Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9309f8fd-7a0c-44ef-a90c-bf465988c080","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"Budapest a csőd szélére került, mert a kormány megvágja 50 milliárd forinttal, miközben ennek a pénznek a dupláját veszi ki a szerencsejáték-monopóliumból. A tavalyi céges beszámolók alapján a nemzeti tőkések is bármikor kacagva összedobhatnának 50 milliárd forintot. A gazdaság döcög, de marad az árrésstop, a nyugdíjasok áfavisszatérítés helyett utalványt kapnak, és mégsem azonnal lesz minden zsákfaluban ATM, mert a kormány rájött, hogy ez – sem – ilyen egyszerű. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Budapest a csőd szélére került, mert a kormány megvágja 50 milliárd forinttal, miközben ennek a pénznek a dupláját...","id":"20250601_es-akkor-heti-osszefoglalo-gazdasag-22-het","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9309f8fd-7a0c-44ef-a90c-bf465988c080.jpg","index":0,"item":"51539671-b2de-4091-9910-c821ca9b18f1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_es-akkor-heti-osszefoglalo-gazdasag-22-het","timestamp":"2025. június. 01. 07:00","title":"És akkor lehet választani, melyik „nemzeti nagytőkés” mentse meg Budapestet a csődtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfc7da20-3450-4656-9dc9-597deed2dc92","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Nem a sznobok vesznek részt egy ilyen együttműködésben, mert elég nagy elkötelezettség és rugalmasság kell hozzá – mondja Dezsény Zoltán mezőgazdász, aki kaliforniai mesterdiplomával Nógrád megyében, a 400 lakosú Terényben visz egy Magyarországon nemigen ismert különleges gazdaságot. HVG-portré.","shortLead":"Nem a sznobok vesznek részt egy ilyen együttműködésben, mert elég nagy elkötelezettség és rugalmasság kell hozzá –...","id":"20250601_Dezseny-Zoltan-gazdalkodo-hvg-portre-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfc7da20-3450-4656-9dc9-597deed2dc92.jpg","index":0,"item":"15e0d623-b5f6-471d-b6f9-cf13312f55b2","keywords":null,"link":"/360/20250601_Dezseny-Zoltan-gazdalkodo-hvg-portre-interju","timestamp":"2025. június. 01. 10:30","title":"„Aki megtanulja a cukkinit sokféleképpen elkészíteni, az hosszú távon is elégedett” – így él egy hazai zöldségközösség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5536f4a7-4b51-47a0-8110-09b38c2a1993","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Elkeseredetten dacos interjút adott Karácsony Gergely a Népszavának, ellenállást hirdetve a kormány sarcpolitikája ellen.","shortLead":"Elkeseredetten dacos interjút adott Karácsony Gergely a Népszavának, ellenállást hirdetve a kormány sarcpolitikája...","id":"20250531_Karacsony-Gergely-fopolgarmester-Budapest-szolidaritasi-hozzajarulas-sarc-megszoritas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5536f4a7-4b51-47a0-8110-09b38c2a1993.jpg","index":0,"item":"8966d16c-4fde-4056-aaa4-d7cf253d0d43","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_Karacsony-Gergely-fopolgarmester-Budapest-szolidaritasi-hozzajarulas-sarc-megszoritas","timestamp":"2025. május. 31. 18:11","title":"Karácsony: Ha borul az asztal, minden is előfordulhat, és ha kell, „harcba hívja” a budapestieket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ab42cd6-3f8e-46e3-9c93-0597217758af","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Miközben a hivatalos vámadatok szerint 95 százalékkal visszaesett Oroszországban az Intel chipjeinek importja (működnek a szankciók), a processzorszállítások állítólag nemhogy visszaestek, hanem még növekedtek is (mégsem működnek a szankciók). A magyarázat a kerülőutakban keresendő.","shortLead":"Miközben a hivatalos vámadatok szerint 95 százalékkal visszaesett Oroszországban az Intel chipjeinek importja (működnek...","id":"20250601_amerikai-szankciok-megkerulese-orosz-mikroelektronika-intel-amd-chipek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ab42cd6-3f8e-46e3-9c93-0597217758af.jpg","index":0,"item":"ec8b8656-97de-49af-b3a8-1a6e43e2e33b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250601_amerikai-szankciok-megkerulese-orosz-mikroelektronika-intel-amd-chipek","timestamp":"2025. június. 