szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai cég vezérigazgatója 40 éve nem volt annyira izgatott egy új ötlet bevezetésétől, mint most, amikor Olaszországban megismertetik a vásárlókkal az olívás kávéjukat.

„Váratlan, bársonyos, vajas ízű" – ezekkel a szavakkal jellemezte Howard Schultz, a Starbucks vezérigazgatója az olívaolajjal ízesített kávékat, amelyeket most mutatnak be az olaszországi Starbucks-kávézókban. A vezérigazgató szerint, elképzelhető, hogy a fogyasztók először hitetlenkedni fognak (mit keres az olíva a kávéban?), de szerinte a „bizonyíték ott lesz a pohárban". Elmondása szerint Schultz az elmúlt negyven évben nem volt olyan izgatott és lelkes, mint most az új innovációtól – írja a BBC.

Az Oleato névre hallgató kávészériát szerdán mutatják be Olaszországban, és a többi között olívaolajas zabtejből készült tejhabbal ízesített jeges eszpresszót, illetve hideg vízzel készített, szicíliai extra szűz olívaolajjal és vaníliakrémhabbal ízesített kávét kínálnak majd.

Ismert, hogy a Starbucksnak – néhány nagy másik amerikai vállalkozás mellett – nincs könnyű dolga az olasz ételek és italok piacán. Az amerikai kávézólánc 2018-as megjelenése az országban különösen érzékeny téma volt, többen bojkottálták is az elsőként Milánóban megnyitott Starbucks-kávéházat, hiszen Olaszország a világ negyedik legnagyobb kávéfogyasztója, és zömében kis- és családi vállalkozásokhoz köthető kávézók működnek országszerte.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!