Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az első Märklin-mozdony, a Gólyaláb, az első állomásépület-makett és közel háromszáz játékvasútmodell látható a fővárosi Közlekedési Múzeum kiállításán. A százötven éves Märklin cég modellvasút-gyűjteményét ritkán láthatja a közönség – ezúttal január 24-ig látogatható a tárlat.
A Märklin különböző korszakaiból származó vasútmodelleket vitrinekben és három működő terepasztalon mutatják be. A modellek zömében a múzeum vasúti gyűjteményéből származnak, de magángyűjtők is bemutatják féltve őrzött darabjaikat. Az 1920-as évektől 1954-ig szinte az összes klasszikus 0-ás nyomtávú mozdony és vasúti kocsi is szerepel a kiállításon. A kiemelkedő darabok között szerepel az első Märklin-mozdony, az 1890-es Gólyaláb, a Krokodil, amely a svájci vasút világhírű villanymozdonymodellje, valamint a Commodore Vanderbilt, az amerikai áramvonalas korszak képviselője. Bemutatják az első állomásépület makettjét is, amely az 1900-as évek elejéről származik.
Kiemelt érdekesség továbbá az utolsó Rheingold express (Rajna kincse expressz) modellje a szokásos 1:87 méretarányban, és a világon sorozatban gyártott legkisebb, Z méretben, 1:220 kicsinyítésben is. Magyar vonatkozású modellek a NOHAB mozdony és a MÁV Taurus.
A céget Theodor F. W. Märklin alapította 1859-ben a Stuttgart közelében fekvő Göppingenben: kezdetben babakonyhákat gyártott, később különböző fémből készült játékokat. Az első mozdony 1890-ben került ki a gyárból: a kulccsal felhúzható Storchenbein, Gólyaláb nevű modell, amely nevét a magas, piros kerekeiről kapta.
Akkor még nem sejtették, hogy vonataik világhíressé teszik a céget, hála a vasút lebilincselő világa által rabul ejtett érdeklődőknek. Hamar felismerték a lehetőségeket és évről évre újabb aprólékos gonddal kimunkált, élethű termékeket dobtak piacra.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
Kövesse élőben a Pride eseményeit.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.
A francia joghurttal jobb lesz vigyázni.
Mi az, amiben már most a legjobbak között van?
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van. HVG-portré.