Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Sérti az autósok érdekeit és jelentősen meghosszabbíthatja a kárrendezését, hogy áprilistól a biztosítóknak a kárfelvétel során közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlannak minősített járműveket – az üzembentartó költségére – műszaki vizsgára kell küldeniük, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) határozottan tiltakozik ellene – mondta Trunkó Barnabás, a Mabisz főtitkára.
A parlament decemberben módosította, az akkor még hatályba sem lépett kgfb törvényt. Az áprilistól hatályos kiegészítés szerint ha a biztosító úgy ítéli meg, hogy a karambolos gépjármű közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlan, a kárfelvételi eljárás befejezésétől számított 8 munkanapon belül értesítenie kell a közlekedési hatóságot.
A biztosító a kár helyreállításához szükséges teljes költséget csak akkor térítheti meg a károsultnak, ha a közlekedési hatóság a gépjármű műszaki vizsgálata eredményeként arról tájékoztatja a biztosítót, hogy a gépjármű a közúti forgalomban való részvételre közlekedésbiztonsági szempontból alkalmas, vagy pedig ideiglenesen kivonta a forgalomból azt. Az előírást nem kell alkalmazni akkor, ha a kárt szenvedett gépjármű telephely szerinti országa nem Magyarország.
A biztosítók és az Autóklub akkor hiába lobbiztak a szabály ellen. Trunkó Barnabás szerint a rendelkezés értelmezhetetlen és értelmetlen is. Súlyosan sérti az autósok érdekeit, valamint a kártérítési jog általános szabályait, ezen kívül megnehezíti és jelentősen meghosszabbítja a biztosítók kárrendezését is. A főtitkár szerint egy könnyen javítható sérülés esetén is lehet a jármű – a kárfelvételkor – alkalmatlan a közlekedésre. A törvény ráadásul a biztosítókra bízta azt a hatósági feladatot, hogy az ilyen járműveket hatósági műszaki vizsgálatra küldjék.
A Mabisz adatai szerint évente 170-180 ezer kgfb-s káresettel lehet számolni. A főtitkár elmondta azt is, hogy ilyen rendelkezés egyetlen európai országban sincs, nem véletlen, hogy – megelőzve az EU tiltakozását – a magyar törvény szerint ez a hátrányos szabályozás a külföldi autókra nem vonatkozik – tette hozzá a főtitkár.
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter januári rendelete szerint a műszaki vizsga és a zöld kártya integrálódott. A múlt év végéig a műszaki vizsga személykocsira 7 700, könnyű teherkocsira 8 500, míg teherautóra 11 800 forint volt. Az új, integrált díjak ebben a sorrendben: 16 290, 17 090, illetve 24 950 forint. Ha a kocsi új, vagy 30 napnál nem régebbi a zöld kártyája, akkor csak a műszaki vizsga díja: 10 490, 11 290, illetve 14 590 forint.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.
A HVG újságírói adnak pár tippet a vakációhoz.
A Magyar Olimpiai Bizottság kapta a legtöbbet, de utalták a szokásos 110 milliót az ATV volt elnöke vállalkozásának, és jutott némi apró a Rogán-szomszéd Csetényi Csaba cégének, egy Tiborcz-, illetve egy Mészáros-közeli magántőkealap érdekeltségének is.
Heorhij Tihij szerint inkább azt kellene megmagyaráznia a magyar embereknek, hogy miként sikerült „elcseszni” az ország gazdaságát.
Egyre fokozódik a miniszterelnökre nehezedő nyomás, melyet többnyire saját gazdaságpolitikai húzásainak köszönhet.
Az énekes már elnézést kért, amiért elragadta az aljas indulat.
Több oka is van a lakhatási válságnak.