Soványabb lett a Bibendum

A francia Michelin gumiabroncsgyár 122 millió eurós veszteséget jelentett adó után az első félévről pénteken, a kereslet csökkenése és a vállalat szervezeti átalakításával járó költségek miatt. A tavalyi első félévben 430 millió eurós adózott eredményt ért el.

  • unknown unknown
Soványabb lett a Bibendum

A Michelin bevétele 7,13 milliárd euró volt az első félévben, 13,4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. A vállalat eladásai zuhantak az elmúlt egy évben, mert az autógyártás a gazdasági-pénzügyi világválság hatására hat évtizede nem látott válságba került, és forgalomban lévő személy- és teherautókat is kevésbé használják tulajdonosaik, kevesebbet vezetnek, későbbre halasztják a gumiabroncsok cseréjét, illetve olcsóbb márkákat vásárolnak, így csökkent a kereslet a Michelin termékei iránt.

A Bibendum bizakodónak látszik. Hízás helyett fogyás
© michelin.com
A személyautókhoz és kisteherautókhoz való gumiabroncsok piacán a második negyedévben azonban már mutatkoztak a stabilizálódás jelei, főleg azokban az országokban, amelyek kormányai roncsprémiumot vezettek be: adókedvezménnyel és egyéb támogatásokkal ösztönzik az idős autók újakra cserélését.

A teherautó-gumik iránti kereslet viszont, amely tavaly ősszel Európában és Észak-Amerikában összeomlott, az idén a többi piacon is csökkent, és egyelőre nincs jele javulásnak.
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek