Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az amerikai jegybank szerepét betöltő Fed az irányadó kamatotot 0,25 százalékponttal 2,25 százalékra emelte. Az elemzők is előzetesen azt várták, hogy a Fed emeli az irányadó kamatot. Az euró erős maradt.
A Reuters által megkérdezett elemzők arra számítottak, hogy a kamat 25 bázisponttal 2,25 százalékra nő az idei ötödik kamatemeléssel. A Fed június óta már négyszer emelte, legutóbb november 10-én ismét negyed százalékponttal 2,00 százalékra az irányadó napikamatát.
A Fed legutóbbi, novemberi ülése óta ugyan váltakozó előjelű makrogazdasági adatok láttak napvilágot, de szakértők szerint az amerikai gazdaság összességében elég erős ütemben fejlődik.
Ezt állapította meg a FOMC is, mely szerint a gazdaság kibocsátása mérsékelt ütemben ugyan, de növekszik, dacára az energiaárak közelmúltban végbement emelkedésének és a munkaerőpiaci körülmények is fokozatosan javulnak. Az infláció és a hosszabb távú inflációs várakozások is mértéktartóak, az alapvető drágulás várhatóan viszonylag szerény marad.
A kamatdöntés bejelentése után a New York-i részvénymutatók csak igen rövid időre lendültek fel, s tíz perc múlva kevéssel korábbi szintjük felett állapodtak meg.
Az euró "erejénél" maradt a Fed döntése után is, sőt az 1,3286 dolláros európai pénz hamarosan 1,3297 dollárig javult. A dollár ekkor 105,54 jennél állt.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.