Nem Magyarországot választotta a Hyundai

A dél-koreai Hyundai Motor Corp. hivatalos úton közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal, hogy tervezett közép-kelet-európai beruházásánál már nem számol lehetséges magyarországi telephellyel - közölte a minisztérium kedd este.

  • unknown unknown
Nem Magyarországot választotta a Hyundai
A Hyundai hivatalos értesítésében döntését részletesen nem indokolta. A minisztérium emlékeztet arra, hogy a vállalat vezetésének 2002 őszén Szöulban magas rangú magyar delegáció mutatta be a kedvező magyarországi befektetési környezetet. A vállalat ennek eredményeként 2002 decemberében jelezte beruházási szándékát a magyar kormányzati szerveknek, majd 2003 februárjában a projektért felelős vezetők hivatalos látogatást tettek Magyarországon.



Ezt követően, a keddi döntés meghozataláig a felek között folyamatos tárgyalások zajlottak. A beruházáshoz felkínált magyar ösztönző csomag a koreai fél igényeit minden tekintetben a legmesszebbmenőkig kielégítette - közölte a GKM.



A társaság döntésében a magyar kormány ajánlatán kívül a vállalat által megbízott tanácsadó cégek javaslatai is fontos szerepet játszottak – áll a tárca közleményében. Ezzel együtt a GKM hangsúlyozza: a továbbiakban arra törekszik, hogy a beruházás által teremtett regionális beszállítói lehetőségekből Magyarország a lehető legnagyobb mértékben részesüljön, ennek érdekében tovább folytatja a tárgyalásokat a dél-koreai céggel.



Lengyelország és Szlovákia erősítette meg kedden, hogy rajta van a Hyundai 1,1 milliárd eurós beruházással Kelet-Európába tervezett üzemére eséllyel pályázó országok rövidített listáján, míg a cseh illetékesek azt közölték, hogy nemleges választ kaptak. A Hyundai eredetileg Szlovákiát, Csehországot, Lengyelországot és Magyarországot vette fontolóra lehetséges telephelyként.



A tervezett üzem gyártókapacitása 300 ezer autó lesz évente, és az építkezés várhatóan 2005-ben kezdődik meg. A Hyundai európai eladásai az első félévben 34,5 százalékkal nőttek a tavalyi első félévhez képest és befektetésével meg akarja erősíteni európai jelenlétét. A Hyundai tavaly 1 milliárd dolláros beruházással az Egyesült Államokban, Alabama államban épített gyártóüzemet. (MTI)
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.