Az INA horvát nemzeti olajtársaság közel fele juthat a Mol kezére

A zágrábi központi elszámolóháznál (SDA) a hétfői összesítés szerint az eladók 2,17 millió darab INA-részvényt helyeztek letétbe az ajánlattételi időszak zárultával, ez a horvát olajcég teljes pakettjének 21,7 százaléka.

  • MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu
Az INA horvát nemzeti olajtársaság közel fele juthat a Mol kezére

Blanka Vlasics magasugró az INA smartkártyáját reklámoza.
A Mol magasabbra törekszik
© INA
Ez azt jelenti, hogy a Mol részesedése 46,7 százalékra emelkedik a horvát vállalatban, de a részvénycsomag még ennél is nagyobb lehet, mivel az SDA a végleges számokat csak a hét második felében hozza nyilvánosságra. A magyar olajtársaság jelenleg 25 százalék plusz egy részvényt birtokol a horvát cég teljes pakettjéből.

A HINA horvát hírügynökség beszámolója szerint az SDA pénteken közölte: azok számára, akik az elszámolóháznál letétbe helyezték INA-részvényeiket, valószínűleg október 17-én kezdődik meg a részvények árának kifizetése. A magyar olajtársaság egy hónappal ezelőtt nyitott ajánlattételi időszaka pénteken járt le, így aki az utolsó napon felkínálta a Molnak INA-papírjait, még 2800 kunát kapott érte.

A zágrábi tőzsdén a nyitásakor tapasztalt gyengélkedés után péntek estére csaknem 4 százalékkal emelkedett az INA papírjainak értéke a zágrábi tőzsdén, és végül 2649 kunás árfolyamon zárta a napot.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.