Tetszett a cikk?

November 27-én dönt az Európai Unió versenybizottsága arról, hogy megveheti-e az osztrák vasutak, az ÖBB teherforgalmi vállalata, a Rail Cargo a magyar vasúti teherszállító céget, a MÁV Cargót.

A privatizációs megállapodás 400 millió euró körüli összegen köttetett még 2008 elején, egészen pontosan 102,5 milliárd forintért. A forint gyengülése következtében az osztrák vevőnek ma 388,4 millió eurót kellene forintban kifizetnie, miközben szeptemberben még 428 millió eurónyi volt a forint ár. Nemigen tud azonban nyerni az osztrák cég a forint gyengülésén, mert még drágán „bespejzolt” forintból, a bécsi Der Standard értesülése szerint a vételár felét-kétharmadát előnytelen áron szerezte be. Így nemhogy nem jut olcsón a MÁV Cargóhoz, hanem még 10 százalékot rá is kell fizetnie.

Amikor Brüsszel áldását adja az ügyletre, akkor esedékessé válik az az 1,8 milliárd forintnak megfelelő, 6,8 millió eurós összeg is, amelyet sikerdíjként fizetnek ki a lobbizó szerepéért erősen megkérdőjelezett Geuronet Bt.-nek.

Földvári Zsuzsa/Bécs

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Sokba kerülhet az osztrákoknak a MÁV Cargo

A MÁV Cargo megvételére kötött megállapodás jóval többe kerülhet az Osztrák Szövetségi Vasútnak (ÖBB), ha az Európai Bizottság versenypiaci hatósága arra az álláspontra helyezkedik, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.-nek ki kell szállnia az ügyletből - írta szombati számában a Die Presse osztrák napilap.

Gazdaság

Cáfol a Rail Cargo

Közleményben cáfolta az osztrák Rail Cargo a Magyar Nemzet értesülését, miszerint megelégelte a MÁV Cargo megvásárlása körüli magyarországi huzavonát, s vagy visszacsinálná az üzletet vagy csak töredékesen tartaná meg.

MTI Gazdaság

Csúszik a MÁV Cargo-ügylet uniós szentesítése

Hétfőn az Európai Bizottság négy héttel meghosszabbította azt a határidőt, amelyig döntenie kell az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) leányvállalata, a Rail Cargo Austria (RCA) és a MÁV Cargo adásvételi szerződésének jóváhagyásáról.

hvg.hu Gazdaság

Elölről kezdi a MÁV-Cargo-ügylet vizsgálatát az EU

Az osztrák államvasutak teherfuvarozási cége, a Rail Cargo és az osztrák-magyar közös érdekeltségű vasúttársaság, a Gyesev 2007 novemberében tett ajánlatot a legjövedelmezőbb magyar MÁV-érdekeltség megvásárlására. S most "új tények" merültek fel.

Vélemény

Mi rejtőzik a Cargo-ügy hátterében?

A párt-és kampányfinanszírozás megoldatlansága, a számonkérési impotencia, a kontrollálhatatlanul túlburjánzó bürokrácia a szervezett korrupció terepasztalává változtatták az országot. A Strabag ügy előtt robbant a MÁV-Cargo bomba.

MTI Gazdaság

Az EU csak feltételekkel hagyná jóvá az ÖBB-MÁV Cargo-ügyletet

Az Európai Bizottság versenyjogi hivatala feltételeket kíván szabni az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) és a MÁV Cargo adásvételi szerződésének jóváhagyásához – írta pénteken megjelent számában a Frmat osztrák gazdasági-üzleti hetilap brüsszeli értesülésekre hivatkozva.

MTI Itthon

Nem fogadta el visszahelyezését a MÁV Cargo vezére

A MÁV Cargo Zrt. kedden közgyűlést tartott, ahol közgyűlési határozattal helyreállt Kovács Imre vezérigazgatói státusza, aki azonban a visszahelyezést nem fogadta el - áll a MÁV Zrt. közleményében, amely megnevezi a MÁV Cargo új megbízott vezérigazgatóját, Átal Lászlót.