Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Éves szinten 28,7 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre (DM), ami tavaly több mint 276 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett - mondta Bartók János, a TeleData ügyvezető igazgatója.
Bartók János egy szakmai konferencián elmondta, hogy a DM keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 300 millió címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi DM-cégek.
Gráber Miklós direkt-marketing ágazatvezető a Direktmarketing Szövetség ágazati kutatásáának adatait ismertetve kiemelte: Magyarországon a reklámcélú költések 18 százalékát fordítják DM-re, míg az Európai Unióban ez az arány 40 százalék. A direkt marketing eszközök közül még mindig a címzett és címzetlen közlemények forgalma a legjelentősebb, az ágazat 72 százalékát teszik ki.
Gráber Miklós szerint a szakemberek a címzett küldeményeket tartják a leghatékonyabbnak, ezek hatására 37 milliárd forint értékben vásároltak a megkeresettek, míg a hirdetők kétharmada által nemDM eszköznek tartott címzetlen küldemények hatására 220 milliárd forintot fordítottak a hirdetett termékekre.
Nemzetközi összehasonlításban a DM magyarországi részesedése átlag alattinak mondható: egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett DM küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák, míg az ilyen küldeményt kapók 52 százaléka már vásárolt is a megkeresés hatására.
A DM-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.
A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a DM hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottság versenypolitikai főigazgatóságához Tordai Bence Paks II. ügyében. Az ellenzéki politikus szerint a projektre 2017-ben kiadott uniós jóváhagyást vissza kell vonni, és eljárást kell a magyar kormány nyakába akasztani.
A képviselő úgy tudja, hatalmas széf van mögötte.