01. 16:03","title":"Itt valami nem működik: a 95%-os szankciók ellenére lubickol Oroszország a legjobb chipekben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acb3106e-6f79-4a6d-949a-3aafb615cfc4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Számítani kell záporokra, zivatarokra is. ","shortLead":"Számítani kell záporokra, zivatarokra is. ","id":"20250531_idojaras-elorejelzes-hoseg-nyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acb3106e-6f79-4a6d-949a-3aafb615cfc4.jpg","index":0,"item":"308e333c-6bc0-4990-9b70-c652ac0f5379","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_idojaras-elorejelzes-hoseg-nyar","timestamp":"2025. május. 31. 11:40","title":"Itt a nyár, a jövő héten akár 34 fok is lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58f669d6-82f0-4584-8167-7ad71dd9e8cf","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mit jelent az, hogy egy üzleti vállalkozás felelősségteljesen működik? Ezt úgy kell megválaszolniuk a vezetőknek, hogy félreteszik a szóvirágokat.","shortLead":"Mit jelent az, hogy egy üzleti vállalkozás felelősségteljesen működik? Ezt úgy kell megválaszolniuk a vezetőknek...","id":"20250531_hvg-esg-celok-cegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58f669d6-82f0-4584-8167-7ad71dd9e8cf.jpg","index":0,"item":"bce3c346-fb72-44d7-9fb7-c58df5d8575b","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-esg-celok-cegek","timestamp":"2025. május. 31. 12:30","title":"Se greenwashing, se greenhushing: tilos mellébeszélni, amikor egy cég meghatározza ESG-céljait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ea68a27-e07b-4744-8b0f-94dad73f859f","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Közzétették a pártok a kötelező pénzügyi beszámolókat.","shortLead":"Közzétették a pártok a kötelező pénzügyi beszámolókat.","id":"20250531_Majdnem-minden-parlamenti-part-veszteseges-a-legnagyobb-30-millios-egyeni-adomanyt-a-Kutyapart-kapta-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ea68a27-e07b-4744-8b0f-94dad73f859f.jpg","index":0,"item":"4f66df0c-8d91-4d1e-a4f6-cb840171e733","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Majdnem-minden-parlamenti-part-veszteseges-a-legnagyobb-30-millios-egyeni-adomanyt-a-Kutyapart-kapta-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 09:09","title":"Majdnem minden parlamenti párt veszteséges, a legnagyobb, 30 milliós egyéni adományt a Tisza kapta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a788030-fec0-4c71-a600-c5ffb2b4a642","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Rakétaelhárítás? Autóexport? Nem kizárólag ezekben boldogulna nehezen Európa az USA nélkül. Bármiben fennakadások lehetnének, ami felhőalapon, internetkapcsolattól függve működik. ","shortLead":"Rakétaelhárítás? Autóexport? Nem kizárólag ezekben boldogulna nehezen Európa az USA nélkül. Bármiben fennakadások...","id":"20250531_hvg-adatforgalom-iranyitas-internet-amerikai-szolgaltatasok-lekapcsolasa-europa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a788030-fec0-4c71-a600-c5ffb2b4a642.jpg","index":0,"item":"817ff814-f058-411c-8f00-272bee94dc7e","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-adatforgalom-iranyitas-internet-amerikai-szolgaltatasok-lekapcsolasa-europa","timestamp":"2025. május. 31. 08:00","title":"Mit tehet egy magyar ember, ha Trump végül arra jut, hogy meg kell vonni Európától egy-egy internetes szolgáltatást?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Évekkel ezelőtt a Facebookot csak néhány innovatív vállalat használta reklámozási célokra, ma már a legtöbb cég jelen van rajta, azonban a fiatalok egyre inkább egy másik közösségi média oldalt nyitnak meg, amikor kezükbe kerül okostelefonjuk.
