szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Erősen kérdéses, hogy végigvihető-e mostani formájában a MÁV Cargo privatizációja – derül ki a versenyhivatal és a már megszüntetett vasúti hivatal Miniszterelnöki Hivatalnak írt leveléből. Az Állami Számvevőszék vizsgálata is súlyos problémákat tárt fel, például olyan vállalást, amely akár 25 milliárddal is csökkentheti a privatizációs bevételt – a Népszabadság mai írása szerint.

Egyáltalán nem teljesül, vagy végül legfeljebb hatvanmilliárd forint tiszta bevételt hozhat a költségvetésnek a MÁV Cargo privatizációs szerződése – hüvelyezhető ki a Miniszterelnöki Hivatalnak (MeH) a MÁV-csoport jövőjét taglaló szakértői anyagából. A dokumentum tanúsága szerint a 102,5 milliárd forintos bevétel teljes vagy részleges elmaradásának lehetőségére a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az időközben viharos gyorsasággal felszámolt Magyar Vasúti Hivatal (MVH) vezetői hívták fel a figyelmet.

Teljesíthetőségét megkérdőjelező problémákat tártak fel az MVH, a GVH és az Állami Számvevőszék (ÁSZ) egymástól függetlenül lefolytatott vizsgálatai a MÁV Cargo privatizációs szerződésében – erősítette meg a Népszabadság értesülését Antal Dániel. A megszüntetett MVH elnöke szerint aggályaikról a versenyhivatal vezetőjével közös levélben tájékoztatták Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt. A dokumentum tartalmáról azonban nem nyilatkozott. Szerinte a miniszterelnöknek kell eldöntenie, nyilvánosságra hozza-e, milyen hibákat, kockázatokat találtak az év legjobb privatizációja címmel kitüntetett ügyletben – írja a lap.

A vevő Rail Cargo Austria (a GYSEV osztrák partnere) a februárban napvilágot látott és elismert hírek szerint a MÁV Cargo szerződésében kialkudott vételár 1,75 százalékának megfelelő összegű sikerdíj kifizetésében állapodott meg a magyar Geuronet Bt.-vel. A pontosan meg nem határozott lobbitevékenységért fizetendő 1,8 milliárd forintnak megfelelő összeg az Országos Rendőr-főkapitányság, valamint a magyar és az osztrák nemzetbiztonsági hivatalok érdeklődését is felkeltette. Az is gondot okozhat, ha megjön a MÁV Cargóért az osztrák-magyar konzorciumtól várt 102,5 milliárd forint. Amennyiben a privatizációs bevételt az állami vasútnál hagyják, akkor ugyanis nő a költségvetési hiány az EU költségvetés-statisztikai rendszere (ESA) szerint – olvasható a Népszabadságban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Karrier

A MÁV Cargo megállapodott a szakszervezetekkel

A MÁV Cargo Zrt. és a területükön működő három reprezentatív szakszervezet képviselői aláírták kedden a 2008. évi bérfejlesztésről szóló megállapodást, illetve megkötötték az új kollektív szerződést határozatlan időre.

MTI Itthon

Cargo-ügy: mégsem lobbizott a „lobbicég”?

Nem bírságolta meg a Központi Igazságügyi Hivatal a MÁV Cargo privatizációjában vitatott szerepet betöltő magyar Geuronet Bt.-t, mert a társaság ennek során, legalábbis magyar döntéshozók esetében, nem végzett lobbitevékenységet, így nem sérthette meg az ezt szabályozó hatályos magyar jog előírásait - írta a Népszava kedden.

MTI Gazdaság

MÁV Cargo: az osztrák konzorciumé a legjobb ajánlat

Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot ajánlott a MÁV Cargo részvényeiért, az értékesítésről vele kezdik meg a tárgyalást - jelentette be Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

MTI Itthon

Nyomoznak a Cargo-ügyletben

Nyomozást rendelt el a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) befolyással üzérkedés gyanúja miatt a MÁV áruszállítási cége, a Cargo privatizációjával kapcsolatban - írta csütörtöki számában a Népszava.

MTI Itthon

Nyomozás Cargo-ügyben: a MÁV állítja, náluk nem lobbiztak

A MÁV hivatalos értesítést kapott arról, hogy a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) nyomozást indított a MÁV áruszállítási cége, a Cargo privatizációjával kapcsolatban - közölte Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke, megerősítve a Népszava információját. A lap szerint a nyomozást befolyással üzérkedés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen indították meg.

MTI Gazdaság

MÁV Cargo-privatizáció: aláírás előtt

Ma aláírják a MÁV Cargo Zrt. eladásáról szóló privatizációs szerződést. A MÁV tulajdonában lévő vasúti áruszállítással foglalkozó vállalkozás eladására kiírt tendert az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma nyerte el 102,5 milliárd forintos ajánlatával.