szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csaknem 35 százalékkal nőtt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) beérkező panaszok száma tavaly szeptember és december között 2007 azonos időszakához viszonyítva - mondta Binder István, a PSZÁF szóvivője a kormányszóvivői tájékoztatón.

Szeptember óta több tízezres nagyságrendben érkezett írásban és telefonon panasz a felügyelethez, ezek 90 százalékát fele-fele arányban az pénzintézetekkel és a biztosítókkal szembeni panaszok tették ki. A hitelezésre vonatkozó kifogások 66 százalékos arányban voltak jelen, míg a leggyakoribb panaszokat az egyoldalú szerződésmódosítások, és a jelentősen emelkedő kamatok és díjak jelentették.

Daróczi Dávid kormányszóvivő a tájékoztatón hozzátette: a Miniszterelnöki Hivatalhoz az elmúlt időszakban beérkező panaszok száma alapján is elmondható, hogy drasztikusan megemelkedett az elégedetlenség a pénzügyi szervezetekkel szemben. Tavaly december és idén január között háromszorosára, 2008 szeptembere óta pedig nyolcszorosára nőtt a hivatalhoz érkező - elsősorban a devizahitelekkel kapcsolatos - kifogások mennyisége.

A beérkezett panaszok növekvő száma miatt a PSZÁF külső forrás igénybevétele nélkül létszám-átcsoportosítással megduplázta ügyfélszolgálatát.

Binder István közölte: az idén a bírságokból befolyó pénz egy részét a felügyelet a békéltető testületek munkájának megsegítésére fordítja. E testületek igénybevételével polgári bírósági eljárás nélkül is kötelező érvényű döntés születhet a vitatott kérdésekben.

A költségmentes hitelkonstrukció-átalakítási kedvezménnyel kapcsolatban - amelyről tavaly novemberben állapodott meg a kormány a bankokkal - a PSZÁF szóvivője elmondta, hogy eddig csaknem 6200 ügyfél élt ezzel a lehetőséggel. Ebből 900 ügyfelet tett ki a devizahitelüket forinthitelre váltók száma, míg a legtöbben - 4100-an - előtörlesztési kérelemhez folyamodtak pénzintézetüknél.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Több a panasz a bankokra

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) ügyfélszolgálatának és panaszkezelésének megerősítéséről döntött, miután megnövekedett a pénzügyi intézményekkel kapcsolatos panaszok száma - közölte a felügyelet a honlapján.