szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal a 2007. december 31-ig tartó időszakra jóváhagyta a Kereskedelmi Etikai Kódexet, ami szabályozza a jelentős piaci erővel rendelkező vállalkozások beszállítói kapcsolatait. A közlemény szerint a kódexet több hipermarket is elfogadta.

A közlemény szerint a kódexet - más vállalatok mellett - a jelentős piaci erővel rendelkező kereskedelmi vállalatok közül az Auchan Magyarország Kft., a Cora Magyar Hipermarket Kft, a Csemege-Match Kereskedelmi Zrt., a Metro Holding Hungary Kereskedelmi Kft., a Plus Élelmiszer Diszkont Kft., a Penny Market Kft., a Profi Magyarország Kereskedelmi Zrt., a Reál Hungária Élelmiszer Zrt., a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., valamint a Tesco Global Magyarország Rt. fogadta el és írta alá.
   
A GVH emlékeztet arra, hogy a 2006. június 1-jétől hatályos kereskedelmi törvény szerinti jelentős piaci erővel rendelkező vállalkozásoknak meg kellett alkotniuk a beszállítókkal való kapcsolataikra vonatkozó, önszabályozó etikai kódexet.
   
A versenyhivatalhoz a törvény hatálybalépését követő hat hónapon belül, azaz 2006. december 1-ig kellett a vállalkozásoknak jóváhagyásra benyújtani a dokumentumot. A GVH fenntartja a lehetőséget a további beavatkozásra,
tekintettel arra, hogy az érdemi értékelés csak a gyakorlati tapasztalatok birtokában lehetséges - áll a közleményben. 
   
Emiatt a vállalatoknak - a megjelölt szempontrendszernek megfelelő tartalommal - az Etikai Kódex működtetésének 2007. szeptember végéig szerzett kezdeti tapasztalatairól és alkalmazási gyakorlatáról, eredményeiről, az esetleges problémákról be kell beszámolni a GVH-nak. 
   
A hivatal egyúttal felkéri a Kereskedelmi Etikai Bizottságot, hogy addig összegyűlő észrevételeket, tapasztalatait, és javaslatait 2007 november végéig juttassa el a GVH-hoz, hogy mindezek ismeretében a kódex szükséges korrekcióját kezdeményezni lehessen - áll a közleményben.
   
A Gazdasági Versenyhivatal bízik abban, hogy a Kereskedelmi Etikai Kódex rendelkezéseiben foglalt, a tisztességes üzleti gyakorlatok terjedését elősegítő szabályrend mielőbbi alkalmazása jótékony hatással lehet az üzleti környezetre és javíthatja a vállalatok közötti együttműködést - fűzik hozzá.
 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Vállalkozás

Mi a célja a Kereskedelmi Etikai Kódexnek?

Kereskedelmi Etikai Kódexet írt alá öt kereskedelmi szakmai érdekképviselet vezetője. A kereskedelmi szereplők eljárását, tevékenységét, a vásárlókkal, versenytársakkal, alkalmazottakkal és a beszállítókkal szembeni etikai követelményekre vonatkozó szabályokat az önszabályozás és önkorlátozás eszközével tereli mederbe.