szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar borászat az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával tud sikereket elérni – állapították meg Magyar bor helyzete az amerikai piacon címmel tartott bormarketing tanácskozás résztvevői csütörtökön Pécsett.

Dán Károly New York-i magyar konzul úgy vélekedett: megfelelő koordinációval és hosszú távú elkötelezettséggel minden feltétel adott, hogy a magyar borok sikeresek legyenek az amerikai piacon. Rámutatott: azok az országok, amelyek az elmúlt 20 évben sikeresen betörtek boraikkal az USA-ba, hosszú távú stratégiával érték el céljukat. A New York-i magyar konzul példaként említette az ausztrál, az új-zélandi és a chilei modellt.    

A Monarchia Borászat egri pincéje. Amerikában csak a minőség nyerő
hvg.hu

Ahhoz, hogy valaki belépjen egy annyira szabályozott és szervezett piacra, mint az amerikai, elengedhetetlen, hogy legyenek USA-beli kapcsolatai, amelyek szakmai háttérrel és presztízzsel rendelkeznek – hívta fel a figyelmet Dán Károly. A New York-i magyar konzul szerint a magyar borvidékek elő tudják állítani a kellő mennyiségű és minőségű bort, amivel már érdemes piacra lépni. Ehhez azonban össze kell fogniuk a borosgazdáknak – mutatott rá.

Megjegyezte: az amerikai ízlést erősen befolyásolja a kaliforniai Napa-völgyből származó borok minősége. Tiffán Zsolt (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága szőlészeti és borászati albizottságának elnöke arról szólt, hogy a magyar bormarketing még igencsak fejlesztésre szorul. A politikus a "keleti part" meghódításának lehetőségét abban látja, ha borvidéki szinten integrálódnak a kistermelők, és így jól pozicionált borok kerülnek a piacra, amelyek megalapozzák a borvidékek "nagy" borainak fogadtatását.

A pécsi tanácskozáson részt vett  George Pataki, New York állam volt kormányzója is, akit Páva Zsolt (Fidesz-KDNP) polgármester fogadott a városházán. A megbeszélésen a Kodály Központban tartott bormarketing tanácskozás tapasztalatait értékelték. Egyetértettek abban, hogy a magyar borászatnak nyitnia kell az új piacok felé, de az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával lehet sikereket elérni. Reményüket fejezték ki, hogy a Pécsett rendezett tanácskozás az első lépése a magyar bor Amerikát meghódító útjának.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HVG Gazdaság

Az EU-elnökség magyar borai

Megütközést keltett szakmai körökben a magyar EU-elnökség idején Brüsszelben felszolgálandó borok kiválasztása – írja a friss HVG.

hvg.hu Gazdaság

Tokaji aszú a világ 100 legjobb bora között

Az egyik vezető amerikai bormagazin, a Wine Spectator nyilvánosságra hozta 2010-es top 100-as borlistáját, amelyen a mádi Royal Tokaji borászat 2006-os 5 puttonyos vörös címkés aszúja a 28. helyre került – írja az Index.

hvg.hu Gazdaság

Hol issza meg a magyar a borát, és milyet? – felmérés

Tudatosan választanak a magyar borfogyasztók: vásárláskor a szőlőfajta és a pincészet játsszák a legfontosabb szerepet, míg a csomagolásra csak kevesen figyelnek – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatásából.

hvg.hu Gasztro

Több mint kétszáz étterem kínálta féláron a borokat

A múlt heti, negyedik Borszerdával lezárult az idei akciósorozat. Az év négy napján összesen 227 étterem kínálta féláron a borokat, és 20 százalékuk állított össze ezekre az alkalmakra külön ételsorokat. Az éttermek mellett 49 nagykereskedés és pincészet is kedvezményes árakkal várta a vásárlókat.

Gasztro

A svédek kedvenc magyar borai

A szinte kizárólagos monopolhelyzetben lévő Systembolaget svéd alkoholforgalmazó cég tavaly év végi internetes kínálatában a legkapósabbak a magyar borok voltak.