szerző:
Kertész Attila Mihály
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Hogyan lehetséges az, hogy az internetet böngészve lépten-nyomon olyan hirdetésekkel találjuk szembe magunkat, melyek pontosan az érdeklődési körünkre vannak szabva? Honnan tudják a hirdetők, hogy éppen meg akarjuk változtatni telefon előfizetésünket, Milánóba keresünk repjegyet vagy éppen új porszívót vennénk? A titok nyitja az úgynevezett remarketing, mellyel cége egyszerűen vásárlásra ösztönözheti a bizonytalanabb érdeklődőket. Mutatjuk hogyan.

Mi is az a remarketing?

Az egyénre szabott online hirdetések korát éljük, amikor az internetes áruházak, szolgáltatást kínáló weboldalak reklámjaikat a bizonytalanabb vásárlók meggyőzésre használják. A remarketing célja, hogy potenciális vevőit, akik már megfordultak honlapján, nézegették a termékeit, azonban tényleges vásárlást nem hajtottak végre célzott reklámozással sarkallja a termék megvételére. Ha például egy bútorwebáruház tulajdonosa, a remarketing reklámok segítségével meggyőzheti a vásárlásról azokat, akik rendszeresen nézegetik cége által forgalmazott ágykereteket vagy már kosárba helyeztek elemeket, azonban a kifizetésig már nem jutottak el. Egyénre szabott reklámozással - Facebook vagy Google Adwords hirdetések beállításával - folyamatosan üzenhet lehetséges vásárlóinak, így tartva fent bennük az igényt az adott termék iránt és ösztönözheti őket vásárlásra.

A hatékony remarketing titka 3 lépésben

Használja bármelyik hirdetéskezelőt, ezt a három szempontot tartsa mindenképp szem előtt:

Mérés: Mint minden online marketinggel kapcsolatos tevékenységnek, a remarketing kampányoknak is a megfelelően beállított mérés az alapja. A kampány elindítása előtt érdemes próbavásárlásokkal tesztelni, hogy sikeresen méri-e a konverziókat az AdWords, vagy, hogy megfelelő e-kereskedelmi beállításokat alkalmaz az Analytics-ben. Szintén hasznos lehet, ha a meglévő adatok alapján megpróbáljuk megtalálni azokat a termékeket, kategóriákat, amelyekre érdemes lehet remarketingkampányt indítani.

Megfelelő kreatívok: a weboldalakon megjelenő szöveges hirdetésnek, bannernek vagy videónak kellően informatívnak, cége arculatához passzolónak kell lennie. Az érdeklődőkhöz kattintás nélkül el kell, hogy jusson az üzenet: az ön cégétől származik és ezt a terméket reklámozza. A hirdetés szövege legyen egyszerű, ám testre szabott, és szólítson cselekvésre. Az igényes design és a megfelelő képfelbontás tovább növelik a hatékonyságot.

Jó remarketinglisták: a megfelelő remarketinglista a legfontosabb része a folyamatnak. Maradva a bútorkereskedéssel foglalkozó cég példájánál, íme, néhány példa a lehetséges célcsoport szűkítési beállításra:

• A weboldalának összes látogatója egy adott időszakban, például az elmúlt 30 nap során. Az ilyen típusú listákat felhasználhatja olyan hirdetések célzására, amelyek például cégének erősségeit hangsúlyozzák, ezeket leginkább branding hirdetésekhez alkalmazhatjuk.

• Honlapja egyes aloldalainak látogatói. Például azok a látogatók, akik a kerti bútor kategóriát nézegették: számukra már konkrétabb hirdetéseket jutasson el, a cége kerti bútorait reklámozva.

• Azok az emberek, akik “kosárba tettek már valamit”, de még nem fejezték be a vásárlást: számukra a megvételre ösztönző üzeneteket jutasson el.

• Azok az emberek, akik konkrét termékoldalt látogattak: itt lehetőségünk nyílik dinamikus megoldásokra is, azaz hogy végül konkrétan ugyanazt a terméket kapják vissza a hirdetésben, ami után érdeklődtek.

• Lehetőségünk van kombinálni is a listákat: akár olyan embereket is elérhet, akik egy adott termékkategóriát nézegettek, és ott legalább egy percet töltöttek el, azonban még nem fejeztek be egyetlen vásárlást sem.

Mit szólnak a felhasználók?

A felhasználói oldalon a vélemények megoszlanak. Egyesek kifejezetten hasznosnak találják, hogy igényre szabott ajánlatokban részesülnek nap mint nap. Míg egy szűkebb réteg kissé félelmetesnek találja, hogy ennyi információ áll rendelkezésre róluk hirdetői oldalon, azonban olyanokkal is találkozhat, akiket kifejezetten szórakoztatnak a célzott reklámok.

Egy remarketingkampány beállításainál mindig érdemes szem előtt tartania, hogy vajon a felhasználó számára mennyire zavaró, ha egyfolytában az ön hirdetéseivel találkozik. A kreatívok ráadásul idővel “elfáradhatnak”, és előfordulhat, hogy az átkattintási arányuk már közel sem lesz olyan jó, mint a kampányidőszak kezdetén. A rossz felhasználói élmény elkerülése érdekében kézenfekvő megoldás lehet, hogy különböző bannerekkel, változatos üzenetekkel próbálja felkelteni az érdeklődők figyelmét. Lehetősége nyílik arra is, hogy úgynevezett gyakoriságkorlátot állítson be, azaz megadhatja, hogy egy embernek legfeljebb hányszor jelenhet meg egy hirdetés egy adott időintervallumban. Ez az egyszerű beállítás roppant hasznos lehet, ha nem akarjuk azt, hogy a cégünk csak egy folyton visszatérő, idegesítő reklám legyen a felhasználók szemében.

A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkamazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!