Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1f84cf73-b41e-40e3-a7b2-062b240ac2ca","c_author":"GyéZsé","category":"360","description":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és felfedezünk, megyünk az emlékeink után, rábízzuk magunkat a véletlenre, vagy éppen nagyon is tudatosan keresünk valami újat. Aztán elmeséljük, mondjuk a magunkét. A vendégét – mert mi vagyunk a mindenkori vendég. Felbukkanásunk bárhol várható. Most éppen a Lövölde téren.","shortLead":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és...","id":"20250411_Hasbeszelo-Rimon-Deli-Diner-kis-varostortenet-es-ebed","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f84cf73-b41e-40e3-a7b2-062b240ac2ca.jpg","index":0,"item":"28133677-b8ab-4c6e-9b9f-335812836156","keywords":null,"link":"/360/20250411_Hasbeszelo-Rimon-Deli-Diner-kis-varostortenet-es-ebed","timestamp":"2025. április. 11. 19:30","title":"Kis várostörténet kiadós ebéddel – Hasbeszélő a Lövölde téren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7eac8f48-dccf-49da-be70-a30dae8fc16b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Többet már nem fognak emelni, még akkor sem, ha az Egyesült Államok tovább megy a vámháborúban.","shortLead":"Többet már nem fognak emelni, még akkor sem, ha az Egyesült Államok tovább megy a vámháborúban.","id":"20250411_kina-125-szazalek-emeles-amerikai-import-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7eac8f48-dccf-49da-be70-a30dae8fc16b.jpg","index":0,"item":"bdbd61b1-3fbb-417d-bcfa-fc39587a2b39","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_kina-125-szazalek-emeles-amerikai-import-vam","timestamp":"2025. április. 11. 10:44","title":"Kína válaszol: 125 százalékra emeli az amerikai importra kivetett vámot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9f967bd-68e8-415b-9a1b-5f95f28f5d4c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Év eleje óta pedig már 250 milliárdot tesz ki a veszteség, egy intézet szerint pedig most jön még csak a java.","shortLead":"Év eleje óta pedig már 250 milliárdot tesz ki a veszteség, egy intézet szerint pedig most jön még csak a java.","id":"20250411_legnagyobb-amerikai-nyugdijalapok-tozsde-bukas-donald-trump-vamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9f967bd-68e8-415b-9a1b-5f95f28f5d4c.jpg","index":0,"item":"3afde593-4950-4773-9f91-96efb8719d7f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_legnagyobb-amerikai-nyugdijalapok-tozsde-bukas-donald-trump-vamok","timestamp":"2025. április. 11. 12:04","title":"Öt nap alatt 170 milliárd dollárt buktak a legnagyobb amerikai nyugdíjalapok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c573fd3-5818-4b79-b8f7-91378be59ab4","c_author":"Marabu","category":"gazdasag.zhvg","description":"","shortLead":"","id":"20250411_Marabu-Feknyuz-Maguk-dogtemetot-kapnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c573fd3-5818-4b79-b8f7-91378be59ab4.jpg","index":0,"item":"ab02a62e-3d6d-4691-8a8f-afef33ce7a54","keywords":null,"link":"/zhvg/20250411_Marabu-Feknyuz-Maguk-dogtemetot-kapnak","timestamp":"2025. április. 11. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Maguk dögtemetőt kapnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"576460de-8f0a-4ce1-9085-179e1671df9b","c_author":"Farkas Zoltán","category":"gazdasag","description":"Hiába értékelte át gazdasági prognózisát a kormány, az még mindig túl bizakodó.","shortLead":"Hiába értékelte át gazdasági prognózisát a kormány, az még mindig túl bizakodó.","id":"20250411_Kopint-Tarki-prognozis-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/576460de-8f0a-4ce1-9085-179e1671df9b.jpg","index":0,"item":"5f7a7aaf-13c9-4090-b2d7-9d2587304e58","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_Kopint-Tarki-prognozis-2025","timestamp":"2025. április. 11. 11:31","title":"Kopint-Tárki az idei évről: 1,7 százalékos növekedés, 5,2 százalékos infláció, átlagosan 410 forintos euró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35cb188e-9147-45f5-9ea4-253bd74ffa90","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök dicsérte a kormány intézkedéseit, megígérte, hogy jön a „vámbéke” és letörik az inflációt is. Orbán Viktor ismét kikelt Ukrajna EU-tagsága ellen és szidta Brüsszelt valamint a Tisza Pártot.","shortLead":"A miniszterelnök dicsérte a kormány intézkedéseit, megígérte, hogy jön a „vámbéke” és letörik az inflációt is. Orbán...","id":"20250411_Orban-Viktor-radiointerju-Kossuth-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35cb188e-9147-45f5-9ea4-253bd74ffa90.jpg","index":0,"item":"dc921ba7-4134-4143-bda2-447eefa4c6c3","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Orban-Viktor-radiointerju-Kossuth-ebx","timestamp":"2025. április. 11. 