szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A tea kis mértékben növekvő kiskereskedelmi forgalmának majdnem kétharmada jut a fekete teára; az egyes fajták közül nőtt a gyógyteák szerepe az elmúlt egy évben - állapítja meg az ACNielsen piackutató felmérése.

Az ACNielsen adatai szerint a boltokban évente eladott tea mennyisége közeledik az 1400 tonnához, értéke pedig meghaladta a 8 milliárd forintot a 2004 augusztus-2005 július között eltelt egy évben.

A mennyiséget tekintve a boltokban eladott tea 87 százaléka filteres, értékben valamivel még nagyobb ez az arány.

A piackutatók felmérései szerint az egyes szegmensek viszonylag kiegyensúlyozott képet mutattak az elmúlt két évben. Említést a hagyományos fekete tea piaci részesedésének némi csökkenése, és a gyógytea hasonló mértékű, 3 százalékpontos emelkedése érdemel.

Hagyományos fekete teára a bolti forgalomból mennyiségben 38, értékben pedig 34 százalék jutott 2004 augusztus-2005 július között.

A gyógytea piaci aránya mennyiségben 19, értékben pedig 20 százalékra nőtt, miközben átlagára is emelkedett. A filteres változat ára 12 százalékkal nőtt két év alatt, egy csomag átlagosan 270 forintba került az idén június-júliusban. A gyógytea-fű átlagára 18 százalékkal 214 forintra nőtt.

A valódi gyümölcsből készült teák piaci részesedése nem változott, mennyiségben és értékben is 10 százalék volt 2004 augusztus-2005 július között. A filteres variáns átlagára két év alatt 11 százalékkal emelkedett, 306 forintra. A szintén keresett, nem filteres kiszerelésű gyümölcstea ára alig változott, egy csomag átlagosan 294 forintba került az idén június-júliusban.

A piackutatók adatai szerint a kávéhoz hasonlóan a teánál is alacsony a kereskedelmi márkák részesedése. Az idén április-májusban 8 százalék jutott a kereskedelmi márkás teákra az összes értékesítésből, szemben az egy évvel korábbi 6 százalékkal.

Erősödött az eladásban a patikák pozíciója: rájuk jut a kiskereskedelmi forgalomból 5 százalék, mennyiségben is, értékben is, elsősorban a gyógyteáknak köszönhetően.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Média

Több alkoholt és energiaitalt fogyasztanak a netezők

A leggyakrabban netezők mintegy kétszer nagyobb arányban fogyasztják az energiaitalokat és az alkoholos koktélokat, mint az átlagmagyar - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által közösen létrehozott új adatbázisból, a Product Media Indexből. A PMX-ből az is kideríthető, hogy a legintenzívebb internethasználók milyen más egyéb fórumokon tájékozódnak: rádiót hallgatnak, TV-t néznek vagy újságot olvasnak-e inkább.

hvg.hu Gazdaság

Versenyben a kávéízű kóla

A Coca-Cola jövőre vezetheti be kávéízű üdítőitalát az európai és amerikai piacokra - írja jelentésében a Datamonitor piackutató. Azt még nem tudni, hogy a vaníliás kóla mintájára kávéízű kólát, vagy a Pepsi Frappuccino nevű kávéitalához hasonló terméket hoz ki a cég.

hvg.hu Világ

Athénban szürcsölhetjük a legdrágább kávét

Kávét legdrágábban Athénban, míg legolcsóbban Albániában és Bosznia-Hercegovinában lehet inni - derül ki a GfK EuroEspressoIndex névre keresztelt felméréséből, amely az eszpresszó átlagárát mérte az európai fővárosok éttermeiben, bárjaiban és kávézóiban.