szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A német fogyasztók hangulata kissé romlik áprilisban. A GfK piackutató intézet 2 ezer háztartás körében végzett felmérése szerint a fogyasztói hangulatindex 2,4 pontra csökkent a februári – lefelé módosított – 2,5 pontról, szemben a szakértői várakozásokban szereplő szintén 2,5 ponttal. 2008 áprilisában a mutató 4,6 ponton állt.

Ennek ellenére a szakértők szerint a német háztartások fogyasztása más országokhoz, illetve más szektorokhoz képest még viszonylag jó helyzetet jelez. Javítja a háztartások fogyasztását az infláció lassulása, és az, hogy jelentősek a megtakarítások. A vásárlóerőnek az ebből fakadó növekedése azonban nem fogja tudni kiegyensúlyozni a közeljövőben a romló foglalkoztatottsági helyzet jövedelmeket csökkentő hatását – mondják az elemzők a várható tendenciáról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Váratlanul javul a fogyasztói hangulat Németországban

A változás viszonylagos esélyjavulást sejtet a gazdasági növekedés számára, mert a németek bizakodnak a szeptemberi, előre hozott választások gazdasági hatásaiban, és növekszik a vásárlókedv, ez derült ki a GfK hétfőn nyilvánosságra hozott felméréséből.

MTI Gazdaság

Németországban rosszabbodott a fogyasztói hangulat

Az emelkedő energiaárak kedvezőtlenül befolyásolják a németországi fogyasztói hangulatot. Mint azt a GfK piackutató intézet kedden közölte, három éves mélypontjára süllyedt a fogyasztók vásárlási hajlandósága. A fogyasztók hangulatindexét a GfK 3,9 pontra várja júliusra a júniusi módosított 4,7 pont után.