előtt lebegtetik megannyi más, potenciálisan jobb sorozatélmény lehetőségét, és amíg ezzel vagyunk elfoglalva, addig könnyebben átsiklunk a sztori hiányosságain, a logikai buktatókon és a többnyire felejthető színészi játékon is.
Hacsak nem evezünk kifejezetten filozófiai vizekre, nem fogjuk tudni megválaszolni azt, hogy egy-egy epizód felcserélése miatt mennyiben változik a mi sorozatélményünk, hiszen ha már egyszer már végignéztük az összes epizódot, akkor elveszítettük az ennek megítéléséhez szükséges szűz szemeket. Az, hogy a sorrend variálásából tényleg ötezernyi, szignifikánsan különböző sorozat állna össze, nyilvánvaló túlzás, ha a végére érünk.
Mégis erős lesz a kísértés, hogy újra nekifussunk, és teszteljük, hogy ugyanezekből az elemekből ki tudunk-e rakni egy jobb sorozatot.
Megváltozott a világ és már az áldozatok rokonainak az érzelmei is számítanak, ha elkészül egy sorozatgyilkosokról szóló filmes produkció. Legalábbis utólag. Eltörlés-kultúra, fehér privilégium és homofóbia kérdései lengik körbe minden idők egyik leghíresebb sorozatgyilkosa, a milwaukee-i kannibál, Jeffrey Dahmer életéről készült új Netflix-sorozatot.
A sussexi hercegi pár már tavaly eladta a szavahihetősége egy részét Oprah Winfreynek. Most a Netflix hatrészes sorozatában bedarálják azt is, ami megmaradt a hitelességükből. A korona című sorozatnak legalább jeleznie kellett, hogy fikció, de a Harry & Meghan nem figyelmeztet arra, hogy ebben a produkcióban több a kitalált történet, mint a valóság.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.