szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A MÁV Cargo értékesítésének megtörténte, vagy elmaradása nem érinti a költségvetés eredményszemléletű ESA (az uniós könyvviteli rendszer szerinti) hiányát – közölte Pichler Ferenc, a Pénzügyminisztérium szóvivője kedden.

A szóvivő a Népszabadság keddi számában megjelent cikkre reagált, miszerint az Állami Számvevőszéknek és a július elsejével megszűnt, a közlekedési hatóságba olvadt Vasúti Hivatalnak, valamint a Gazdasági Versenyhivatalnak is kifogásai vannak a MÁV Cargo adásvételi szerződésének feltételeivel kapcsolatban, mert abban olyan pontok találhatók, amelyek alapján a valós bevétel a várt 100 milliárd forintnál akár 40 milliárddal is kevesebb lehet.

A PM szóvivője elmondta: az ügylet meghiúsulása esetén is – amire nem számítanak a pénzügyi tárcánál – biztosított, hogy az év végére megvalósul a költségvetési törvényben tervezett 4 százalékos GDP-arányos költségvetési hiány. A tervezéskor ugyanis beszámították a MÁV idei finanszírozási igényeit, amelyek 0,4 százalékpontot tesznek ki a 4 százalékos hiányból. A szóvivő elmondta azt is, hogy az éves keretből 40 milliárd forintot a tervezett második félév helyett az első félévben folyósítottak a MÁV-nak termelési támogatásként.

A MÁV Zrt. és a MÁV Vagyonkezelő Zrt. 2007. május 29-én nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett a tulajdonában lévő MÁV Cargo Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának értékesítésére. Az első fordulóban 12-en tettek indikatív ajánlatot, a második fordulóba jutott 7 pályázó közül pedig végül négyen adtak be ajánlatot: a Cargo Central Europe Konzorcium, a New World Resources Transportation B.V., a Rail Cargo Austria és a GySEV Zrt. konzorciuma, a Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma.

A privatizációs tender első helyezettje a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma lett 102,5 milliárd forintos ajánlatával. A konzorcium a vételáron felül öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget. A szerződést 2008. január 2-án kötötték meg, hatályba akkor léphet, ha az uniós versenyhivatal jóváhagyja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Nyomoznak a Cargo-ügyletben

Nyomozást rendelt el a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) befolyással üzérkedés gyanúja miatt a MÁV áruszállítási cége, a Cargo privatizációjával kapcsolatban - írta csütörtöki számában a Népszava.

MTI Itthon

Nyomozás Cargo-ügyben: a MÁV állítja, náluk nem lobbiztak

A MÁV hivatalos értesítést kapott arról, hogy a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) nyomozást indított a MÁV áruszállítási cége, a Cargo privatizációjával kapcsolatban - közölte Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke, megerősítve a Népszava információját. A lap szerint a nyomozást befolyással üzérkedés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen indították meg.

hvg.hu Gazdaság

Vakvágányra futhat a MÁV Cargo eladása

Erősen kérdéses, hogy végigvihető-e mostani formájában a MÁV Cargo privatizációja – derül ki a versenyhivatal és a már megszüntetett vasúti hivatal Miniszterelnöki Hivatalnak írt leveléből. Az Állami Számvevőszék vizsgálata is súlyos problémákat tárt fel, például olyan vállalást, amely akár 25 milliárddal is csökkentheti a privatizációs bevételt – a Népszabadság mai írása szerint.

MTI Itthon

Cargo-ügy: mégsem lobbizott a „lobbicég”?

Nem bírságolta meg a Központi Igazságügyi Hivatal a MÁV Cargo privatizációjában vitatott szerepet betöltő magyar Geuronet Bt.-t, mert a társaság ennek során, legalábbis magyar döntéshozók esetében, nem végzett lobbitevékenységet, így nem sérthette meg az ezt szabályozó hatályos magyar jog előírásait - írta a Népszava kedden.

MTI Karrier

A MÁV Cargo megállapodott a szakszervezetekkel

A MÁV Cargo Zrt. és a területükön működő három reprezentatív szakszervezet képviselői aláírták kedden a 2008. évi bérfejlesztésről szóló megállapodást, illetve megkötötték az új kollektív szerződést határozatlan időre.

MTI Gazdaság

MÁV Cargo-privatizáció: aláírás előtt

Ma aláírják a MÁV Cargo Zrt. eladásáról szóló privatizációs szerződést. A MÁV tulajdonában lévő vasúti áruszállítással foglalkozó vállalkozás eladására kiírt tendert az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma nyerte el 102,5 milliárd forintos ajánlatával.