Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Jóllehet csinos, formás, műszakilag fejlett és környezetkímélő volt, alig öt évi gyártás után augusztusban megszűnt Neckarsulmban a legkisebb Audi típus, az A2 gyártása.
A tervezők annak idején úgy vélték, hogy "álomautót" alkottak a nagyközönség számára. Ennek ellenére a kocsival soha nem sikerült elérni a Neckarsulmban kitűzött éves darabszámot, a 60 ezret. Nem egészen öt esztendő alatt mindössze 175 ezer alumínium karosszériás példány gördült le a futószalagról a Neckar menti Audi gyárban. Németországban, amely pedig a típus fő felvevőpiaca lett volna, csupán 74 174 darab került forgalomba 2000 októbere óta.
Hogy a szélcsatornában végzett aerodinamikai kísérletek eredményeként az A2 keskenyebb lett a megszokott kisautók méreténél, csak a felületes szemlélőt zavarhatta. A szakemberek szemében az autó kitűnőre vizsgázott: erről tanúskodott az olasz karosszériatervezők Design Awardja (2000-ben), valamint a német tervezők díja (2002-ben).
A vártnál jóval lanyhább kereslet miatt a gyár minden egyes A2-t 500 euróval "szubvencionált". Ennek dacára a kiskereskedelmi árak így is túl magasak voltak ahhoz, hogy többet lehessen értékesíteni a kocsiból. Az 1.2 TDI típus például 19 ezer eurótól fölfelé volt kapható - igaz, az egyetlen modellként ebben kapott a vevő automata nyomatékváltót a 61 lóerős motorhoz. Ezzel együtt az eladott daraboknak mindössze 5 százalékát tette ki a TDI.
Negyvenöt százalékos mutatóval a legkedveltebb változat az A2 palettáján a benzines 1.4 típus volt: csupán 17 ezer eurót kellett érte leszurkolni, ezért cserébe hat litert fogyasztott 100 kilométeren a 75 lóerős motor. Szorosan követte őt (40 százalékkal) az 1.4 TDI modell, amely sportos vezetési stílus mellett is beérte 4 liter gázolajjal száz kilométeren. Az ára viszont (18.700 euró) jóval húzósabb volt a benzines modellénél.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Érdemi megtakarítást lehet elérni megfizethető, régi ingatlanban is alkalmazható okoseszközökkel. A csúcs a mindent integráló rendszer, bár ez inkább új otthonoknál célszerűbb.