A Snapchat mobil eszközre letölthető kép - és videóküldő alkalmazás, amely tökéletes felület nem csak a fiatal korosztály szórakoztatására, hanem cége üzleti céljainak elérésére, marketing stratégiájának támogatására. Az új közösségi platform, mely nem csak felhasználók tömegét vonja el a régi közösségi média óriásoktól, hanem lassan az ébredező marketingeseket is.
Ami jó hír az ön számára, hogy itthon sokan még nem is hallottak a Snapchatről, így kora belépőként versenytársai előtt felismerheti az alkalmazás üzletet támogató hatását, és számottevő piaci előnyre tehet szert.
A tengerentúlon azonban más a helyzet. Amerikában már nem csak a nagy, multinacionális vállalatok, mint a McDonald’s vagy a General Electric folytatott kampányt a felületen, hanem a legkisebb cégek eszköztárában is szerepel a Snapchat-marketing. A legtöbben felismerték, hogy az applikáció maximálisan támogatja üzleti céljaik elérését, ha élnek a felület adta kreatív eszközökkel. Például az amerikai sci-fi filmtrilógia, Az útvesztő a 12 órás – egy éjszakán át tartó – Snapchat-akciót indított. A kampány során a nézők két közösségi média sztárral léptek kapcsolatba, akik segítségével a hajnalig tartó virrasztás során különböző kreatív feladatokat kellett teljesíteniük. Az eredmények magukért beszélnek: a filmsorozat első részére tervezett 33 ezer célcsoportbeli elkötelezett követő nézte meg a film készítésével kapcsolatos kulisszainfókat és 41 ezer fővel nőtt a produkció követőtábora.
Ráadásul a platformon a többi népszerű alkalmazással ellentétben, rendkívül alacsony még a reklámzaj, vagyis a felhasználók kevés reklámmal találkoznak és nem feltétlen vannak tudatában annak a kevésnek sem. A marketingcélt szolgáló videók a felhasználói élményt növelve teljes képernyőn nézhetők – inkább szórakoztató, mint zavaró jellegűek. És a legjobbat még nem is említettük: mivel cégét egyszerű felhasználóként regisztrálhatja a felületre, a reklámra szánt pénz a zsebében marad.
Snapchat történelem
2011-ben, amikor az applikáció elstartolt az alkalmazások piacán kevesen gondolták volna, hogy az 2015-re havi 100 millió aktív felhasználóval fog büszkélkedni. Napi 400 millió “snap” (kép - vagy videótartalom) kerül kiküldésre a leginkább (71 százalékbanban) 25 éven aluli tagoktól. A Snapchat elsősorban a tinédzsereket, fiatalokat szólítja meg, az alkalmazást használók életkora többnyire 19-29 közé esik, de sokan már 13 évesen snapchatelnek. Ami pedig a legvonzóbb a marketingben gondolkodók számára, hogy a Snapchat a leggyorsabban növekvő közösségi médiafelület 2014-ben: felhasználóinak száma több mint kétszeresére nőtt a múlt év folyamán és töretlenül gyarapszik.
A következőkben felsoroljuk a 6 legjobb technikát, amelyek segítségével elkötelezheti Snapchat követőit reklámköltségek nélkül.
#1: Adjon hozzáférést élő eseményekhez
A Snapchat a tökéletes közösségi média felületet események azonnali bemutatására, mivel az alkalmazás hozzáférést ad felhasználóinak az éppen zajló események megtekintésére mind videó, mind egyszerű kép formájában. Legyen szó termékbemutatóról, vevőtalálkozóról vagy éppen a félévi céges buliról, a Snapchat különleges és exkluzív élményt nyújt a közönségnek, mivel egyéni nézőpontból rögzíti az eseményeket és a tartalom csak egy szűkebb réteg számára lesz elérhető.
