szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Vörösborból 15 százalékkal többet, míg fehérborból ugyanennyivel kevesebbet vásároltak tavaly a fogyasztók Magyarországon, az üveges borok helyére egyre inkább a műanyag palackosak lépnek – állapította meg felmérésében a GfK Hungária.

A jelentés szerint – amely a háztartások borfogyasztásáról számol be – az otthoni célra vásárolt borok piaca 2009-ben összességében 5 százalékkal nőtt, azonban ez a növekedés nem érződött a piac legnagyobb volumenét kitevő üveges kiszerelésű szegmensnél.

Két éve még az eladott bor 81 százaléka volt üveges palackozású, tavaly viszont ennek az aránya 71 százalékra csökkent. Ugyanakkor a műanyag palackozású borok aránya egy év alatt 12-ről 20 százalékra nőtt.

A bort elsősorban a szupermarketekben szerzik be a magyar fogyasztók, de folyamatosan növekszik a termelőktől történő vásárlás. Az első értékesítési formára jut az eladott bor háromnegyede, annak ellenére, hogy a nagy üzletekben tavaly 3 százalékkal visszaesett a bor forgalma. A kis boltok adják a forgalom 15 százalékát, míg a maradék termelői eladás. Ez utóbbi 2009-ben 16 százalékkal növekedett.

Az összes megvásárolt bor 58 százaléka volt valamilyen édes, vagy félédes típusú a múlt évben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

Piero Antinori: a szupertoszkán tapasztalatok és a magyar bor sikere

A hatvanas-hetvenes években válságban lévő toszkán bortermelés mára a világ élvonalába került annak köszönhetően, hogy a hagyományokat össze tudta egyeztetni az új hatásokkal. Az olasz borászatot megváltoztató szupertoszkán mozgalom egyik elindítója és vezéralakja, Piero Antinori nemrég a budapesti VinCE 2010 szakmai konferencián tartott előadása után kérdésekre is válaszolt.

MTI Gazdaság

Veszélyeztetett Irsai Olivér

Magyarország szőlőtermésének esetleges károsodása miatt 1 millió hektoliterrel kevesebb bor készülhet az idén, ami 30 milliárd forint kiesést jelenthet a borászatoknak - mondta Varga Péter, a Varga Pincészet vezetője az MTI-nek.

Gazdaság

Légli Ottó a borászok borásza 2010-ben

A Vinum Praemium alapítvány kuratóriuma állította össze a hazai borszakma 50 kiválóságának listáját, akik maguk közül választották meg 2010-re a Borászok Borászának Légli Ottót. Az év borászfelfedezettje Tarnóczi Zoltán lett, „A magyar borért” díjat pedig Takács Lajos kapta.