Michelin-csillagos séf kantinjával, ikonikus balatoni fogásokkal és gourmet burgerekkel bővül a Time Out Market Budapest kínálata
Várhatóan még az idén megnyit a Blaha Lujza téren a gasztro- és kulturális piac.
HVG
Hamarosan megnyílhat a felújított Corvin Palace-ban a Time Out Market Budapest, ahol tizenegy vendéglátóhely várja majd a vendégeket. Kedden a szervezet közleményben mutatott be négy újabb helyet, amely csatlakozott a kínálathoz.
Ezek között van a két Michelin-csillaggal rendelkező Pesti István CANTEEN nevű étterme. A közlemény szerint a tatai Platán Gourmet étterem séfje nem fine dining élményt, hanem a hagyományos magyar konyha ízeit kínálja majd a VIII. kerületi Blaha Lujza téren. Pesti elmondása alapján olyan fogások szerepelnek majd az étlapon, mint a gulyásleves, a bécsi szelet vagy a csirkepaprikás.
Érkezik majd a Casa Christa is, amely a Balaton-felvidékre jellemző fogásokkal készül, „legyen szó friss halakról, tájjellegű specialitásokról vagy helyi termelők alapanyagaiból készült, újragondolt klasszikusokról” – írják.
A bejelentésben szerepel még a Bigfish, amely tengeri fogásokkal várja majd a vendégeket, illetve a Tuning Burger, amely kézműves hamburgereket kínál Angus, Omaha és wagyu marhákból.
Biztos már az is, hogy a Magyar Bormarketing Ügynökség széles borkínálattal készül, ennek borbárjában a vendégek Magyarország mind a 22 borvidékének tételeit felfedezhetik, a választásban sommelier-k is segítik a őket.
Tavaly óta már tudjuk, hogy az encsi Anyukám Mondta, a nemzetközi konyhájáról ismert Pingrumba, a tajvani bisztrókultúra ihlette 101 Bistro és a magyar specialitásokat kínáló Szaletly már biztosan képviselteti magát, az italkínálatot pedig a Dreher Tanksör gazdagítja.
A gasztro- és kulturális piac ősszel nyit a Corvin Palace nevű egykori Corvin Áruházban.
A Time Out Market területén közel 2500 négyzetméteren a konyhák mellett három bár, öt rendezvényhelyszín és nagyjából 540 ülőhely várja majd a látogatókat.
A Time Out nemzetközi kezdeményezés 1968-ban indult Londonban azzal a céllal, hogy „segítsen felfedezni és összefogni az újonnan kibontakozó városi kultúrákat”. Mára több száz városban foglalkoznak szakértők, tartalomgyártók azzal, hogy bemutassák a városi élet előnyeit.
Az első, budapestihez is hasonló, több éttermet, bárt tömörítő gasztro- és kulturális piac 2014-ben nyílt meg Lisszabonban, a gyorsan szerzett népszerűség hatására pedig azóta szerte a világon több hasonló helyet is indítottak, például Barcelonában, Bostonban, Montrealban és Dubajban.
A Budapesti helyszín megnyitásának időpontja egyelőre nem ismert, korábban idén őszre tervezték a rajtot.
Swingerbulik, ahol a teherbeeséstől sem kell félni: a 60 év felettiek szexuális ébredése is hozzájárult, hogy jelenősen növekszik a nemi betegek száma ebben a korosztályban is. Megnéztük, hogyan alakul a magyar helyzet a többi európai országgal összevetve.