Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A meleg nyári időjárás sem állítja meg a magyarországi sörivás mintegy két éve tartó csökkenését, így az egy főre eső évi fogyasztás 2009 végére 68-67 literre csökkenhet az előző évi 71 literről – közölte Sivó Imre, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke.
Sivó Imre hangsúlyozta, hogy a piackutatási adatok szerint a sörfogyasztás 7 százalékos visszaesést könyvelhetett el 2007-2008 között, míg a szövetség 2009-es évre vonatkozó „optimista” becslése is további 5 százalékos zsugorodást jósol.
A fogyasztás csökkenése leginkább a prémium és magyar márkák szegmensében érzékelhető, miközben az „olcsó, igénytelen” kategóriájú sörökből folyamatosan ugyanannyit adnak el – fejtette ki a szakember. Szerinte a sörivás visszaszorulása mögött elsősorban az árak emelkedése áll, ami pedig az egyre növekvő állami terhekből adódik, hiszen az elmúlt években modernizált magyarországi sörgyárak már a végsőkig racionalizálták saját költségeiket.
A sörforgalmazás Magyarországon kirívóan magasan adóztatott iparág, egy palack termékre átlagosan 60 forintos adóterhelés jut, amelyből 25-30 forintot az európai összehasonlításban is magasnak számító magyar jövedéki adó tesz ki – mutatott rá Sivó Imre, aki szerint a magyar sörgyártás elvesztette nyereségtermelő képességét a 2007 második féléve óta megfigyelhető folyamatos visszaesés következtében. Az iparág 2008-ban mintegy 1,5 milliárd forintos veszteséget halmozott fel, míg 2009-ben a vállalatok már összesen 3 milliárd forintos deficitre számítanak. Eközben a magyarországi söripar nettó 140 milliárd forintos forgalmával és 55 milliárd forintos adóbefizetésével a második legnagyobb forgalmat bonyolítja az élelmiszer szektorban.
Kizárólag a nagyobb, 200 négyzetméter feletti üzlethelységben elhelyezett kereskedelmi egységeket javasolja a termékdíj törvény hatálya alá bevonni a Magyar Sörgyártók Szövetsége – mondta Sivó Imre. A magyar sörgyártók nem értenek egyet a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM) jelenlegi szándékával, amely kizárólag a termékcsomagolások gyártóira terhelné a környezetvédelmi termékdíj megfizetését, míg az összes kereskedelmi szereplőt kihagynák a készülő törvényből. Ezzel a megoldással a gyártókra anyagilag elviselhetetlen mértékű termékdíj hárulna, míg a kereskedőknek megszűnne az érdekük a környezetvédelmi szempontok teljesítésében – fejtette ki a szövetség vezetője.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.