szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Érdeklődnek a gazdaság hírei iránt, de szinte alig értenek meg valamit a tudósításokból a fiatalok egy német felmérés szerint.

A kölni empirikus médiakutatási intézet (IFEM) vizsgálata szerint a televíziós hírműsorok gazdasági témájú anyagainál a középiskolás korú nézők agya automatikusan „kikapcsol”. A hiba nem a német újságírók munkájában van, sőt egyenesen példaértékű a teljesítményük: kerülik az idegen szavakat, és a bonyolultabb összefüggéseket grafikonok és animációk segítségével mutatják be. „A fiatal tévénézők azonban még így csak nagyon keveset értenek meg a gazdasági hírekből” – mondta Michael Krüger kutatásvezető.

A német kereskedelmi és iparkamara (DIHK) megbízásából végzett vizsgálat szerint a fogyaszthatóságon ugyan lehetne még tovább javítani – életszerű példákat, több magyarázatot és hosszabb tudósításokat javasolnak a szakértők –, de ez sem segítene. A fő gond ugyanis az alapismeretek hiánya, ezért fejleszteni kell a gazdasági, pénzügyi oktatást.

A 145 kölni középiskolással készített mélyinterjús kutatás eredménye szerint az oktatási rendszer átalakítása azért is fontos, mert a fiatalokat kifejezetten érdekli a gazdaság. A vizsgálat azt is kimutatta, hogy a hírek érthetősége szempontjából nincs lényeges különbség a közszolgálati és a kereskedelmi televíziók között, bár a közszolgálati csatornák gazdasági híreiben gyakrabban fordulnak elő szakkifejezések.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!