szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindenki elképedt, amikor egy amerikai férfi több tízezer dollárt gyűjtött össze a Kickstarteren az ötletére, ami csak arról szólt, hogy krumplisalátát akar készíteni. A támogatók elmondták, miért adnak pénzt ilyesmire.

Egy amerikai férfi, Zach Brown a héten azzal került be a hírekbe, hogy egy krumplisaláta elkészítéséhez kért támogatást a legnépszerűbb közzösségi finanszírozást segítő oldalon, a Kickstarteren. A közösségi finanszírozás olyan fejlesztéseket adott már a világnak, mint a Pebble okosóra vagy az Oculus Rift szemüveg, és eddig úgy tűnt, éppen az mozgatja a felhasználókat, hogy a jó ötletek megvalósításában akarnak segíteni.

Úgy tűnik azonban, hogy elég egy krumplisaláta is. A világhír abból lett, hogy közel 70 ezer dollárt (nagyjából 16 millió forintot) összeadtak Brownnak a felhasználók. Ez az összeg azóta 47 ezer dollárra (kb. 10 millió forintra) csökkent, de még ez is elég szép pénz egy kajáért. Brown annyira lelkes lett, hogy azt ígérte, meghívja az egész internetet a saláta partyra. Brown egyébként mindössze 10 dollárt kért a projektre.

Eddig több mint 5800-an adtak neki pénzt. A Huffington Post utánajárt az esetnek, és 18 adakozót megkérdezett, miért finanszírozták a krumplisaláta-vállalkozást. A sikert a jelek szerint az őszinteség és az egyszerűség hozta meg.

A legtöbben azt mondták, azért adtak 1-3 dollárt, mert viccesnek találták, emellett tetszett nekik Brown tervének egyszerűsége és őszintesége. Egyikük szerint üdítő volt olyan projektet támogatni, ami egy igazán egyszerű ötletre épül, és az is számított, hogy Brown csak 10 dollárt kért.

Másoknak Brown eredetisége tetszett. Például az, hogy a projekt kockázataihoz azt írta: „Lehet, hogy nem lesz olyan jó. Ez az első krumplisalátám”. Volt, akinek az tetszett, hogy Brown hálás volt a felajánlásokért, és ezt hitelesen csinálta.

Egy másik támogató azt emelte ki, hogy látszott, hogy egy konkrét ember áll a projekt mögött, nem egy marketing cég.

Az is bejött Brownnak, hogy ilyen felszínes dologra használta az oldalt, nem azzal a szokásos panellel jött, hogy egy nemes ügyhöz kellene neki pénz.

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!