A globális felmelegedés átrendezheti a világ borpiacát
Világszerte emelkedik az átlagos középhőmérséklet, ami átrendezheti a világ borpiacát is.
Világszerte emelkedik az átlagos középhőmérséklet, ami átrendezheti a világ borpiacát is.
A szaktárca szeretné visszaszorítani "a külföldi borok behozatalát", ezért regisztrációs díjat vetnének ki az importborokra, vagy csak azon hazai vállalkozói körre, amelyek egy konkrét uniós tagállamból származó bort forgalmaznak, ez még nem világos. Mindezt a borhamisítás elleni fellépéssel indokolják. Az elképzelés részletei egyelőre nem ismertek.
Az uniós piac mielőbbi teljes megnyitását javasolja az Európai Bizottság a Moldovából származó borok importja előtt.
Grőber Jenő 1912-ben írta le először a híres bikavér „receptjét”. Persze jóval korábban is készült vegyes szürettel bikavérhez hasonló vörösbor Egerben és Szekszárdon, de a tiszta forrást az egri nagybirtokos gazda hozta létre.
Borászati gépek beszerzéséhez 4 millió euró (1,25 milliárd forint) vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a pincészetek.
Az idei szürettől az Európai Unióban feltüntethetik a bortermelők termékeiken az "ökológiai bor" kifejezést.
A magyar borászat az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával tud sikereket elérni – állapították meg Magyar bor helyzete az amerikai piacon címmel tartott bormarketing tanácskozás résztvevői csütörtökön Pécsett.
Az elmúlt években az országba behozott importborok zavart okoznak a magyar borpiacon - mondta Tiffán Zsolt országgyűlési képviselő (Fidesz), az országgyűlés mezőgazdasági bizottsága szőlészeti és borászati albizottságának elnöke az albizottság keddi ülésén Budapesten.
Az Év bortermelője díjat idén december 3-án huszadik alkalommal adja át a Magyar Bor Akadémia az arra érdemes borásznak. A jelölések megtörténtek, s ismerté vált az öt legtöbb szavazatot kapott bortermelő személye.
Tudatosan választanak a magyar borfogyasztók: vásárláskor a szőlőfajta és a pincészet játsszák a legfontosabb szerepet, míg a csomagolásra csak kevesen figyelnek – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatásából.
Vörösborból 15 százalékkal többet, míg fehérborból ugyanennyivel kevesebbet vásároltak tavaly a fogyasztók Magyarországon, az üveges borok helyére egyre inkább a műanyag palackosak lépnek – állapította meg felmérésében a GfK Hungária.
A hatvanas-hetvenes években válságban lévő toszkán bortermelés mára a világ élvonalába került annak köszönhetően, hogy a hagyományokat össze tudta egyeztetni az új hatásokkal. Az olasz borászatot megváltoztató szupertoszkán mozgalom egyik elindítója és vezéralakja, Piero Antinori nemrég a budapesti VinCE 2010 szakmai konferencián tartott előadása után kérdésekre is válaszolt.
A válság hatásait nem csak a magyar borpiac érezte meg, hanem az amerikai is. A kaliforniai termelők nemcsak a piac szűkülésével kénytelenek szembenézni, hanem az áreséssel és a külföldi konkurenciával is.
Ismert borászok az ország legkülönfélébb borvidékeiről fogtak össze és fogalmazták meg azt a 12 pontot, amelyektől azt remélik, olyan programmá érnek össze, amely a magyar borászatot, borkultúrát és borfogyasztást magasra emeli.
A boltokban is találtak az ellenőrök Vincze Béla pincészetéből származó, glicerinnel pancsolt borokat – derül ki a friss HVG cikkéből.
A magyar borágazatot alaposan megviseli a pénzügyi világválság. A bor ugyanis abba a kategóriába tartozik, amelyikről fájó szívvel ugyan, de viszonylag könnyen lemondanak a fogyasztók. A visszaesés miatt egyre nehezebben finanszírozhatók a beruházási hitelek. A kieséseket a termelési költségek, elsősorban a szőlő felvásárlási árának mérséklésével igyekeznek csökkenteni a pincészetek, ami viszont kilátástalan helyzetbe hozza a szőlőtermelőket. Az ágazat eddigi lassú, fokozatos leépülése sebességet válthat.