Tetszett a cikk?

Bár japán leányvállalata fennállásának egyik legrosszabb negyedévét zárta, a brit Vodafone Group Plc. a várakozásokat felülmúló módon 3,1 millió új előfizetőre tett szert pénzügyi évének első negyedében.

A japán kisebbségi résztulajdonosok kivásárlásával összefüggésben további 2,7 millióval gyarapodott a Vodafone előfizetőinek a száma, így az összesen 139,2 milliót tesz ki. Az akvizícióval járó gyarapodást leszámítva az előfizetői szám 2,1-2,3 milliós növekedését jelezték előre külső elemzők. Az egy előfizetőre eső átlagos éves díjbevétel (ARPU) öt font-sterlinggel 314 fontra emelkedett Nagy-Britanniában, egy euróval 362 euróra Olaszországban, de 2330 jennel 78365 jenre esett vissza Japánban, míg egy euróval 309 euróra emelkedett Európa legnagyobb piacán, a németen.



Nagy-Britanniában nettó 32 ezerrel nőtt a Vodafone előfizetőinek a száma, ami így 14,2 milliót tesz ki, hét százalékkal többet mint a tavalyi első negyedévben, míg díjbevétele 14 százalékkal emelkedett a tavalyihoz képest. Németországban 462 ezer előfizetővel gyarapodott az ügyfélbázis és így 25,5 millióra duzzadt, és a díjbevétel hét százalékkal emelkedett éves bázison. Olaszországban 205 ezerrel nőtt az előfizetők száma és 10 százalékkal a díjbevétel. Japánban viszont, ahol 77 ezerrel nőtt az előfizetői bázis, hat százalékkal alacsonyabb díjbevételre tett szert a Vodafone mint tavaly az első negyedévben.



A Vodafone - saját bevallása szerint - kilencmillió előfizetővel rendelkezik a Vodafone Live! multimédiás szolgáltatásra.

(MTI)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!