szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jelentősen esve mélypontjára süllyedt 2008 decemberében a vásárlási hajlandóság a GfK Hungária legújabb, a magyar kiskereskedelmet vizsgáló kutatása szerint – közölte Kozák Ákos, a piackutató intézet igazgatója.

A vásárlási hajlandóság 2008 szeptemberéhez képest rekord mértékben esett, ami arra utal, hogy 2008 végéig a hazai fogyasztók többsége nem vett tudomást arról, hogy a válság miatt át kellene alakítania vásárlási szokásait.

Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója a kutatás eredményeinek ismertetésekor kiemelte: a globális válság miatt tavaly év végén megjelenő bizonytalanság nem változtatta meg a hazai kiskereskedelmet, csak a korábbi tendenciákat erősítette fel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Gfk-felmérés: beindult a verseny a patikapiacon

A patikaliberalizáció egyelőre nem eredményezett számottevő változást a gyógyszervásárlási szokásokban, hiszen a patikán kívüli költések nem érik el a teljes gyógyszertári forgalom egy százalékát sem – áll a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérésében.

hvg.hu Gazdaság

GfK: a foci Eb nem pörgeti fel az LCD tévék eladását?

Míg 2006-ban a labdarúgó vb jelentős keresletet generált az LCD tévék és a DVD felvevők piacán, addig az idei labdarúgó Eb előtt nem tapasztalható hasonló roham. A visszafogottabb kereslet ellenére a GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint áprilistól erőteljes árverseny indult meg az LCD tévék csoportjában, a DVD felvelvők piacán azonban nem tapasztalható kedvező változás.

MTI Gazdaság

GfK: tavaly kevesebb ruhát vettünk

A magyar háztartások tavaly ruházati termékekre, cipőre és kiegészítőkre átlagosan 104 ezer forintot költöttek, ami 1,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.

hvg.hu Gazdaság

GfK: alig fektet be a magyar lakosság

A magyar lakosság 76 százaléka egyáltalán nem fektet be, miközben Nyugat-Európában ez az arány csak 44 százalék, Kelet-Európában 66 százalék, az USA-ban pedig mindössze 43 százalék.

hvg.hu Gazdaság

GfK: csökkent a megtakarításokat tartók aránya

Csökkent a lakossági megtakarításokkal rendelkezők aránya a július-szeptemberi időszakban a második negyedévhez képest. Emellett csökkent azok aránya is, akik konkrét cél nélkül spórolnak – állapítja meg GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérése. A legnépszerűbb megtakarítási forma továbbra is a forintbetét és az életbiztosítás.

MTI Gazdaság

GfK: mérséklődött a magyar fogyasztók bizalma

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe (FBI) az idei harmadik negyedévben 10 százalékpontot csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva, szeptemberben 147,4 pontot ért el - közölte a GfK.