Az Atlant-Szojuz veszi át a KrasAir járatait

Hétfőtől az Atlant-Szojuz (Alant-Soyuz), a moszkvai városi önkormányzat tulajdonában lévő társaság vette át a Krasznojarszkije Avialinyii (KrasAir), a volt AiRUnion szövetség legnagyobb társaságának járatait, és a nyári menetrend életbe lépéséig működteti azokat.

  • MTI MTI
Az Atlant-Szojuz veszi át a KrasAir járatait
Ljudmilla Ganzsurova, a KrasAir szóvivője az Interfax hírügynökségnek azt mondta, hogy Moszkvába az első járat Krasznojarszkból hétfőn este érkezik, és kedden reggel indul vissza.

A KrasAir járatai október legvégén teljes egészében leálltak pénzügyi problémák miatt, de november első napján a válságkezelési terv értelmében az Atlant-Szojuznak kellett volna átvenni a járatokat. Nem volt azonban utas, mivel az illetékes repülésügyi hatóságok a KrasAir, továbbá az AiRUnion Domogyedovszkije Avialinyii (DAL) és Szamara (Samara) társaságainak pénzügyi okokból történt sorozatos leállása nyomán már augusztusban megtiltották, hogy ezek járataira a téli menetrend életbe lépése utáni időszakra jegyeket adjanak el.

November 1-vel a repülésügyi hatóságok megvonták az AiRUnion KrasAir és DAL társaságaira vonatkozó működési engedélyét, a Szamaráét már korábban bevonták.

Az Atlant-Szojuz hamarosan újra indítja a Kraszer norilszki, dusanbei, taskenzti és pekingi járatát is - mondta a szóvivő.

Az Atlant-Szojuz, az AiRUnion-társaságok és több állami társaság összevonásával a Rosztyehnologii állami korporáció keretében hatalmas állami légitársaságot hoznak majd létre.

Ganzsurova szerint a KrasAir igazgató tanácsa rendkívüli közgyűlést hívott össze. A szavazati joggal rendelkező részvényesek névsorát a cégjegyzék október 29-i nyilvántartása szerint állították össze, s a tájékoztatásban felsorolt legnagyobb részvényesek között már nem szerepelnek az Abramovics fivérek.

Az AiRUnion szövetséget eredetileg azért hozta össze Abramovics, hogy az többségében magánkézben lévő társasággá alakuljon és hamarosan az állami Aeroflot konkurense legyen, ez állt Vlagyimir Putyin akkori elnök tavaly májusi rendeletében is. Később azonban az Állami Vagyonkezelő által megrendelt könyvvizsgálat a szövetség három társaságában olyan állami többséget mutatott ki, amelyet a magánrészvényesek nem tudtak kiegyenlíteni. Az azóta az egész orosz polgári légi közlekedést sújtó válság elsőként a nem elég szilárd struktúrájú szövetséget érte utol.

Borisz Abramovics - aki fivérével az Airbridge cégben lévő része folytán a Malév 49 százalékos tulajdonosa - a Vedomosztyi című orosz üzleti lapban október 13-án megjelent interjújában hangsúlyozta: az AiRUnion szövetség és a Malév között összefüggés nincs, az egyik nem érinti a másikat, mivel nem visznek pénzt az egyik társaságból a másikba. Kijelentette azt is: nem áll szándékában eladni a Malévban tartott részét.
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek