Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a66c8447-af9e-43fa-ab8b-88e851700278","c_author":"Kovács István","category":"elet","description":"Bár már a hetedik kitörés kezdődött a Reykjanes-félszigeten egy éven belül, de most került veszélybe leginkább Izland első számú turisztikai attrakciója, a Kék Lagúna, ami éppen a vulkáni működés területén fekszik. Az országnak bevételre van szüksége, így már azon gondolkodnak, megnyitják a fürdőt, miközben nem messze onnan a lávát próbálják megállítani.","shortLead":"Bár már a hetedik kitörés kezdődött a Reykjanes-félszigeten egy éven belül, de most került veszélybe leginkább Izland...","id":"20241128_izland-kek-laguna-vulkan-kitores","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a66c8447-af9e-43fa-ab8b-88e851700278.jpg","index":0,"item":"699feb6f-e8cb-4b96-8ac7-7522555b32ad","keywords":null,"link":"/elet/20241128_izland-kek-laguna-vulkan-kitores","timestamp":"2024. november. 28. 13:41","title":"Sokáig mérgezőnek hitték, most óriási küzdelmet vívnak az izlandiak, hogy megmentsék a pusztulástól a Kék Lagúnát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf3e2ea1-263a-4ea3-9a44-0610ebb17b0e","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Több százezer emberéletet követelt, hogy az egészségügy a rendszerváltás óta nem szerepel a kormányzati prioritások között. Az ország egyre jobban lemarad már nemcsak az EU-ban, hanem a visegrádi országokhoz képest is.","shortLead":"Több százezer emberéletet követelt, hogy az egészségügy a rendszerváltás óta nem szerepel a kormányzati prioritások...","id":"20241127_hvg-halalozas-egeszseg-egeszsegugy-orosz-eva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf3e2ea1-263a-4ea3-9a44-0610ebb17b0e.jpg","index":0,"item":"26b4a4f2-a90a-4f3e-b4d7-5b8bab76ac5f","keywords":null,"link":"/360/20241127_hvg-halalozas-egeszseg-egeszsegugy-orosz-eva","timestamp":"2024. november. 27. 06:30","title":"Több százezer magyar hal meg túl korán, mert a kormánynak nem fontos az egészségügy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ebd831f-8d9d-4549-a9ae-56a7fbe9a3a0","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.","shortLead":"Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan &...","id":"20241126_ivan-and-the-parazol-interju-video-film-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ebd831f-8d9d-4549-a9ae-56a7fbe9a3a0.jpg","index":0,"item":"b9f24c29-432d-47f8-bdb9-37191c05c06d","keywords":null,"link":"/kultura/20241126_ivan-and-the-parazol-interju-video-film-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 20:00","title":"\"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás\" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cb24a2d-cb4d-4e1a-973a-cf594c0515c2","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"A magyar építészetről szóló törvény október 1-jén hatályba lépett új rendelkezése kérdésessé teszi a megújuló energiaforrásokhoz kapcsolódó fejlesztéseket. Eszerint ha egy településen új beépítésre szánt terület vagy különleges beépítésre nem szánt területet jelölnek ki, annak feltétele ugyanakkora terület biztosítása ugyanazon településen belül. Az intézkedés a zöldterületeket védené, de számos kivitelezést ellehetetleníthet.","shortLead":"A magyar építészetről szóló törvény október 1-jén hatályba lépett új rendelkezése kérdésessé teszi a megújuló...","id":"20241128_naperomu-beruhazas-epiteszet-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cb24a2d-cb4d-4e1a-973a-cf594c0515c2.jpg","index":0,"item":"1c0b7c6c-7bf2-4fe9-a8a2-351441daec78","keywords":null,"link":"/zhvg/20241128_naperomu-beruhazas-epiteszet-torveny","timestamp":"2024. november. 28. 12:48","title":"Veszélybe sodorja a nagy naperőmű-beruházásokat egy új rendelkezés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfb27115-bb95-43e2-ba26-8fd0ca4a14d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik eddig esetleg túl gyengének találták a puttonyos M3-at.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik eddig esetleg túl gyengének találták a puttonyos M3-at.","id":"20241127_sportkombi-a-javabol-855-loeros-lett-a-bmw-m3-touring-manhart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfb27115-bb95-43e2-ba26-8fd0ca4a14d2.jpg","index":0,"item":"7df8d2f0-6fc3-4294-842d-05c98da4d3ed","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_sportkombi-a-javabol-855-loeros-lett-a-bmw-m3-touring-manhart","timestamp":"2024. november. 27. 