07:39","title":"Orbán Viktor: Aki hatalomért és pénzért bármire képes, abban sosem szabad megbízni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43b0058f-ffd7-47bf-b5bd-b3158e8d6074","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több jelentés is azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia veszélyezteti a csökkentésre – vagy legalább a stagnálásra – vonatkozó globális károsanyag-kibocsátási terveket.","shortLead":"Több jelentés is azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia veszélyezteti a csökkentésre – vagy legalább...","id":"20250411_mesterseges-intelligencia-energiafogyasztas-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43b0058f-ffd7-47bf-b5bd-b3158e8d6074.jpg","index":0,"item":"c07e0829-3b0c-427a-947e-7951a199fdd3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_mesterseges-intelligencia-energiafogyasztas-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. április. 11. 10:03","title":"Brutális mértékben növeli a mesterséges intelligencia a károsanyag-kibocsátást, és úgy tűnik, nincs megállás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b906dac-d1b3-4153-aeae-cf70ac238b07","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Miért nem adtak ki egy albán férfit, akit a magyarok azzal vádolnak, szélsőjobbosokat vert össze?","shortLead":"Miért nem adtak ki egy albán férfit, akit a magyarok azzal vádolnak, szélsőjobbosokat vert össze?","id":"20250411_Le-Monde-lapszemle-antifa-kiadatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b906dac-d1b3-4153-aeae-cf70ac238b07.jpg","index":0,"item":"349e2e55-073d-4aa4-afff-568fac2ed51a","keywords":null,"link":"/360/20250411_Le-Monde-lapszemle-antifa-kiadatas","timestamp":"2025. április. 11. 07:30","title":"Le Monde: Szegénységi bizonyítvány a magyar igazságszolgáltatásnak Franciaországból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Évekkel ezelőtt a Facebookot csak néhány innovatív vállalat használta reklámozási célokra, ma már a legtöbb cég jelen van rajta, azonban a fiatalok egyre inkább egy másik közösségi média oldalt nyitnak meg, amikor kezükbe kerül okostelefonjuk.
A Snapchat mobil eszközre letölthető kép - és videóküldő alkalmazás, amely tökéletes felület nem csak a fiatal korosztály szórakoztatására, hanem cége üzleti céljainak elérésére, marketing stratégiájának támogatására. Az új közösségi platform, mely nem csak felhasználók tömegét vonja el a régi közösségi média óriásoktól, hanem lassan az ébredező marketingeseket is.
Ami jó hír az ön számára, hogy itthon sokan még nem is hallottak a Snapchatről, így kora belépőként versenytársai előtt felismerheti az alkalmazás üzletet támogató hatását, és számottevő piaci előnyre tehet szert.
A tengerentúlon azonban más a helyzet. Amerikában már nem csak a nagy, multinacionális vállalatok, mint a McDonald’s vagy a General Electric folytatott kampányt a felületen, hanem a legkisebb cégek eszköztárában is szerepel a Snapchat-marketing. A legtöbben felismerték, hogy az applikáció maximálisan támogatja üzleti céljaik elérését, ha élnek a felület adta kreatív eszközökkel. Például az amerikai sci-fi filmtrilógia, Az útvesztő a 12 órás – egy éjszakán át tartó – Snapchat-akciót indított. A kampány során a nézők két közösségi média sztárral léptek kapcsolatba, akik segítségével a hajnalig tartó virrasztás során különböző kreatív feladatokat kellett teljesíteniük. Az eredmények magukért beszélnek: a filmsorozat első részére tervezett 33 ezer célcsoportbeli elkötelezett követő nézte meg a film készítésével kapcsolatos kulisszainfókat és 41 ezer fővel nőtt a produkció követőtábora.
Ráadásul a platformon a többi népszerű alkalmazással ellentétben, rendkívül alacsony még a reklámzaj, vagyis a felhasználók kevés reklámmal találkoznak és nem feltétlen vannak tudatában annak a kevésnek sem. A marketingcélt szolgáló videók a felhasználói élményt növelve teljes képernyőn nézhetők – inkább szórakoztató, mint zavaró jellegűek. És a legjobbat még nem is említettük: mivel cégét egyszerű felhasználóként regisztrálhatja a felületre, a reklámra szánt pénz a zsebében marad.
Snapchat történelem
2011-ben, amikor az applikáció elstartolt az alkalmazások piacán kevesen gondolták volna, hogy az 2015-re havi 100 millió aktív felhasználóval fog büszkélkedni. Napi 400 millió “snap” (kép - vagy videótartalom) kerül kiküldésre a leginkább (71 százalékbanban) 25 éven aluli tagoktól. A Snapchat elsősorban a tinédzsereket, fiatalokat szólítja meg, az alkalmazást használók életkora többnyire 19-29 közé esik, de sokan már 13 évesen snapchatelnek. Ami pedig a legvonzóbb a marketingben gondolkodók számára, hogy a Snapchat a leggyorsabban növekvő közösségi médiafelület 2014-ben: felhasználóinak száma több mint kétszeresére nőtt a múlt év folyamán és töretlenül gyarapszik.
A következőkben felsoroljuk a 6 legjobb technikát, amelyek segítségével elkötelezheti Snapchat követőit reklámköltségek nélkül.
#1: Adjon hozzáférést élő eseményekhez
A Snapchat a tökéletes közösségi média felületet események azonnali bemutatására, mivel az alkalmazás hozzáférést ad felhasználóinak az éppen zajló események megtekintésére mind videó, mind egyszerű kép formájában. Legyen szó termékbemutatóról, vevőtalálkozóról vagy éppen a félévi céges buliról, a Snapchat különleges és exkluzív élményt nyújt a közönségnek, mivel egyéni nézőpontból rögzíti az eseményeket és a tartalom csak egy szűkebb réteg számára lesz elérhető.
#2 Csepegtessen információt új termékéről
Az alkalmazás 10 másodperces maximumot szab a képek megtekintésének, ami jó lehetőséget kínál a nemrégiben piacra dobott terméke vagy szolgáltatása egy-egy kisebb részletének bemutatására. A fokozatosan csepegtetett, sejtelmes tartalom a cége iránt érdeklődő követőkben növeli a kíváncsiságérzetet, valamint vágyat ébreszt az új termékével kapcsolatban.
#3 Jutalmazza meg a követőket kuponnal, különleges ajánlatokkal
A közösségi médián futtatott nyereményjátékok a közönség soraiban egyébként is nagy népszerűségnek örvendenek, nem beszélve a Snapchat fiatalabb, leginkább női felhasználói köréről. Használja ki a lehetőséget és küldjön kuponokat vagy promóciós kódokat azok számára, akik végignézik Snapchat Story-ját vagy snapet küldenek barátaiknak arról, amint a termékét fogyasztják.
Az elsők között használta kiválóan a New York-i étteremlánc, a 16 Handles az applikációt promóciós célra. A vásárlóknak a termékkel kellett fotózkodniuk, majd az elkészített képet a 16 Handles számára továbbítani Snapchaten. A küldött képért cserébe a vásárlók elnyerték az akcióra feljogosító kupont.
Egy másik leleményes példa a Snapchat felhasználására, a GrubHub amerikai online étterem 5 napig tartó játéka. A portál minden nap különböző feladatot írt ki Snapchat követőinek beváltható nyereményekért.
#4 Keressen munkaerőt
Ha a digitális technológiával lépést tartó, közösségi hálózatokban jártas, fiatal, cége iránt elkötelezett munkaerőt keres, a Snapchat itt is jól jöhet. A korábban már említett GrubHub a felületen keresztül “Snapchat-tudással” felvértezett gyakornokot keresett. A jelölteknek a jelentkezéshez nem kellett mást tenniük, mint snapet küldeni néhány Snapchat rajzzal kiegészítve.
#5 Szövetkezzen véleményvezérekkel
Az online sztárok jelenléte – mint más közösségi platformon –, a márkára terelik a figyelmet miközben jelentősen növelik az elérést. Ha a célcsoport által kedvelt személyekkel kollaborál, azzal olyan egyéneket is meg tud célozni, akikkel más felületen amúgy esélytelen lenne kapcsolatba lépnie.
#6 Kösse össze más közösségi felülettel
Kösse össze közösségi média felületeit! Ossza meg Snapchat fotóit Facebookon, vagy kérje követőit, hogy Snapchat képeiket tegyék ki Instagramra a kampány #hashtagjével ellátva. Ezáltal a különböző platformok marketing hatása felerősödik, így juttatva el a márkája nevét több és több fogyasztóhoz.
A Sephora kozmetikumokkal foglalkozó vállalat okosan kötötte össze online felületeit, és használta azokat promóciós célra. Az insight – mely az akció alapjául szolgált – talált, hiszen melyik tinédzser lány ne szeretne selfie-t készíteni, majd kidíszíteni? A kampány első felében a Snapchat követők számára játékot hirdettek, melyben 500$ értékű nyereménykártya kisorsolására tettek ígéretet. Az kampányban résztvevők feladata egy kép készítése és visszaküldése volt, melyben magukat kellett Snapchaten lefotózni, majd az alkalmazásban található kreatív eszközökkel a szemöldöküket kidekorálni. A nyereményért a képeket Instagramra is fel kellett tölteniük.
Ha márkájának célcsoportja tinédzserek vagy fiatal felnőttek feltétlenül regisztrálojon, mivel ezek a rétegek a legaktívabb használói az új felületnek. Persze jó, ha ha elég innovatív és képes rendszeresen friss és a közönség számára érdekes tartalmat közzétenni.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.