Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A kis kelet-európai gazdaságokból is elindulhat olyan járvány, amely a térség egészét érinti – mondta a Financial Timesnak a Nemzetközi Valutaalap (IMF) vezetője
Dominique Strauss-Kahn, akit a londoni üzleti napilap csütörtökön idéz Kelet-Európáról közölt elemzésében, kijelentette: az, hogy egy gazdaság kicsi, nem jelenti, hogy helyzetének romlása nem gyakorol semmilyen hatást a környező térségre. Az IMF vezérigazgatója szerint a valutaalap ezért léptetett életbe „nagy programot” Lettország számára, jóllehet a lett gazdaság éves GDP-értéke nem haladja meg a 30 milliárd dollárt.
Fennáll a járvány kockázata Kelet- és Közép-Európában. Az egyik kérdés az, hogy mi történik ezekben az országokban, a másik azonban, hogy ez milyen lehetséges hatásokat gyakorolhat azokra az országokra, amelyeknek bankjai jelentős kitettségűek e gazdaságokban – fogalmazott Strauss-Kahn. A valutaalap vezetője szerint „nem azt mondjuk, hogy valami történni fog, de történhet, ezért a helyzetet gondosan figyelni kell”.
A Financial Times által kérdezett elemzők közül ugyanakkor nem mindenki ért egyet az IMF becslésével, hogy a jórészt nyugat-európai kézben lévő kelet-európai bankok kinnlevőségeinek akár a 20 százaléka is nem teljesítővé válhat.
Dominique Strauss-Kahn az IMF elnöke. Jobb félni, mint megijedni © MTI/EPA |
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.