Nem született megállapodás kedden a Pénzügyminisztérium (PM) és a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) között a regisztrációs adó ügyében, mivel a döntés az Országgyűlés hatáskörébe tartozik - közölte szerdán a tárca.

A pénzügyi tárca szerint a megbeszélésen az MGOE képviselői tudomásul vették, hogy a regisztrációs adóval kapcsolatosan felvetett problémáik kezelése törvénymódosítást igényel, amihez előbb kormánydöntésre van szükség, s csak ezt követően határozhat az Országgyűlés. A PM az Euro2-es besorolású autók behozatali tilalmát sem oldhatta fel, mivel ezt a kérdést a gazdasági és közlekedési miniszter rendelete szabályozza. A pénzügyi tárca csupán hivatalosan kérte a GKM-et a korlátozás megszüntetésére.



Kedden Bakos Zoltán, az MGOE titkára Beszteri Sárával, a PM helyettes államtitkárával és Terták Elemér közigazgatási államtitkárral folytatott tárgyalása után elmondta, 2004. január 1-jén megszűnt a 2001. január 31. előtt forgalomba helyezett Euro2-es környezetvédelmi besorolású autók behozatala, ami kedvezőtlenül érintette a használtautó-kereskedőket és a vásárlókat egyaránt. Mivel a vásárlók leginkább az idősebb import járműveket keresik, ezért kezdeményezték, hogy újra lehessen ezeket is behozni Magyarországra.



Beszteri Sára ígéretet tett arra, hogy közbenjárnak a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnál, hogy a rendelet módosításával újra lehessen Euro2-es autót importálni. Bakos Zoltán szerint a tárgyalópartnerük elfogadta azt a javaslatukat is, hogy a jelenlegi három helyett ötsávos legyen a regisztrációs adótábla és alsó határa a jelenlegi 90 ezer forint helyett 60 ezer forintra csökken. Arról is szó volt a tárgyaláson, hogy a PM eljár a Belügyminisztériumnál annak érdekében, hogy a gépjármű törzskönyvek kiadása gyorsuljon fel - hangsúlyozta az MGOE titkára.



(PM, MTI)

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Japán támadás: milyenek a 2019-es új Lexusok?

Japán támadás: milyenek a 2019-es új Lexusok?

Még nagyobb pályaudvar kell Debrecenbe, így a költségek is nőnek

Még nagyobb pályaudvar kell Debrecenbe, így a költségek is nőnek

Állandó fájdalommal él az izomsorvadásos kislány, a család még reménykedik

Állandó fájdalommal él az izomsorvadásos kislány, a család még reménykedik

Csapatonként havi 116 millió forintot költenek bérekre az NB I-ben

Csapatonként havi 116 millió forintot költenek bérekre az NB I-ben

Heves havas: Hóban debütált az 530 lovas Audi sportkombi

Heves havas: Hóban debütált az 530 lovas Audi sportkombi

Andy Vajna: Bush vagy Orbán? Magyarország a hazám - a HVG 2011-es portréinterjúja

Andy Vajna: Bush vagy Orbán? Magyarország a hazám - a HVG 2011-es portréinterjúja