Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A magyar borászat az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával tud sikereket elérni – állapították meg Magyar bor helyzete az amerikai piacon címmel tartott bormarketing tanácskozás résztvevői csütörtökön Pécsett.
Dán Károly New York-i magyar konzul úgy vélekedett: megfelelő koordinációval és hosszú távú elkötelezettséggel minden feltétel adott, hogy a magyar borok sikeresek legyenek az amerikai piacon. Rámutatott: azok az országok, amelyek az elmúlt 20 évben sikeresen betörtek boraikkal az USA-ba, hosszú távú stratégiával érték el céljukat. A New York-i magyar konzul példaként említette az ausztrál, az új-zélandi és a chilei modellt.
Ahhoz, hogy valaki belépjen egy annyira szabályozott és szervezett piacra, mint az amerikai, elengedhetetlen, hogy legyenek USA-beli kapcsolatai, amelyek szakmai háttérrel és presztízzsel rendelkeznek – hívta fel a figyelmet Dán Károly. A New York-i magyar konzul szerint a magyar borvidékek elő tudják állítani a kellő mennyiségű és minőségű bort, amivel már érdemes piacra lépni. Ehhez azonban össze kell fogniuk a borosgazdáknak – mutatott rá.
Megjegyezte: az amerikai ízlést erősen befolyásolja a kaliforniai Napa-völgyből származó borok minősége. Tiffán Zsolt (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága szőlészeti és borászati albizottságának elnöke arról szólt, hogy a magyar bormarketing még igencsak fejlesztésre szorul. A politikus a "keleti part" meghódításának lehetőségét abban látja, ha borvidéki szinten integrálódnak a kistermelők, és így jól pozicionált borok kerülnek a piacra, amelyek megalapozzák a borvidékek "nagy" borainak fogadtatását.
A pécsi tanácskozáson részt vett George Pataki, New York állam volt kormányzója is, akit Páva Zsolt (Fidesz-KDNP) polgármester fogadott a városházán. A megbeszélésen a Kodály Központban tartott bormarketing tanácskozás tapasztalatait értékelték. Egyetértettek abban, hogy a magyar borászatnak nyitnia kell az új piacok felé, de az Amerikai Egyesült Államokban csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával lehet sikereket elérni. Reményüket fejezték ki, hogy a Pécsett rendezett tanácskozás az első lépése a magyar bor Amerikát meghódító útjának.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kijött egy friss agrárminisztériumi rendeletmódosítás, amivel a Magyarországon élő, a vidéki üldöztetés elől városokba betelepülő fajt tanítanák móresre.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
A folyamat akár komoly következményekkel is járhat.
Bár a kormányinfón még azt mondta a kormányszóvivő, hogy nem ismeri Dopeman kiskorúak megerőszakolásáról szóló számát, most a Harcosok órájában nyilatkozott Orbán Viktor új legjobb barátjáról.