Tetszett a cikk?

A termékdíjtörvény januárban életbe lépett módosításának eredményeként egyelőre csak a Match döntött úgy, hogy a szatyrokra kivetett ökoadót a vásárlóira hárítja.

A hipermarketek még nem szánták el erre magukat, bár a nagy alapterületű üzletláncoknál esetenként milliárdos nagyságrendű lehet a szatyrokon levő környezetvédelmi közteher - írja összeállításában a Napi Gazdaság.

A szupermarketekben és diszkontáruházakban általában eddig sem adtak ingyenes reklámszatyrot, a Sparnál és a Plusznál hagyományosan tartósabb reklámhordtáskát kínálnak 30–35 forintos áron.

A kényelmi vagy kis alapterületű üzleteknél, sarki fűszeresnél az esetek többségében az eladó ingyen ad szatyrot, ha nagyobb tétel kerül a kasszához - teszi hozzá a lap. A kisebbeknél nem adnak automatikusan, de külön kérésre általában igen, szintén ingyen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Győzött az űdítőlobbi, maradnak a nejlonszatyrok

Az eldobható műanyagpalackokra és a nejlonszatyrokra vonatkozó szigorú szabályok kikerültek a környezetvédelmi termékdíjakról szóló törvénymódosításból. Az üdítő- és ásványvízipar sikeresen lobbizott.