szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Meglehetősen sötét képet festett az autóipar jövőjéről egy németországi autóipari konferencián Dieter Zetsche, a Daimler vezére.

A Daimler vezetője szerint a gazdasági válság elmélyülése miatt gyors fordulatra nem lehet számítani, sőt, még mielőtt jobbra fordulna a helyzet az ágazat még mélyebbre fog süllyedni. Ugyanezen a rendezvényen a német gépjármű szövetség (ZDK) elnöke azt mondta, hogy a márkakereskedők több mint a fele veszteséges lesz az idén, az átlagot tekintve nullszaldóval zárják majd az évet a kereskedők.

Dieter Zetsche felszólalásban arra utalt, hogy reményei szerint nem jönnek be azok az elemzői jóslatok, amelyek szerint a német autóiparban 100 ezer munkahely szűnhet meg az értékesítési problémák miatt a meglévő 760 ezerből. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra is, hogy a válság egyszersmind katalizátor is lehet az fejlesztés, az innováció szempontjából. "A válság megmutatja, hogy ágazatunkban ki az életképes" – mondta Zetsche. Szerinte az ágazati válságból azok a cégek tudnak kilábalni, amelyek fejlesztenek, mégpedig a környezetbarát technológia, azaz a járművek meghajtásának teljes villamosítása irányába.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Leépítések az autóipari beszállítóknál

A Győr-Moson-Sopron megyében működő autóipari beszállítókat is elérte a gazdasági válság első szele: az autóbiztonsági és utasvédelmi eszközöket gyártó sopronkövesdi Autolivnél 26 munkatárstól váltak meg, és száznál több dolgozónak szűnt meg a munkaviszonya a gumi- és műanyagcsatlakozás-technikai elemeket gyártó Veritas Kft.-nél Dunakilitin - írta a Kisalföld.

MTI Autó

Bajban az amerikai autóipar

Az amerikai autóipar nyögi a hitelpiac beszűkülését, az eladások tovább esnek; több mint egy évtizede a legrosszabb eladási adatok várhatók idén, írta a The New York Times kedden.

MTI Gazdaság

Az autóipari cégeknek az EU nem dob mentőövet

Az európai autóipar nem várhatja, hogy a pénzügyi ágazathoz hasonlóan kezeljék, és az egyes tagállamoknak sem szabad igazságtalan kedvezményekben részesíteniük az autógyártókat – jelentette ki az EU versenyjogi biztosa.