Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A blogok ott fejlődhetnek, ahol a hivatásos média nem teljesít jól - véli Nick Denton, az amerikai Gawker Media webnapló-vállalkozás vezetője. A blogírást pénzre váltó Denton szerint a blogoknak Magyarországon is fontos szerep juthat, mivel szerinte unalmasak és rosszak a magyar napilapok.
A brit származású Denton Oxfordban szerzett közgazdasági diplomát, majd újságíróként kezdett dolgozni. 1989-ben Bukarestben élte át a romániai forradalmat, később pedig Budapestre költözött, ahol évekig dolgozott a Financial Times (FT) kelet-európai tudósítójaként. 1997-ben Kaliforniába költözött, ahol egy évig a Szilícium-völgy technológiai fejlődéséről tudósította az FT-t. A következő években különféle, az internethez kapcsolódó üzleti vállalkozásokat indított, de igazi szenvedélyét a Gizmodo és a Gawker 2002-es elindításával találta meg. Denton az elsők között váltotta pénzre a blogírást, birodalma pedig ma is jól fut.
hvg.hu: A Gawker Media idén a legjobb blogok versenyén négy Bloggie-díjat is nyert, a legjobb technológiai témájú blog pedig a Gizmodo lett. Mitől kiváló egy blog?Névjegy
A 38 éves, New York-ban élő Nick Denton Gawker Media néven a világ egyik legnagyobb blogbirodalmát működteti, amely az olvasók millióin kívül ma már a legnagyobb hirdetők figyelmét is felkeltette. A kezdetben a Gawker pletykabloggal sikert arató Denton ma már 12 különféle webnaplót felügyel, többek között az elektronikus kütyükkel foglalkozó Gizmodót, és a pornóra koncentráló Fleshbotot is. Az oldalakat fizetett újságírókká avanzsált egykori amatőr bloggerek írják. Denton a tematikus tartalmakon kívül egy blogkeresőn, a Kinján is dolgozik, amely témák szerint is kategorizálja a weblogokat.
Nick Denton: Egy blog ugyanattól kiváló, amitől például egy magazin. Vonzó design, figyelemfelkeltő címek, érdekes írások. A közönség ezen kívül a közvetlen hangnemet, a tömörséget és az interakciót is díjazza. Egy olyan oldalnál, mint a Gawker, a legjobb sztorikat az olvasóktól kapjuk.
hvg.hu: Az áprilisban elindult bulvároldallal, a Sploiddal ma már egy tucatnyi Gawker-blog működik. Kikből áll a közönségük? Mennyire nehéz újabb és újabb tematikus oldalakkal megjelenni?
N.D.: Van egy bizonyos határa annak, hogy a Gawker milyen témákkal foglalkozhat érdekesen. Például nem nagyon tudnánk előállni hasonló keretek között egy pénzügyekkel foglalkozó oldallal. Az olvasóink nagyjából egy csoportba tartoznak: 18-34 évesek, tehetősek, és a hirdetők által a „befolyásos” kategóriába sorolhatók. Nem célzunk meg más közönséget, mert azt kockáztatnánk, hogy felhigítjuk a vonzerőnket.
hvg.hu: A látogatók és az oldalletöltések számán kívül mi vonzza a Gawker hirdetőit? Korábban gyakran említette, hogy a blogok valószínüleg nem lesznek az online hirdetők kedvencei. Még mindig így gondolja?
N.D.: A bloghirdetések még mindig csak egy apró töredékét teszik ki a teljes online költésnek. Nőhetünk óriási mértékben akár egy évtizedig is, de még mindig jelentéktelenek leszünk. Egy biztos: a blogok üzleti, kereskedelmi értéke iránti figyelem a valósághoz képest aránytalanul nagy.
hvg.hu: A Gawker Media megrendelésre is hoz létre blogokat. Hogyan kerülhető el, hogy egy kereskedelmi célú blog csak egy újabb egyszerű reklámnak tűnjön?
N.D.: Az oldalakat alapító szponzorokkal indítjuk el. A Sony járult hozzá például a Lifehacker oldalhoz, az autós szájtunkat pedig az Audi támogatásával indítottuk el.
hvg.hu: A blogok azért is népszerűek, mert bárki bármit közzé tud tenni az interneten, ráadásul ingyen. Mennyire jelentenek versenyt a Gawker fizetett újságíróinak a független bloggerek?
N.D.: Független bloggerektől kapjuk a sztorijaink egy részét, és saját blogjaikon keresztül találunk rá azokra is, akiket később fizetésért alkalmazunk és egyébként igen gyakran linkelünk amatőr blogokra is. Golden Blog Nevezze kedvenc blogját a hvg.hu blogdíjára!
hvg.hu: Az 1990-es években több évig élt és dolgozott Budapesten. Nem tudom, hogy követi-e az itteni média fejlődését, de hogyan látja a blogírás jövőjét Európa e felén?
N.D.: A blogok ott működnek a legjobban, ahol a hivatalos, professzionális média nem teljesít jól. Így például Nagy-Britanniában nem terjedtek el annyira a blogok, mert ott kiváló a napi sajtó. A magyar napilapok szörnyen rosszak, vagy legalábbis azok voltak, amikor legutoljára olvastam őket. Béna címek, részrehajló álláspontok, korrupt újságírók. Szerintem itt a weblogok jelenthetik a friss levegőt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.