Tetszett a cikk?

A gazdasági tárca szakértői pénteken zárták le az M6-os autópálya koncessziós tenderére beérkezett ajánlatok értékelését, s kétesélyes, hogy ki nyeri el az érdi tető és Dunaújváros közti 57 kilométeres szakasznak huszonkét évre szóló építési és üzemeltetési koncesszióját - írja a Népszabadság.

A napilap mai száma szerint a tender győzteséről a kormány ma határozhat; az érvényes ajánlatot adó három befektetőcsoport közül kettő hasonlóan kedvező minősítést kapott az értékelőbizottságtól, így kétesélyes, melyikük végezheti el a 80-90 milliárd forintba kerülő beruházást.



Az M6-os koncessziójáról a gazdasági tárca előterjesztése alapján a kormánynak egy hosszú távon valamivel olcsóbb, illetve egy műszakilag többet ígérő pályázat között kell választania. A szakmai szempontokra koncentráló értékelőbizottság által felállított rangsort a Bilfinger Berger BOT GmbH, a Porr Infrastruktur GmbH és a Swietelsky International Baugesellschaft által életre hívott M6 Duna Autópálya Konzorcium vezeti - írja a Népszabadság. A befektetőcsoport tagjai nem vettek részt az elmúlt évek magyarországi autópálya-beruházásaiban, s nincsenek rajta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által elmarasztalt építőcégek listáján sem.



Hasonlóan kedvező értékelést kapott a Housing and Construction Holding Company Ltd., a Vinci Consession SA, a Vinci SA és a Betonút Rt. által jegyzett Dunamenti Autópálya Konzorcium is. A harmadik helyre szorult Euroinvest/TriGránit/Strabag/OTP/ASF/Egis Pályázati Konzorciumot a szakértők jó műszaki ajánlata ellenére sem tartják befutónak.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!