szerző:
Kertész Attila Mihály
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az új digitális technológiák robbanásszerű növekedése nem csak a lehetőségeket, de a választás nehézségeit is magukkal hozzák. Nem véletlen, hogy a kereskedők – az újítások mellett – végül mindig visszatérnek a jól bevált hírlevél használatához, ami most erősebb, mint valaha.

A karácsonyi bevásárlás a Fekete Péntek meghonosításával idén a szokásosnál már egy héttel korábban megkezdődött. Az NRF (National Retail Federation) 2014-ben végzett felmérése szerint a fekete péntek napján az amerikai vásárlók jelentős része, vagyis 27,3 százaléka hírlevélből érkezett. Ennél is érdekesebb, hogy az ünnepi vásárlók 35 százalékának állítása szerint, a kilátásban lévő akciókat hírleveleken keresztül követték.

Hazánkban legdinamikusabban az elektronikai és műszaki cikkekkel foglalkozó webshopok reagáltak. Már hetekkel az esemény előtt találkozhattunk az Emag, a BestByte vagy a Media Markt reklámjaival, hírleveleivel. Jellemzően már beharangozó üzeneteket is kaphattunk, feltárva az akció egy-egy újabb részletét.

Mindent összevetve, a hírlevél a legnépszerűbb marketingcsatornák egyike volt a Fekete Pénteken, hiba lenne szó nélkül elmenni mellette. A Campaign Monitor szakértői szerint – összehasonlítva a többi csatornával – az e-mail generálja a legmagasabb ROI (Return on Investment, magyarul a befektetés megtérülésének mutatója) számot.

Ugyan a Fekete Pénteknek vége, a karácsonyi dömping csak most pörög be igazán. De hogyan tudná a leghatékonyabban kiaknázni az ünnepi szezon adta lehetőségeket hírleveleiben? Íme néhány ötlet.

1. Öltöztesse ünnepi köntösbe hírlevelei tárgyát!

A tárgymező pontosan annyira fontos eleme kiküldött leveleinek, mint a rénszarvasok a Mikulásnak. Nélkülük nem jutna sehova. Az emberek ugyanis részben a tárgy alapján döntik el, érdemes-e számukra megnyitni egy e-mailt. Íme néhány tipp, amivel meggyőzheti vásárlóit:

• Növelje hírlevelének megnyitási arányát figyelemfelkeltő emojik (hangulatjelek) használatával!

• Feltehet olyan kérdéseket, mint: “Mihez fog kezdeni az 50 százalékos kuponjával?” vagy “Felkészült, hogy belevesse magát az ünnepi vásárlásba?”

• Egy kis nosztalgia és kreativitás mindig csodákra képes. Említsen meg népszerű ünnepi szokásokat, mint: “Ajándékok igazi kis krampuszoknak!” vagy “Nyisd ki az első ablakot az adventi naptáradból!”

• Emlékeztesse vásárlóit a közeledő ünnepekre, és a kedvezmények határidejére! Limitált ideig tartó akciókkal a ritkaság benyomását keltheti, és egyben növelheti azok eszmei értékét.

• Tegye személyessé: névre szóló tárggyal 26 százalékkal nagyobb esélye van arra, hogy megnyitják levelét.

A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.

2. Mutassa meg vásárlóinak, hogy ismeri vágyaikat

Jobb, ha már most elfogadja a tényt, hogy vásárlóinak több mint fele szinte elvárja, hogy korábbi vásárlása vagy nézelődése alapján ajánljon személyes ajándékötleteket.

• Készítse ajánlatát korábbi vásárlásokra alapozva!

• Gyűjtsön véleményeket vásárlóitól és használja fel tapasztalatait már a hírlevélkampány tervezésekor.

• Használjon visszaigazoló leveleiben pozitív, megerősítő mondatokat, mint például: “Szeretjük a stílusát!” vagy “Önnek van ízlése!”

3. Az automatizált hírlevelek a Mikulás új segédei

Hírleveleinek elsődleges feladata, hogy úgy dolgozzanak keze alá, mint a Mikulásnak a krampuszok. Webshopja számára automata e-mailjei szinte varázslatosan működhetnek, csak tudni kell, hogyan érdemes őket beállítani.

• Köszönjük, hogy nálunk vásárolt!

Vásárlás után sem szabad elengednie ügyfelei kezét. Köszönje meg, hogy önt választották, és ajánljon kiegészítő terméket vagy különleges kedvezményeket, így meghozhatja a kedvet a további válogatáshoz.

• Ne hagyja, hogy elhagyják kosarát!

Érdemes követni azokat az embereket, akik már belerakták a terméket a kosárba, de végül nem vásároltak. Emlékeztesse őket, hogy mit is szerettek volna csinálni eredetileg.

 

4. A mobilra optimalizált levelek vásárlókat hoznak, a többi csak virgácsot.

Nem tudhatja, feliratkozói éppen hol tartózkodnak, miközben levelét olvassák, de arra elég nagy az esély, hogy bárhol is legyenek, mobilon fogják tenni. Az USA-ban például az emberek 52,05 százaléka mobilon nézi meg postafiókját. Magyarország is egyértelműen kezdi követni ezt a trendet. Az általunk kezelt nagy forgalmú magyar oldalaknál azt látjuk, hogy megközelítőleg 30-40 százalékuk okostelefonon olvas hírlevelet. Kár lenne elriasztani potenciális vevőit egy olvashatatlan, rosszul megjelenő levéllel.

Felhasználóbarát tippek:

• A legjobb barát a “mobilbarát”:

Látta már, hogyan mutatnak küldeményei telefonképernyőn? Használjon mobilbarát e-mail sablont. A legjobb, ha a tartalom mindenhol tökéletesen mutat, ezért hasznos előre ellenőrizni mobileszközökön (tableteken és okostelefonokon) a megjelenést.

• Tömören:

Kisméretű kijelzőn 5-6 mondat szinte novellának tűnhet. Ugye nem akarja rögtön lefárasztani vevőit? Üzenetei legyenek rövidek, lényegre törőek, és vezessenek egy hosszabb, részletesebb leíráshoz weboldalán, blogján, esetleg Youtube csatornáján.

• Alaposan gombolja át hírleveleit:

Egy átlagos felnőtt mutatóujja 1,6 és 2 cm között van, ami egy kijelző jelentős részét elfoglalja. A legrosszabb, amit tehet, hogy megpróbálja arra rávenni olvasóit, hogy találjanak el egy apró linket. Használjon aktivizáló (call to action) gombokat, hogy megkönnyítse a feliratkozóknak az átkattintást.

A szerzők eddigi cikkei

1. Nem jönnek a vevők? Mutatjuk, hol a probléma!

2. Így nyerheti meg vásárlói bizalmát

3. Online hirdet? Mutatjuk, mire költse pénzét!

4. Ha erre nem figyel, búcsút inthet vásárlóinak

5. Amit minden vállalkozó elront a honlapján

6. Nem a Google-t kell kijátszani, elég a felhasználókat megnyerni

7. Hiába szórja tele kulcsszavakkal honlapját, nem fog előrébb kerülni

8. Újabb teljesítménygrafikon? Óvakodjon a céltalan adatpornótól!

9. Ezzel a taktikával megtöbbszörözheti vásárlóit

10. Így lehet igazán ütős reklámot készíteni

11. Vállalkozása is lehet YouTube-sztár

12. Akkor jó buli cégének a közösségi média, ha megfelelő helyen kopogtat

13. Felejtse el a Facebookot, ide regisztrálja cégét!

14. Így pattinthatja össze a tökéletes blogbejegyzést

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!