Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Annak érdekében, hogy a Csehország, Ausztria, Szlovákia és Magyarország közös határai mentén kialakított Centrope régió továbbra is az autóipar "fellegvára" maradjon, a városok és tartományok egyetemeinek, főiskoláinak és szakképző intézményeinek nagyon szoros kooperációjára van szükség, így Nyugat-Magyarország Közép-Európa egyik műszaki tudásközpontja lehet - közölte a Centrope együttműködés kommunikációjáért felelős ügynökség csütörtökön.
A cseh, osztrák, szlovák és magyar szakemberek az iparágak és vállalkozások régióba telepedésének ösztönzési lehetőségeiről, az ehhez szükséges teendőkről és az együttműködésről egyeztettek szerdán Győrben a Centrope Közép-európai Régió fórumán.
A közlemény kiemeli: a Centrope régió az elmúlt évtizedben a közép-európai térség autóipari központjává vált. A fórumon részt vevő szakértők szerint a gépjárműgyártás lehet az a húzóágazat, amely további, kapcsolódó vállalkozásokat és beruházásokat képes a régióba vonzani.
A térség városaiban általános tapasztalat, hogy a szakemberellátás vált a telephelyválasztást befolyásoló legfontosabb tényezővé. A négy ország közös régiójának egységes műszaki tudásközponttá kell alakulnia, amelyet a Centrope együttműködés segítségével, 2013-tól európai uniós támogatásokból lehet majd finanszírozni.
A Csehország, Ausztria, Szlovákia és Magyarország közös határai mentén kialakított Centrope térség - ahol 6,5 millió ember él - 2003-ban alakult, idén az első félévben soros elnökként Magyarország vezeti az együttműködést. A legújabb projekt a Centrope Capacity nevű kezdeményezés, amelynek keretében létrehozzák a Centrope 16 városát és régióját összekapcsoló intézményrendszert, és meghatározzák a 2013-tól induló, főként európai uniós forrásokból finanszírozott közös fejlesztések irányait.
A nemzetek közötti munkamegosztásban az országok egy-egy témakör koordinálását vállalták magukra, így a csehek az emberi erőforrások, az osztrákok a tudásrégió, a szlovákok a kultúra és a turizmus, a magyarok pedig a területi integrációért felelősek. A projektet az Európai Unió 4 millió euróval támogatja.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, hogy szerintük mit szimbolizál az uradalom.