07:21","title":"Sportkombi a javából: M5-öst reggelizik a 855 lóerős új BMW M3 Touring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"706ca530-93c7-4784-8d21-a1541d3693bf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ügynek 25 vádlottja van.","shortLead":"Az ügynek 25 vádlottja van.","id":"20241127_Varga-Mihaly-helyettese-es-Palkovics-Laszlo-bizalmasa-is-tagadta-bunosseget-a-tobb-miniszteriumot-is-erinto-korrupcios-perben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/706ca530-93c7-4784-8d21-a1541d3693bf.jpg","index":0,"item":"62435f8a-1e06-4289-9722-9f874877d750","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_Varga-Mihaly-helyettese-es-Palkovics-Laszlo-bizalmasa-is-tagadta-bunosseget-a-tobb-miniszteriumot-is-erinto-korrupcios-perben","timestamp":"2024. november. 27. 13:58","title":"Varga Mihály helyettese és Palkovics László bizalmasa is tagadta bűnösségét a több minisztériumot is érintő korrupciós perben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6ad9db2-0dc2-4f8d-8b03-01b9d2e80a15","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezők egyebek mellett arra keresik majd a választ, hogy milyen hatása van az egyház és a politika összefonódásának.","shortLead":"A szervezők egyebek mellett arra keresik majd a választ, hogy milyen hatása van az egyház és a politika...","id":"20241126_reformatus-egyhaz-konferencia-kegyelmi-ugy-balog-zoltan-steinbach-jozsef","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6ad9db2-0dc2-4f8d-8b03-01b9d2e80a15.jpg","index":0,"item":"65952ddb-4921-4bad-aa41-8c822f19aaa8","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_reformatus-egyhaz-konferencia-kegyelmi-ugy-balog-zoltan-steinbach-jozsef","timestamp":"2024. november. 26. 19:48","title":"Konferenciát szerveznek a kegyelmi botrány feldolgozására a reformátusok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cf0d038-cb12-45c4-bf70-3276569a963e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A mosdóban húzta meg magát.","shortLead":"A mosdóban húzta meg magát.","id":"20241128_potyautas-delta-airlines-new-york-parizs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cf0d038-cb12-45c4-bf70-3276569a963e.jpg","index":0,"item":"bc6e6611-768b-4f76-9852-1fb03a399197","keywords":null,"link":"/elet/20241128_potyautas-delta-airlines-new-york-parizs","timestamp":"2024. november. 28. 11:25","title":"Potyautast találtak a New Yorkból Párizsba tartó repülőgépen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ezer kilowattos Dacia? – megoldódni látszik a probléma
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Mégsem okoz majd problémát az a mintegy 200 ezer hibás kilowattadat, ami helytelenül szerepel a hazai gépjárművek forgalmi engedélyében – mondják a Biztosítás.hu internetes alkuszai. A Nemzeti Közlekedési Hatóság és a hazai biztosítási piac szereplői ugyanis egyaránt igyekeznek megoldani a problémát. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) piacának új szereplőjét, az Astra Biztosítót eközben bejegyezte a magyar felügyelet, így a román piacvezető is beszáll idén az autósokért folytatott versenybe.
Nemrég kiderült, hogy mintegy 200 ezer jármű forgalmi engedélyében szerepel helytelenül a jármű teljesítményét mutató – az idéntől a kötelező biztosítások alapdíjának megállapítására szolgáló – kilowattadat. Korábban ugyanis a teljesítményadatot nem használták semmire, így ha az adat rossz volt, nem szúrt szemet senkinek. Sokszor előfordult, hogy a kilowatt mezőbe az okmányirodában dolgozó ügyintézők tévedésből a jármú súlyát írták be. Így lehetséges például, hogy az egyébként 999 kilogrammos Daciából 999 kilowattos versenyautó lett.
Mindez komoly problémát okozhat a járművek kötelező biztosítási díjának megállapításánál. Az autósoknak nem jó, ha adathiba miatt például 1000 lóerős Dacia után kell díjat fizetniük − hiszen a nagyobb teljesítményű autó után idéntől, elméletben jóval magasabb kötelező díjat számítanak majd fel a biztosítótársaságok −, és természetesen a biztosítók sem szeretnék, ha a legalacsonyabb kategóriába tartozó díjat kellene adniuk a papíron 0, 1 vagy éppen 5 lóerős Mercedesekre, vagy egyéb járművekre.
A múlt héten még megoldhatatlannak látszó kilowattprobléma most rendeződni látszik. „Azok az autósok, akiknek a forgalmi engedélyében rosszul szerepel járművük kilowattadata, többféle megoldásra is számíthatnak. Az új szerződésüket online megkötő autósok számára az internetes díjszámítási rendszerek felkínálják majd a járművük valós teljesítményéhez tarozó adatokat, így elkerülhető, hogy a forgalmiban lévő helytelen adatokból kelljen díjat kalkulálni” – mondja Rácz István, a Biztosítás.hu ügyvezetője. Azoknak, akik nem az interneten kötnek szerződést, a Nemzeti Közlekedési Hatóság siethet majd a segítségére, amely a múlt héten jórészt feltöltötte a helyes − így a kötelező biztosítási szerződéseken utólag majd korrigálható – kilowatt adatokat a biztosítók által is használt belügyminisztériumi adatbázisba.
