Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A tervezett Nabucco-gázcsővezeték nem oroszellenes projekt, hanem arra szolgál, hogy a Kaszpi-tenger környéki (közép-ázsiai) lelőhelyek bekapcsolásával bővítse és szélesítse Európa gázbeszerzési forrásait – közölte Reinhard Mitschek, a bécsi székhelyű Nabucco Gas Pipeline GmbH vezetője a Die Presse osztrák lap hétfői számában.
Leszögezte azt is, hogy éppen ezért a Nabucco számára egyáltalán nem jelent kegyelemdöfést az a megállapodás, amelyet a Gazprom orosz gázipari óriás kötött Bulgáriával a „vetélytársnak” tekintett, Déli Áramlat elnevezésű csővezeték megépítéséről. Mint mondta, a részvényesek köre februárban kibővül egy hatodik taggal (a német RWE vállalatról van szó), de „már további, jelentős érdekeltségek is kopogtatnak az ajtón, olyannyira, hogy egy lehetséges hetedik csatlakozóval meg is kezdődtek a konkrét tárgyalások”. Részletesebb felvilágosítással nem szolgált, csupán annyit tett hozzá, hogy a tulajdonosok megállapodtak: a hetedik tagnak olyan cégnek kell lennie, amely a forráskörzetben gázt tár fel, illetve szállít onnan. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy a környező országok valamelyikéből kell származnia – jegyezte meg. A döntés azonban az, hogy az építési munkálatok 2009-re tervezett megkezdése előtt a tulajdonosi szerkezetnek véglegesnek kell válnia.
Jelenleg az osztrák OMV, a magyar MOL, a román Transgaz, a Bulgargaz és a török Botas alkotja a Nabucco Gas Pipeline GmbH-t, az RWE csatlakozása pedig küszöbön áll. A 2012-es átadással tervezett beruházás teljes összege ötmilliárd euró, ebből Reinhard Mitschek közlése szerint 30-40 százalékot a részvényesek fedeznének tulajdonrészük függvényében, a többit pedig bankhitelekből finanszíroznák.
A Nabucco-vezető kifejtette, hogy noha a csővezeték évi teljes kapacitása 30 milliárd köbméter gáz szállítására lesz alkalmas, kezdetben csak tízmilliárd köbméterrel számolnak évente, méghozzá azerbajdzsáni, türkmenisztáni és oroszországi beszerzési forrásokból. Arra a kérdésre, hogy esetleg Iránt is bevonják-e a szállítók közé, az Európa Unió energiaügyi biztosát, Andris Peibalgst idézte, miszerint „Irán hosszú távon biztos téma lesz Európa számára”. Mitschek személyes véleménye szerint 2015-től már iráni gáz is folyhat a Nabuccon Európa felé. Amúgy is tervbe van véve egy második vezetékág megépítése, úgyhogy a szállítási összkapacitás 2030-ra évi 60 milliárd köbméterre bővül. Akkora becslések szerint az európai gázigény eléri évi 200 milliárd köbmétert.
Az interjúban Mitschek megemlítette, hogy menedzsment szinten a Gmbh részéről nem folytattak tárgyalásokat a Gazprommal, arról azonban nem tud nyilatkozni, hogy az egyes részvényesek felvették-e kapcsolatot az orosz konszernnel.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A magánintézményben elhelyezett kisfiúért havonta 220 ezer forintot fizetett a család.
Hol máshol lehet együtt lógni egy pingvinkolóniával, megkóstolni néhányat a világ legjobb borai közül, és élvezni a tengerparti kilátást egy hegy tetejéről?
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
A Szovjetunió szétesése és a hidegháború vége óta soha nem volt ennyire feszült viszony a NATO és az orosz hadsereg között.