szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A MÁV Cargo értékesítésének megtörténte, vagy elmaradása nem érinti a költségvetés eredményszemléletű ESA (az uniós könyvviteli rendszer szerinti) hiányát – közölte Pichler Ferenc, a Pénzügyminisztérium szóvivője kedden.

A szóvivő a Népszabadság keddi számában megjelent cikkre reagált, miszerint az Állami Számvevőszéknek és a július elsejével megszűnt, a közlekedési hatóságba olvadt Vasúti Hivatalnak, valamint a Gazdasági Versenyhivatalnak is kifogásai vannak a MÁV Cargo adásvételi szerződésének feltételeivel kapcsolatban, mert abban olyan pontok találhatók, amelyek alapján a valós bevétel a várt 100 milliárd forintnál akár 40 milliárddal is kevesebb lehet.

A PM szóvivője elmondta: az ügylet meghiúsulása esetén is – amire nem számítanak a pénzügyi tárcánál – biztosított, hogy az év végére megvalósul a költségvetési törvényben tervezett 4 százalékos GDP-arányos költségvetési hiány. A tervezéskor ugyanis beszámították a MÁV idei finanszírozási igényeit, amelyek 0,4 százalékpontot tesznek ki a 4 százalékos hiányból. A szóvivő elmondta azt is, hogy az éves keretből 40 milliárd forintot a tervezett második félév helyett az első félévben folyósítottak a MÁV-nak termelési támogatásként.

A MÁV Zrt. és a MÁV Vagyonkezelő Zrt. 2007. május 29-én nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett a tulajdonában lévő MÁV Cargo Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának értékesítésére. Az első fordulóban 12-en tettek indikatív ajánlatot, a második fordulóba jutott 7 pályázó közül pedig végül négyen adtak be ajánlatot: a Cargo Central Europe Konzorcium, a New World Resources Transportation B.V., a Rail Cargo Austria és a GySEV Zrt. konzorciuma, a Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma.

A privatizációs tender első helyezettje a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma lett 102,5 milliárd forintos ajánlatával. A konzorcium a vételáron felül öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget. A szerződést 2008. január 2-án kötötték meg, hatályba akkor léphet, ha az uniós versenyhivatal jóváhagyja.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Itthon

Nyomoznak a Cargo-ügyletben

Nyomozást rendelt el a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) befolyással üzérkedés gyanúja miatt a MÁV áruszállítási cége, a Cargo privatizációjával kapcsolatban - írta csütörtöki számában a Népszava.

MTI Itthon

Nyomozás Cargo-ügyben: a MÁV állítja, náluk nem lobbiztak

A MÁV hivatalos értesítést kapott arról, hogy a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) nyomozást indított a MÁV áruszállítási cége, a Cargo privatizációjával kapcsolatban - közölte Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke, megerősítve a Népszava információját. A lap szerint a nyomozást befolyással üzérkedés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen indították meg.

hvg.hu Gazdaság

Vakvágányra futhat a MÁV Cargo eladása

Erősen kérdéses, hogy végigvihető-e mostani formájában a MÁV Cargo privatizációja – derül ki a versenyhivatal és a már megszüntetett vasúti hivatal Miniszterelnöki Hivatalnak írt leveléből. Az Állami Számvevőszék vizsgálata is súlyos problémákat tárt fel, például olyan vállalást, amely akár 25 milliárddal is csökkentheti a privatizációs bevételt – a Népszabadság mai írása szerint.

MTI Itthon

Cargo-ügy: mégsem lobbizott a „lobbicég”?

Nem bírságolta meg a Központi Igazságügyi Hivatal a MÁV Cargo privatizációjában vitatott szerepet betöltő magyar Geuronet Bt.-t, mert a társaság ennek során, legalábbis magyar döntéshozók esetében, nem végzett lobbitevékenységet, így nem sérthette meg az ezt szabályozó hatályos magyar jog előírásait - írta a Népszava kedden.

MTI Karrier

A MÁV Cargo megállapodott a szakszervezetekkel

A MÁV Cargo Zrt. és a területükön működő három reprezentatív szakszervezet képviselői aláírták kedden a 2008. évi bérfejlesztésről szóló megállapodást, illetve megkötötték az új kollektív szerződést határozatlan időre.

MTI Gazdaság

MÁV Cargo-privatizáció: aláírás előtt

Ma aláírják a MÁV Cargo Zrt. eladásáról szóló privatizációs szerződést. A MÁV tulajdonában lévő vasúti áruszállítással foglalkozó vállalkozás eladására kiírt tendert az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma nyerte el 102,5 milliárd forintos ajánlatával.

„Az elmúlt négy év felejthetetlen volt” – videóban búcsúzik Melania Trump

„Az elmúlt négy év felejthetetlen volt” – videóban búcsúzik Melania Trump

Közösségimédia-guruval erősít Mészáros volt médiacége

Közösségimédia-guruval erősít Mészáros volt médiacége

Hazai pálya: Tényleg megéri csobbanni egyet a téli Balatonban? (videó)

Hazai pálya: Tényleg megéri csobbanni egyet a téli Balatonban? (videó)