szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Coca-Cola jövőre vezetheti be kávéízű üdítőitalát az európai és amerikai piacokra - írja jelentésében a Datamonitor piackutató. Azt még nem tudni, hogy a vaníliás kóla mintájára kávéízű kólát, vagy a Pepsi Frappuccino nevű kávéitalához hasonló terméket hoz ki a cég.

A beszámoló szerint mindenesetre a Coca-Cola az új termék számára máris regisztrált három lehetséges márkanevet: a Coca-Cola Blak, a Makkio és a Maquio elnevezéseket. A Datamonitor szerint még nem tudni, hogy az új termék kávéízű kóla, vagy kávéital lesz.

Ez utóbbi esetben a Coca-Cola erős versenyt támaszthatna a Pepsi és a Starbucks vegyesvállalatának, amely már megjelent ezen a piacon a Frappuccino nevű termékkel.

A Datamonitor szerint a Coca-Cola beszállása átszabná a palackozott, hideg kávéitalok piacát, amely csak néhány éve indult be, részben a Starbucks kávézók - illetve az elvitelre kért kávék - sikerének hatásaként.

A piackutató szerint a Coca-Cola, nagyrészt kiterjedt értékesítési hálózata miatt erős versenyt jelenthet a Pepsi/Starbucks terméknek, és nagy hatással lehet az energiaitalok piacára is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Mádl Ferenchez fordulnának az üdítőital-gyártók

A visszaváltható csomagolásokra vonatkozó előírások bevezetése esetén az államfőhöz fordulnak alkotmányossági normakontrollt kérve az ásványvizet és üdítőket gyártó cégek érdekképviseleti szervezetei. Az üdítőlobbi október elején már nyert egy csatát.