szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A PricewaterhouseCoopers (PwC) előrejelzése szerint a 2012-re 2200 milliárd dollárra bővülő globális média- és szórakoztatóiparban a stratégiai együttműködések kora jön el: a trendeket az "internet-nemzedék" diktálja, s a cégek is az ebbe a korosztályba tartozók kegyeit keresik.

A PwC előrejelzése szerint a média- és szórakoztatóipar összetett éves növekedési üteme eléri a 6,6 százalékot, így annak összértéke 2012-re várhatóan mintegy 2200 milliárd dollár lesz. A cégeknek a következő öt évben - a hagyományos üzleti szegmensekből származó bevételek fenntartása mellett - a feltörekvő technológiákra kell hangsúlyt helyezniük.

A tanulmány szerint a média- és szórakoztatóipar változásának irányát és ütemét az "internet-nemzedék" határozza meg: ők hajtják előre a hozzáféréssel, a digitális szórakoztatással és a médiával kapcsolatos költést. A PwC elemzése emlékeztet arra, hogy Brazília, Oroszország, India és Kína lakosságának jelentős részét teszi ki a 25 évesnél fiatalabb korosztály. Ez az arány Brazíliában 43 százalék, Oroszországban 31 százalék, Indiában 50 százalék, Kínában 38 százalék, míg az USA-ban 34 százalék.

A tanulmány szerint eközben az 50 évesnél idősebb fogyasztók azzal teremtenek egyensúlyt az ágazatban, hogy számottevő figyelmet szentelnek a hagyományos médiumokra. Az 50 évesnél idősebb lakosság létszáma - Európa, Közel-Kelet és Afrika kivételével - a világ valamennyi térségében növekszik és a jelenlegi 1,1 milliárdról 1,25 milliárd főre nő 2012-re. Ez a létszámnövekedés lehetővé teszi a hagyományos formátumok fennmaradását, miközben ez a korosztály is egyre nagyobb érdeklődést mutat majd a gyermekei és az unokái által használt platformok iránt.

Az elemzés szerint a következő időszakban, éves szinten 16,4 százalékkal terjed a világban a szélessávú internet technológia, 2012-re több mint duplájára nőve, 661 millió háztartásba jut el. A PwC szerint a következő öt év alatt Ázsia és Csendes-Óceánia, illetve Latin-Amerika térségei növekszenek majd a leggyorsabban ebben a tekintetben. 

Mindegyik régióban kétszámjegyű növekedés várható az internetes reklámozás, az internet hozzáférésre fordított kiadások, a TV előfizetési díjak, a kaszinók és szerencsejátékok, valamint a videojátékok terén. Latin-Amerikában mindez összesen 85 millió dollárra rúg majd 2012-ben - szemben a 2007-es 52 millióval -, ami 10,6 százalékos éves növekedési rátának felel meg. Ezalatt Ázsiában és a csendes-óceáni térségben a kiadások összetett éves növekedési üteme 8,8 százalékos átlagot ér el, s a 2007-es 333 milliárd dollárról 2012-re 508 milliárd dollárra bővül.

Európa, Közel-Kelet és Afrika 6,8 százalékos növekedéssel 2012-re eléri a 792 milliárd dollárt. Ebben a régióban az internetes reklámozás, az internet hozzáférésre fordított kiadások és a videojátékok átlagosan továbbra is kétszámjegyű éves növekedést érnek el a következő öt év alatt.

A tanulmány alapján az angolszász kultúrában csak BRIC országokként emlegetett "négyes", Brazília, Oroszország, India és Kína továbbra is a növekedés fontos forrásai maradnak, elsősorban a folyamatosan növekvő fizetőképes kereslet, és az egyre inkább urbanizálódó középosztály hatására.

Kétszámjegyű bővülés várható Szaúd-Arábiában, Kolumbiában és Vietnamban is. Várhatóan Szaúd-Arábia és az arab nyelvterület piaca növekszik majd a legdinamikusabban. Szaúd-Arábia és a pánarab országok internetes hozzáférési piaca évente 30 százalékkal növekszik és 2012-re eléri a 13,8 milliárd dollárt. Ezzel megelőzi Oroszországot és az érett francia piaccal vetekszik majd.

Latin-Amerikában Kolumbiában lesz a leggyorsabban növekvő szórakoztató- és médiaipari piac, míg a világ másik felén Vietnamban a TV-társaságok "nyernek majd nagyot", ahol a világon egyedülálló módon, közel 30 százalékkal bővül évente a televízió előfizetési piaca - áll a tanulmányban.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Gazdaság

Háború az arab médiapiac új és régi szereplői között

Az amerikai adófizetők pénzéből fenntartott al-Hurra arab nyelvű hírtelevízió részletesen foglalkozott az iraki foglyok kínzásával; ezzel is jelezve: amerikai kézben lévő tévé is lehet hiteles forrás. Eközben az al-Dzsazíra és az al-Arabíja tv-állomásokat iraki vezetők uszítónak kiáltották ki.

Vélemény

Médiapiaci ellentmondások

A múlt év végén az Európai Bizottság benyújtotta javaslatát a "határok nélküli televíziózásról" szóló 1989-es irányelveinek módosítására. Viviane Reding, a médiaügyekért felelős biztos az alábbi szavakkal vezette fel a javaslatot: "Virágozzanak a világ egyik legkorszerűbb és legrugalmasabb jogszabályi környezetében az európai audiovizuális műsorszolgáltatók."

Gazdaság

Van-e helye Hajós Andrásnak a magyar médiapiacon?

Manapság már bárkinek lehet show-műsora? - szólt Hajós első showja, a Magánszám szlogenje. Nos, úgy tűnik, tényleg mindenkinek lehet, csak éppen neki nem. A Viasat3 megszüntette a Késő este Hajós Andrással című show sugárzását.

eurohirek.hu Média

A dohányreklám-tilalom veszélyezteti a médiapiacot?

Bosszankodik a német gazdasági lap, a Handelsblatt szerkesztője: a reklámtilalom - a cigarettázást nem, csak a média bevételeit csökkenti, ezáltal veszélyezteti a médiapiac sokszínűségét - véli Hans-Peter Siebenhaar.

A színművészeti diákjai: Október 23-án ez nemcsak ironikus, de méltatlan is

A színművészeti diákjai: Október 23-án ez nemcsak ironikus, de méltatlan is

24 óra alatt 83 ezer új fertőzöttet regisztráltak az Egyesült Államokban

24 óra alatt 83 ezer új fertőzöttet regisztráltak az Egyesült Államokban

Motorbalesetben 43 évesen meghalt Veréb Krisztián kajakozó

Motorbalesetben 43 évesen meghalt Veréb Krisztián kajakozó