#2 Csepegtessen információt új termékéről
Az alkalmazás 10 másodperces maximumot szab a képek megtekintésének, ami jó lehetőséget kínál a nemrégiben piacra dobott terméke vagy szolgáltatása egy-egy kisebb részletének bemutatására. A fokozatosan csepegtetett, sejtelmes tartalom a cége iránt érdeklődő követőkben növeli a kíváncsiságérzetet, valamint vágyat ébreszt az új termékével kapcsolatban.
#3 Jutalmazza meg a követőket kuponnal, különleges ajánlatokkal
A közösségi médián futtatott nyereményjátékok a közönség soraiban egyébként is nagy népszerűségnek örvendenek, nem beszélve a Snapchat fiatalabb, leginkább női felhasználói köréről. Használja ki a lehetőséget és küldjön kuponokat vagy promóciós kódokat azok számára, akik végignézik Snapchat Story-ját vagy snapet küldenek barátaiknak arról, amint a termékét fogyasztják.
Az elsők között használta kiválóan a New York-i étteremlánc, a 16 Handles az applikációt promóciós célra. A vásárlóknak a termékkel kellett fotózkodniuk, majd az elkészített képet a 16 Handles számára továbbítani Snapchaten. A küldött képért cserébe a vásárlók elnyerték az akcióra feljogosító kupont.
Egy másik leleményes példa a Snapchat felhasználására, a GrubHub amerikai online étterem 5 napig tartó játéka. A portál minden nap különböző feladatot írt ki Snapchat követőinek beváltható nyereményekért.
#4 Keressen munkaerőt
Ha a digitális technológiával lépést tartó, közösségi hálózatokban jártas, fiatal, cége iránt elkötelezett munkaerőt keres, a Snapchat itt is jól jöhet. A korábban már említett GrubHub a felületen keresztül “Snapchat-tudással” felvértezett gyakornokot keresett. A jelölteknek a jelentkezéshez nem kellett mást tenniük, mint snapet küldeni néhány Snapchat rajzzal kiegészítve.
#5 Szövetkezzen véleményvezérekkel
Az online sztárok jelenléte – mint más közösségi platformon –, a márkára terelik a figyelmet miközben jelentősen növelik az elérést. Ha a célcsoport által kedvelt személyekkel kollaborál, azzal olyan egyéneket is meg tud célozni, akikkel más felületen amúgy esélytelen lenne kapcsolatba lépnie.
#6 Kösse össze más közösségi felülettel
Kösse össze közösségi média felületeit! Ossza meg Snapchat fotóit Facebookon, vagy kérje követőit, hogy Snapchat képeiket tegyék ki Instagramra a kampány #hashtagjével ellátva. Ezáltal a különböző platformok marketing hatása felerősödik, így juttatva el a márkája nevét több és több fogyasztóhoz.
A Sephora kozmetikumokkal foglalkozó vállalat okosan kötötte össze online felületeit, és használta azokat promóciós célra. Az insight – mely az akció alapjául szolgált – talált, hiszen melyik tinédzser lány ne szeretne selfie-t készíteni, majd kidíszíteni? A kampány első felében a Snapchat követők számára játékot hirdettek, melyben 500$ értékű nyereménykártya kisorsolására tettek ígéretet. Az kampányban résztvevők feladata egy kép készítése és visszaküldése volt, melyben magukat kellett Snapchaten lefotózni, majd az alkalmazásban található kreatív eszközökkel a szemöldöküket kidekorálni. A nyereményért a képeket Instagramra is fel kellett tölteniük.
Ha márkájának célcsoportja tinédzserek vagy fiatal felnőttek feltétlenül regisztrálojon, mivel ezek a rétegek a legaktívabb használói az új felületnek. Persze jó, ha ha elég innovatív és képes rendszeresen friss és a közönség számára érdekes tartalmat közzétenni.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.