Új szereplő a piacon
A kilowattprobléma megoldása mellett az elmúlt héten az is tisztázódott, hogy a kötelező biztosítási piacról december 31-vel távozó AIM Biztosító helye (az AIM ügyfeleinek mindenképpen új biztosítót kell választaniuk novemberben) nem marad üresen a közelgő kötelező kampányban. Az autósokért folyó versenybe ugyanis beszáll a Romániában a kötelező biztosításban piacvezető Astra Biztosító. A Romániában mintegy 1,8 millió darab kgfb-biztosítást kezelő − a román állami biztosító jogutódjaként működő − társaság tervei még nem ismertek, de annyi bizonyos, hogy a cég jelentős erőforrásokkal rendelkezik.
A jövő hét végén induló idei kötelezőkampány előtt azt latolgatja a piac, hogy vajon lehet-e még olcsóbb az idén a kötelező biztosítás. „Az biztos, hogy az idei kampányban várhatóan minden eddiginél kedvezőbb díj mellett juthat casco-biztosításhoz, aki azt a kötelezővel együtt köti meg – mondja Lantos Lóránt, a kotelezo.hu internetes szakértői portál vezetője. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a kampányban biztosított együttkötési kedvezményt nem mindenki használhatja ki. Ám a kedvezménnyel csak azok élhetnek majd, akiknek meglévő cascójuk évfordulója az év végére vagy a jövő év elejére esik, illetve azok, akiknek még nincs ilyen biztosításuk.
Kevesen kötnek cascót
Míg 2005-ben még 120 ezer forint körül alakult a casco átlagdíja, addig ma az interneten már 80 ezer forint alatt jár ez az összeg, ami együttkötés esetén a kampányban további kedvezményekkel is csökkenthető lesz. Aki évekkel ezelőtt, magasabb áron kötött cascót, az a jelenleg már sokkal kedvezőbb díj mellett is biztosítani tudja majd autóját. Fontos azonban tudni, hogy meglévő casco-szerződést az adott autóra csak évenként egyszer mondhat fel a tulajdonosa, és ezt a biztosítók is egyre komolyabban veszik. Arra ugyanakkor több biztosító is lehetőséget ad, hogy februárban vagy akár márciusban lejáró casco cseréjére már a kötelezővel együtt, egy úgynevezett halasztott hatályú szerződést kössön.
A cascoárak zuhanása ellenére arra továbbra sem számíthatunk, hogy jelentősebb új réteg fog a jövőben cascót kötni. A hazai autósoknak jelenleg csupán az ötöde rendelkezik ilyen biztosítással, és a lízing- és az új autók piacának összeesésével számuk az idén még tovább csökkent. A kotelezo.hu felmérése szerint a cascót kötni nem kívánó autósok leginkább még mindig anyagi okokra hivatkoznak, miközben közülük sokan így érvelnek: „Jól vezetek, eddig sosem történt baj”, vagy „Garázsban tartom az autót”. A casco-piacon az együttkötési kedvezmény sem hoz majd lényeges áttörést – mondja Lantos Lóránt. Aki casco-kötést tervez, annak viszont a mostani kötelezőkampány kedvező lehetőségeket kínál.
Jövőre nem a motor hengerűrtartalma, hanem a teljesítménye alapján sorolják csoportokba a biztosítók az autósokat a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál (kgfb), ez kockázatarányosabb díjakat eredményez, így a gyengébb autók tulajdonosai alacsonyabb díjakra számíthatnak – közölte a kotelezo.hu szakértői portál.
Az idén sok minden változik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacon. A legfontosabb a törvény módosításából fakad, amely szerint 2010-től már nem a motor hengerűrtartalma, hanem a teljesítménye alapján történik a kategóriába sorolás. Az idei kampány során várhatóan mintegy egymillió ügyfél vált biztosítót. A váltások több mint fele az online piacon történik majd – jósolja Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója.
Áprilistól a biztosítónak műszaki vizsgálatra kell küldenie a károsult járművet, amennyiben a tulajdonos nem kívánja azt megjavíttatni; a kgfb-törvény kiegészítése nemcsak nehezítést jelent, hanem jelentős anyagi terhet is róhat a balesetet szenvedett autósokra, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az Alkotmánybírósághoz fordult, kérve a vitatott rendelkezés megsemmisítését.
Egyes magyar biztosítók nem adnak korrekt tájékoztatást a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) egyes kárrendezési eljárásairól, és emiatt sérülnek az ügyfelek jogai – állítják az autókereskedők szakmai szervezetei.
Rövidesen beköszönt a kgfb-kampány, de tízből négy autós nem tud arról, hogy 2010-től más szabályok szerint köthetik meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat. A BellResearch a kgfb-kötési és biztosítóválasztási preferenciákat elemezte.
Kivonul a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacról az AIM Általános Biztosító, viszont casco biztosítást továbbra is köt - közölte a társaság az MTI-vel hétfőn.
Hatalmas a különbség a Századvég és a Medián közvélemény-kutatási eredményei között. A kormánypárti intézetnél a Fidesz-KDNP biztosan vezet a Tisza előtt, a harmadik legnépszerűbb párt pedig az MKKP.
Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba.