Tetszett a cikk?

A legnagyobb kínai személyiszámítógép- (PC-) gyártó, a Lenovo csoport 1,75 milliárd dollárért többségi részesedést szerzett az IBM PC-üzletágában. Az üzlet az eddig legnagyobb kínai tengerentúli vállalatfelvásárlás.

Az ügylet révén a Lenovo várhatóan megnégyszerezi eladásait, és a világ harmadik legnagyobb PC-értékesítőjévé válik - jelentették be az érintett cégek.

A Lenovo elnöke, Liu Csuan-szi közölte, hogy a kínai vállalat öt évre jogot szerzett arra is, hogy használja az IBM márkanevet. A Lenovo üzlete jelentős lépés a kínai ipar globalizálódása felé - értékelte.

A kínai vállalat a készpénzes, illetve részvénycserén alapuló ügylet révén megszerzi az IBM PC-üzletágának kutatási, fejlesztési és termelési részlegeit is, miközben az amerikai konszern 18,9 százalékos részesedést tart meg magának. A két vállalat olyan vállalatszerkezeti átalakítást hajt végre, hogy az IBM viszonylag csekély tulajdoni részesedése ellenére megtarthassa befolyásoló szerepét az üzletág döntéseiben.

Az IBM, amely valamikor vezető konszern volt a PC-piacon, a jövőben a szoftverfejlesztésekre, a tanácsadás és az outsourcing üzletágra koncentrál.

A Lenovo jelenleg a kínai PC-piacon 27 százalékos részesedéssel bír, egyben a legnagyobb ázsiai, és a világ ötödik legnagyobb gyártója. Az IBM az idei év első kilenc hónapjában 6,8 millió PC-t értékesített és ezzel 5 százalékos világpiaci részesedéssel bírt, szemben a Dell 16,4, vagy a Hewlett-Packard 13,9 százalékos részesedésével.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Meixner Zoltán (hvg.hu) Tech

Az IBM a kis- és középvállalatok piacát ostromolja

Az IBM az utóbbi időben szokatlanul élénk üzleti tevékenységet folytat Magyarországon. Talán meglepő, de az óriáscég piaci terjeszkedésének középpontjában ma már a kis- és középvállalatok állnak. Az okokról Paál Péter, az IBM Magyarország Kft. nemrégiben kinevezett vezérigazgatóját kérdeztük.