szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jelentősen javult a fiatalok megítélése jövőbeli anyagi helyzetüket, valamint munkalehetőségeiket tekintve a Nielsen havonta megjelenő Fogyasztói Bizalmi Indexe szerint - közölte az ACNielsen Piackutató Kft. az MTI-vel.

A Nielsen közleményében kiemelte: júliusban a Fogyasztói Bizalmi Index 48 ponton állt, ami a legmagasabb érték volt az idei évben. A mutató a mélypontot 2009. márciusában érte el 37 ponttal, azóta folyamatosan javult. Figyelemre méltóan változott a 18-29 évesek véleménye: a júliust megelőző négy hónap során 43 és 46 pontos indexük csak kis mértékű bizakodást jelzett, a hetedik hónapban viszont 59 pontos indexükkel a legfiatalabb felnőttek optimizmusa újra kiemelkedett a többi korosztály közül.

Az index kiszámításának tényezői közül személyes anyagi helyzetét a következő egy évre vonatkozóan a megkérdezettek 12 százaléka látta jónak, szemben a májusi 7, valamint a júniusi 11 százalékkal. Rossznak 38 százalék tartotta saját pénzügyi kilátásait, ami jelentős javulás a márciusi 51 százalékhoz képest.

Az elkövetkező tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 63 százaléka mondta a márciusi mélypontkor azt, hogy rosszak, szemben a májusi 62 százalékkal, a júniusi 54 százalékkal, valamint a júliusi 50 százalékkal. A "jó" véleményt képviselők aránya a júniusi 5-ről egy hónap alatt 7 százalékra emelkedett.

A Fogyasztói Bizalmi Index harmadik összetevőjét, a vásárlási hajlandóságot tekintve a válaszadók 37 százaléka tartotta rossznak helyzetét júliusban, ami megegyezik a júniusi értékkel, valamint kis mértékben jobb a márciusi mélyponttól. Vásárlási hajlandóságát jónak júliusban már a megkérdezettek 13 százaléka ítélte, a márciusi 9, illetve az előző három hónapban mért, egyaránt 11 százalékkal szemben.   

A Nielsen közleményében rámutatott: matematikailag a Fogyasztói Bizalmi Index nulla és 200 pont között lehet, de általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont közötti értékeket vesz fel leggyakrabban a mutató.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Németország: infláció le, fogyasztói bizalom fel

A német fogyasztói bizalomnak jót tett a mostanában szerény ütemű infláció az országban: a GfK piackutató intézet kedden Nürnbergben közzétett fogyasztói hangulati indexének júliusi értéke 2,9 pont lett a június hónap 2,6 pontja után.

hvg.hu Gazdaság

GKI: tovább nőtt a lakosság pesszimizmusa

Áprilisban tovább nőtt a lakosság pesszimizmusa a GKI Fogyasztói Bizalmi Index felmérése alapján. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a 2008 telén bekövetkezett zuhanást követően idén is hónapról hónapra esik az emberek gazdasági várakozásait tükröző index értéke. Ez megfelel az EU-ban tapasztalható tendenciáknak.